Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1380 ggr
Cireea
8/12/15, 2:28 PM

School 2013

En väldigt populär bromance drama är School 2013 där man får följa Nam-Soon (Lee Jong-Suk) och Heung-Soo (Kim Woo Bin) samt några av de andra elverna i deras klass och även två av deras lärare. Man får följa med genom hjärtskärande stunder där man känner tårarna stiga i ögonen, stunder där man vill stänga ner hela serien och sluta titta men så även stunder där draman är den bästa någonsin. 

School 2013 följer klassen 'Class 2' på Seungri High School, man får följa några karaktärer när de tar sig genom livet på skolan. Det är allt från dåliga relationer mellan elever och lärare till mobbning. Se-Chan (Choi Daniel) kommer till Class 2 för att hjälpa eleverna få bättre betyg då deras klass är den sämsta i årskullen på Seungri High School men att få eleverna att skärpa till sig är inte det lättaste, allra helst när man inte kan kontrollera klassen. Nam-Soon som har problem med klassens mobbare får ännu en tyngd över axlarna när hans före detta kompis, Heung-Soo, plötsligt börjar i deras klass och det är uppenbart att Heung-Soo inte glömt deras förflutna.

Huvudkaraktärer: Lee Jong-Suk, Kim Woo Bin, Jang Nara, Choi Daniel

**TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN SERIEN**


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
8/13/15, 5:35 PM
#1

Oh denna gillade jag 🙂

Cireea
8/13/15, 5:37 PM
#2

En av mina absoluta favoriter faktiskt :) Gillade storyn och typ alla skådespelare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
8/13/15, 5:39 PM
#3

2015 slår denna faktiskt samt att jag har andra jag tkr är bättre men ja denna är helt klart se värd för er som inte sett den. Duktiga skådespelare och bra story 🙂

Själv funderar man på vad man skall se inte en enda serie jag följer just nu.. Känns riktigt tragiskt vet knappt vad jag skall göra sent på kvällarna. HAHA

Cireea
8/13/15, 7:00 PM
#4

Jag ser inte heller på någon serie just nu, det känns oerhört konstigt faktiskt! 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
4/3/16, 12:33 AM
#5

Någon mer här inne som sett den här serien och har någon åsikt? Vill mer än gärna höra vad andra tycker om den. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
4/11/16, 9:34 PM
#6

Jag har bara sett 6 avsnitt hittills. Om jag minns rätt så var de 3 första avsnitten lite tråkiga, men helt okej. Det blev mer intressant efter att Heung-Soo kom in i bilden. Nu när jag har kommit in mer i serien så börjar jag bli helt fast!

I början så bara väntade jag på att Nam-Soon skulle kicka lite ass haha xD .. och så hände det. 😃

Men jag tycker läraren Jung In-Jae är något jobbig.. har endast sett skådespelaren i Fated To Love You och tycker hon är lite jobbig att titta på där också.. vet inte riktigt varför, men båda karaktärerna liknar varandra.. eller så är det bara för att hon spelar båda som dom gör det. Ogillar det iaf.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Cireea
4/11/16, 10:21 PM
#7

#6 Ja men det är väl lite det som är meningen, att serien ska byggas upp i de första avsnitten INNAN Heung-Soo kommer in i bilden. 🙂 De allra flesta serier börjar ju med lite "tråkigare" episoder till en början men har man inte fastnat efter en 5 -6 avsnitt så brukar jag ge upp. 

Jag gillar inte heller Jang Na-Ra som spelar Jung In-Jae, har väldigt svårt för henne som skådespelerska. 😐 Kanske har det med hennes sätt att uttrycka sig med ansiktet, rösten hon har eller också har det med hennes karaktärer att göra. Vilket fall som helst så har jag lite svårt för henne även i andra roller. 
Dock så älskade jag denna serie ändå!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
4/20/16, 9:40 PM
#8

Såg precis klart avsnitt sju. Ledsamt avsnitt. Undrar hur fortsättningen blir i avsnitt åtta..

Skådespelaren som spelar Nam-Soon är med i en serie som heter "I Hear Your Voice", och han spelar en skolelev även i den serien.. så ibland sitter jag och funderar varför han inte hör deras tankar. 😃

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
4/20/16, 10:04 PM
#9

#8 Åh jag har inte hunnit se den än men den står helt klart högt upp på min lista med oändligt massa serier jag önskade jag hade tid att se! 😂

Måste verkligen ta tag i det här med Kdrama alltså.. har slöat lite för länge!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
7/18/16, 8:06 PM
#10

Har sett klart alla avsnitt nu. Serien var helt okej, men ingen favorit. Vet inte vad jag förväntade mig egentligen.. Jag trodde hela tiden att något mer skulle hända, sen när jag insåg att det kommer nog inte hända så mycket mer så kändes det dumt att sluta titta bara därför (ogillar att lämna serier oavslutade). Det kändes bitvis lite småtråkigt, men samtidigt så tyckte jag om alla karaktärer. Eller ja.. alla utom Jung In-Jae🤐

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

lilssgu
7/19/16, 2:41 AM
#11

#10 Kände samma sak, kollade till slut mest pga Lee Jongsuk var så bra i Pinocchio och I can hear your voice <3

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: