Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 2796 ggr
[Sara-Kpop]
5/29/15, 2:17 AM

Warm and Cozy

Hej är det någon här som följer "Warm and Cozy?"

Jag har följt den sen första avsnittet och tycker den är riktigt mysigt och rolig 🙂

Serien handlar om Lee Jung Joo (Kang Sora) som har under fem år jobbar för ett kläd företag och jobbat väldigt hårt också men trots mycket ansträngning så lyckas hon varken behålla jobbet  eller få sin "drömkille"  

Däremot har hon sparat ihop en del pengar och beslutar sig att åka till Jeju Island där hon vill bygga upp ett nytt liv!  Där träffar hon även Baek Gun Woo(Yoo Yun Suk) En livs njutare till max som lever ett liv i lyx jämfört med Jung Joo. Han är även chef och kock till restaurangen "Warm and Cozy". Att driva en resturang och köra en dyr bil är ingen konst för honom för så fort han är i knipa så har hans rika familj ställt upp. Men att bli kär i Jung  Joo är inte lika lätt.. Kan två sådana olika personer verkligen komma överens samt bli förälskade i varandra? ❤️

Det finns mycket mer att skriva om denna serie men jag vill inte avslöja för mycket för er som inte har sett den! Men här är lite kort information och jag kan varm rekommendera den. Genres är Romantik och Komedi (Min favorit). Hoppas det var någorlunda okej beskrivning om serien, som ändå fångar ert intresse 🙂

Film skickar jag också med!

**TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN SERIEN**

Annons:
Cireea
5/29/15, 2:22 AM
#1

Jag ska som sagt kolla upp serien imorgon. Just nu är jag alldeles för trött för att orka titta på något mer. Mitt huvud är helt fullt! 😂

Men med tanke på att du och jag hittills har haft någorlunda lika smak så litar jag på dig och testar med första avsnittet imorgon till lunch, jag kommer in hit och rapporterar direkt när jag tittat. 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 9:56 AM
#2

#1 Ja gör det! Jag själv har precis sett klart det 6:e avsnitt alltså det senaste som kom ut och jag gillar bara denna serie mer och mer 😍

Nu är det bara att vänta på nästa avsnitt då, som släpps nästa onsdag. Känns som en väldigt lång tid just nu… 😕

Cireea
6/3/15, 8:15 PM
#3

Har precis sett klart första avsnittet och jag måste säga att serien fångade mitt intresse ganska direkt. Är dock väldigt förvirrad över den här grejen med att dom ska vara syskon, är dom det eller inte? Eller är det liksom en del av seriens huvudhandling som vi kommer få veta mer om?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/4/15, 12:06 PM
#4

Andra avsnittet avklarat, det här blir bara mer och mer intressant. Älskar att deras Mayor har varit underklädes modell, haha! Fy vad jag skrattade när vi fick veta det!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/4/15, 1:33 PM
#5

Hahah visst är det skönt! 😃

[Sara-Kpop]
6/5/15, 10:15 AM
#6

Full upp de senaste dagarna men ikv efter jag varit på student hoppas jag äntligen kunna sätta mig ner och titta igenom de två senaste avsnitten i lugn och ro 👍

Annons:
Cireea
6/5/15, 11:43 AM
#7

Jag hoppa på avsnitt tre idag, igår var en sån konstig dag alltså.. haha! Hade ingen ro att göra någonting typ.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/6/15, 12:35 AM
#8

Såg precis klart de två senaste avsnitten av Warm adn Cozy! 

Jag gillar verkligen denna serie började till och med och gråta lite i slutet av ep 8 ❤️ Säger bar Orange Marmalade släng dig i väggen!

Cireea
6/6/15, 6:32 PM
#9

Alltså ååååh jag älskar den här serien! 😍Den blir bara bättre för varje avsnitt jag ser!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/7/15, 12:06 AM
#10

#9 Visst har jag bra smak? 😍

Cireea
6/7/15, 12:08 AM
#11

#10 Yaaaas!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/10/15, 2:10 PM
#12

HAHAHAHAH! 😂"AND IIIIIIII WILL ALWAYS LOVE YOU" 😂Skönaste scenen någonsin! Älskar när han sitter där och liksom tjuvröker, så fantastiskt bra! 

Dock så var även låten från The Heirs med en snabbis i det här avsnittet.. blää! Hatar den låten (Love is the moment). 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/12/15, 4:49 PM
#13

Börjar känna mig irriterad på main leader killen. Gun-Woo skickar alltså ut Jung-Joo på kvällen för att han ska vara ensam med Ji-Won. Efteråt sticker Gun-Woo ut för att leta reda på Jung-Joo. När hon sedan kommer hem är HAN upprörd. Jag blev så sjukt irriterad på just den där situationen då det var Gun-Woo's fel från första början att hon gick ut och sedan får han det att låta som att HAN är offret. 

Jag hatar när han gör sådär och det har hänt ett par gånger. Han får sig själv att bli ett offer när det egentligen inte alls är så. Irriterande…


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
6/14/15, 6:29 AM
#14

Såg ep 9 igår älskar denna serie 😃 #13 Du kommer ändra dig efter ett tag tyckte också att han var ett jävla as ett tag men det släpper så håll ut 👍

Cireea
6/14/15, 1:31 PM
#15

#14 Okej, jag håller ut! 😃Ikväll hoppar jag på episod 6, troligtvis även resten av avsnitten också då sambon jobbar natt = jag har all tid i världen att se Kdrama 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/17/15, 12:58 AM
#16

Episod 9, jag älskar (ÄLSKAR!!!) Jung Geun 😍Alltså jag älskar att han är så självsäker. Dessutom är hans klädstil helt enkelt to die for, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/17/15, 5:43 PM
#17

Sa ju att det var värt att vänta 😉❤️

[Sara-Kpop]
6/17/15, 5:43 PM
#18

Och IKVÄLL kommer nästa avsnitt jepppi!😃

Cireea
6/17/15, 7:46 PM
#19

Jag är på avsnitt 10 så nu jäklar har jag kommit ikapp!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/17/15, 10:30 PM
#20

Kul då kan man diskutera de kommande avsnittet tsm 😃

Annons:
Cireea
6/18/15, 12:53 AM
#21

Ja! :D


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/20/15, 1:24 PM
#22

Är det bara jag som tycker att storyn känns lite…konstig? Alltså den har absolut roliga moments och jag älskar serien men själva handlingen känns lite luddig. Vad handlar serien om EGENTLIGEN. Jag tycker den bara går runt och runt. Varje episod handlar om typ samma sak.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/25/15, 11:13 AM
#23

Avsnitt 10 kan nog ha varit en av de mest frustrerande avsnitten någonsin! Gud vad jag älskar Jung Geun och Hae Sil 😍Deras story är helt fantastiskt gullig och rolig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/26/15, 1:11 AM
#24

Visst är den ur mysig ❤️ Imon kväll ska jag se på de två senaste avsnitten längtar 🙂

Cireea
6/26/15, 1:29 AM
#25

Jag ska se klart avsnitten som kommit i helgen, dock inte imorgon då jag har annat för mig då. 🙂Gillar faktiskt den här draman ändå men den hamnar inte direkt på topplistan, någonstans i mitten ligger den. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
7/5/15, 8:40 AM
#26

Då var även denna serie färdig.. Och nu har jag ingen serie att följa känns lite trist men aja bara att leta efter en ny

Cireea
7/5/15, 12:54 PM
#27

Inte hunnit se slutet, återkommeeeeer!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
7/7/15, 12:24 AM
#28

Alltså denna dramaaaa 😍Den har gått i vågor för min del, ibland massa onödigt som bara är till för att dra ut på draman extra mycket men så kommer sådana där guldögonblick som får en att fortsätta titta. 

Den här har varit en riktigt bra drama, tack för tipset Sara! 👍Jag ångrar inte att jag sett denna. Nu väntar nya äventyr!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
7/7/15, 10:26 AM
#29

Har Warm And Cozy någon åldersgräns? :P

Cireea
7/7/15, 2:17 PM
#30

#29 Nej då, den är helt underbar. Du borde se den! Finns att se här: http://myasiantv.com/drama/warm-and-cozy/ 

Du borde dessutom se Who Are You: School 2015 , den tror jag att du skulle gilla!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
7/7/15, 2:19 PM
#31

#30 Toppen! Lägger dom på min "Att se" lista! 👍

Cireea
7/7/15, 2:21 PM
#32

#31 Bra där 😃Now that you're in .. you're never coming out.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
7/7/15, 2:23 PM
#33

#32 Haha, hur många saker skall du få mig besatt i har du tänkt? 🤗

Cireea
7/7/15, 2:25 PM
#34

#33 Basically … allt som har med Sydkorea att göra. 😃Men nu ska vi inte kapa tråden *puttar oss mot OT tråden*


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Tessan01
7/7/15, 2:27 PM
#35

#34 Haha 😉 *flyttar över till klotterplanket*

Upp till toppen
Annons: