Annons:
Etikettövrigt
Läst 1574 ggr
Snurrig
2015-06-23 19:27

frisyrer

Hellu!
Hade tänkt klippa mig snart, och alla kpopidoler har ju rätt snygga frisyrer, så jag vill gärna ha lite inspiration. Vilka tycker ni har de bästa frisyrerna?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Yehet121
2015-06-23 19:57
#1

Haha det finns så många att välja mellan och så har ju många idoler haft likadana frisyrer någon gång! Är det V du har på bilden? :)

Cireea
2015-06-23 19:59
#2

Enklast är ju att söka på google och kika på bilder. Typ "Kpop Idol Hairstyle" eller liknande. Fick upp massor av bra träffar när jag sökte runt.

Jag vet ju inte riktigt hur långt hår du har nu, hur kort vill du ha det? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-06-23 20:28
#3

Japp, V på bilden!

Jag vet inte vad jag själv vill ha, och jag har jättesvårt att välja.. 🥵men funderar på något som suga har här http://cafeobs.line.naver.jp/linecafe/p/download.nhn?oid=7210cbb96f741f23cc9e286eabafaf5e&c=1&akey=pix2137144123682271025x0x2138769805892161026 finns ju jättemånga med likadana/liknande frisyrer. Vet ni vad den typen av frisyr kallas?

Jag har en lugg som går ner till hakan, och på sidan går det nästan ner över öronen.. det var länge sedan jag klippte mig, så det ser hemskt ut. Jag vet inte hur kort jag vill ha det. Jag har rätt stora problem när det gäller att ta beslut xD annars hade jag klippt mig för länge sen.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-06-23 20:39
#4

#3 Ah den typen är ju standard bland de flesta tycker jag :) Det du kan göra är att du tar några bilder med dig till frisören så kan dom nog ordna det åt dig!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
2015-06-24 07:38
#5

Ta något du är bekväm med bara så du inte ångrar dig efter ett tag men den du länkade till är ju väldigt "enkel" men ändå fint så testa du den!🙂

Snurrig
2016-05-01 11:14
#6

Varning för lång text. 😃

Hah, klippte mig ungefär såhär (haft så i ca 7 månader). Nått liknande iaf, standard kpopfrisyr or what xD. Jag måste säga att för första gången i mitt liv så trivs jag med mitt hår. Men så ser jag Seventeen's Jeonghan och får ångest över att jag klippte mig. Skulle vilja ha långt hår. Det ser så enkelt ut att bara behöva sätta upp det. Men om jag har läst rätt så tar det 1 år för håret att växa 1dm? 😭

Funderar på om det är smart att hålla det klippt fram till sommarens slut, för att då sluta klippa det helt, spara allt fram till våren (och under tiden ha mössa eller nått dygnet runt..) för att på våren klippa till det så att det ser jämnare/okay ut (om det är möjligt), och sedan fortsätta spara.. men har jag tålamodet? och tänk om det blir hemskt? Då har jag gått igenom det helt i onödan.. Under tiden det växer kommer jag bara må dåligt över hur det ser ut.

Det känns som att håret växer som ogräs, och det kostar en massa pengar att hålla på och klippa sig jämnt för att det inte ska bli för långt (och fult). Sen när man blir sugen på att spara ut skiten så växer det i snigelfart.

Om jag sparar det så vill jag ha orört, ofärgat hår.. men om jag ska fortsätta klippa så kan jag lika gärna färga det någon rolig färg. Det är färgat nu, men det är inte så stor skillnad mot min normala färg, och eftersom jag är ute mycket under dagarna kommer det att blekas, vilket är bra om jag bestämmer mig för att spara.. så vad ska jag göra? Vad tycker ni? Spara eller inte spara? Färga eller inte färga? 🤔

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Cireea
2016-05-01 11:59
#7

Jag anser att det är ditt val eftersom du ska trivas med ditt hår. 🙂Mitt hår växer extremt fort, i februari klippte jag bort ungefär 1 dm hår men redan i mars var håret lika långt igen. 😃Nu klipper jag aldrig mitt hår längre förutom luggen då den växer ned i ögonen på mig hela tiden (klipper luggen minst en gång i månaden). Mitt hår går för övrigt ned till mitten av rumpan ungefär. 😛 

Så, det här med 1 dm per år behöver verkligen inte stämma utan det är väldigt individuellt hur snabbt håret växer. 🙂Sedan behöver väl håret inte vara fult bara för att det växer? 🤔Varför skulle det bli fult bara för att du sparar ut? Jag tycker snarare att hår som får växa naturligt blir vackrare. 

Du skriver att det kostar en massa pengar att klippa håret  för att hålla det jämt och kort, är det inte väl spenderade pengar om du trivs med ditt hår? 🙂 

"The time you enjoy wasting is not wasted time" - det kan man göra om till "Money you enjoy wasting is not wasted money". 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-05-01 12:34
#8

#7 Avundsjuk på ditt hår. 😊 (Det får bli mitt mål)😉

Meeen… Alltså, i början av sparandet lär det ju vara fult? Eftersom jag har en frisyr nu, så kommer det att växa ojämnt, för jag kan inte klippa till det förrän det har växt ut en bit - vilket kommer att ta tid. Såvida man inte småklipper sig hela tiden på rätt ställen. Sen när det har fått lite längd, och jämnats till lite så kan det växa hurfan det vill och ändå se bra ut. Men vid min nästa klipptid så kan jag fråga om det går att spara ut och samtidigt se fabulous ut medan man gör det. 😃

och jo, klart det är väl spenderande pengar, men jag är inte van vid att klippa mig såhär ofta och är väl snål - vill lägga pengarna på annat, har inte direkt världens bästa inkomst. 😃

Bra citat - I like! 🙂

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-05-01 12:39
#9

#8 haha, ja det tog mig bara 1,5 - 2 år att få det såhär långt, vilket ändå inte alls är särskilt lång tid med tanke på att jag började med hår som slutade en bit nedanför axlarna.  😃

Ah okej, du menar på det sättet! Det går säkert att lösa så att håret växer jämnt. Annars så gör det ju inget om det växer lite ojämnt till en början för det syns ändå inte när håret fått lite längd. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-05-01 12:51
#10

#9 Nä, precis. När man har långt hår är det finare om det inte är helt rakt. Älskar s.k fairytale-ends.

Jag blev helt plötsligt jättepepp på att spara. Ska kolla in hårsidan på iFokus och be om tips för att påskynda processen. Det kommer nog ta lååång tid för mig innan det blir långt. Känner mig otålig redan nu.Skrattar

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-05-01 13:06
#11

#10 Haha, det är bara börja spara på! 😃
Folk som har hår som växer långsamt har det ändå bra om man gillar att färga håret. När jag färgar mitt hår håller det inte länge, bara efter ett par veckor har jag fått en väldigt synlig utväxt. 😟


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-05-01 13:21
#12

#11 Hah, det låter hemskt. Brukar du färga ändå? Fast, om det växer långsamt och blir slitet av allt färgande så är det nog ändå jobbigt, eftersom det tar tid att växa ut nytt friskt hår. 😎

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-05-01 13:25
#13

#12 Jag får mina ryck och färgar! 😂 Har naturligt mörkt hår, nästan svart. Har färgat håret svart (så det skiftade i blått, sjukt coolt), blont, olika nyanser av brunt och även rött i ett par omgångar. 

Har rött just nu! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
frejaspluto
2016-05-07 22:47
#14

Haha, jag med har håret ändaaa ned till slutet av rumpan! Halva håret djupt blodrött och halva håret svart!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
2016-05-07 22:49
#15

#14 Oh snyggt! Jag ska fortsätta ha den nedre delen av mitt hår rött men låta den övre delen vara min naturliga hårfärg (dvs mörk). Så det är ju bara att låga håret växa på 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-07 23:00
#16

Inte så bra bilder, färgen blir aldrig speciellt bra på bild 🤔
Men jag har just nu blått grönt hår, ganska urtvättat nu dock, ska färga det snart, tänkte kanske nästa vecka 😊

Jag gillar flera färger, dock inte så KPOP'igt, dom brukar hålla sig till en färg. men lugg är ju väldigt poppis för både tjejer o pojkar.

https://www.instagram.com/p/BDV0NDcOrTP/
https://www.instagram.com/p/BBFuAlQOraS/
https://www.instagram.com/p/BAei6BIurcC/
https://www.instagram.com/p/_H1HhZurX2/

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
2016-05-07 23:03
#17

#16 Snyggt! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-07 23:30
#18

#17 Tackar! Har bara en himlans utväxt!

Ska bleka o färga snart :3 Ser fram till att färga, är så mysigt o göra!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
2016-05-07 23:31
#19

#18 Hoppas på en ny uppdatering när du färgat det igen! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-07 23:37
#20

Haha ska försöka! Som sagt svårt att få bra bild!

Några andra som har en rolig färg eller klippning?

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
CayKantos
2016-05-07 23:40
#21

Då har jag förresten undercut med ett mini sidecut, kan försöka få med det på bilden jag tar efter färgningen

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

frejaspluto
2016-05-07 23:40
#22

#15, 😄😊tack! Jasså, du har så, det är också snyggt! #16, häftigt!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
2016-05-07 23:41
#23

#20 Jag har lugg och rött hår, men det är väl allt! 😂 Kan försöka ta bilder sedan när jag fått håret som jag vill. Det vill säga, nedre halvan röd och övre mörk. 😛

#22 Har du vänster sida en färg och höger en?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-07 23:43
#24

#22 Tack!

#23 ser fram emot dom!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2016-05-07 23:55
#25

Ang frissar man gillar, då har jag vart kär i Lee Jungshin's friss han hade några år sen - https://yeppeo.files.wordpress.com/2010/04/normal_55030851270829377x.jpg

Det där är asså snyggt!😍 Men ajg gillar sånt stylish/sloppy hår.. Det ska liksom se skönt o enkelt ut, men inte överprydlat.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
2016-05-07 23:56
#26

#25 Wow, den var snygg! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-07 23:58
#27

#25 a veeet, har aldrig rigtigt vart "wow den frissen var snygg" på någon Kpop idol, utom honom då. Såg den frissen på ett klipp utav WGM var en av hans bandmedlemmar var med i och resten gästade. Var typ i början av mitt korean beroende, så kollade lite smått på allt.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
Cireea
2016-05-08 00:05
#29

#28 Åh det där var snyggt! 
Hade gärna testat sidecut men vill inte ta bort mitt fina hår! I-landsproblem


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-08 00:09
#30

Testa flätor då! Har en kompis som inte heller vågade, men fick henne att göra lite flätor i sidan, hon gillade det så mycket hon i slutet rakade av det efter 1-2 dagar (hon har typ haft samma hår hela livet), det blev ursnyggt! Speciellt om man har lite tråkigt platt hår, det ger verkligen lite egde! Men få fixa en eller två sidor med bra strama flätor, mönster går ju att fläta, typ zigzag, alltid värt att testa!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
2016-05-08 00:13
#31

#30 Om jag kunde göra på mig själv så skulle jag testa flätor.. kanske kan be min syster testa. Hon gillar att leka med mitt hår emellanåt! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

CayKantos
2016-05-08 00:21
#32

#31 gör det! Annars går det att fixa hos frisör. De brukar kunna göra några som kan hålla jättelänge, tills håret har vuxit för långt till att kunna sitta kvar ordentligt

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

CayKantos
2016-05-08 00:22
#33

Ett tips är att köpa dom där jättesmå "gummi" elastik/hårbanden, mycket bättre än dom stora hårbanden som blir så stora, går att köpa i tex glitter.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Cireea
2016-05-08 00:29
#34

#32 #33 Tack för tipsen, ska absolut kika på det! 👍 Verkar intressant!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
frejaspluto
2016-05-08 09:44
#35

#23Jag har höger rött och vänster svart, !😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
2016-05-08 10:17
#36

#35 ååh, snyggt! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

frejaspluto
2016-05-08 12:10
#37

#36. Thank you 😘😄 Har du provat ngt som heter hårloop? (Hairloop, hittar man mer på engelska, om man vill googla lite ) En plastögla som finns på Glitter under 100 lappen har jag för mig. Man kan göra tusentalsfrisyrer som ser ut som exclusiva från frissan ska hitta en bra länk till dig. Återkommer.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
2016-05-08 12:25
#38

#37 Nej jag har aldrig testat det, men det såg fiffigt ut när jag googlade! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

frejaspluto
2016-05-08 12:33
#39

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Upp till toppen
Annons: