Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 961 ggr
Cireea
2015-09-01 18:33

Saknar ni något?

Jag har länge suttit och funderat på om ni saknar något speciellt här på forumet. Som det ser ut just nu så tycker jag att vi ha en ganska stabil grund och vi har fått ihop mycket artiklar/inlägg till vårt Lexikon även om vi fortfarande jobbar på det. 

  • Är det något speciellt ni skulle vilja se? 

  • Mer artiklar rörande historia? Mat? kultur? 

  • Mer om film? Serier? 

  • Mer om mode? 

Inga förslag är dåliga förslag så ös på bara om det är något ni vill ha från oss bakom sajten. Sedan är det bara roligt om fler av er vill hjälpa till att skriva inlägg och artiklar. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Snurrig
2015-09-01 19:57
#1

Svår fråga. 🤔

Det jag är intresserad av är väl mest musik, film och serier. Jag har inte sett särskilt mycket om mode här, men jag vet inte hur populärt det är. Jag är väl personligen inte så superduperintresserad, men det kan vara kul att läsa om ändå. Så jag har väl inte direkt någonting att komma med, annat än att det mesta är kul att läsa om för mig.

Det enda jag "saknar" just nu är väl om det skulle gå att göra en lista med tex webshoppar som säljer kpopmerchandise / annat relaterat till korea. Typ om du skapar en tråd där alla kan skriva de sidor de känner till, och sen uppdaterar du det första inlägget så att alla är samlade tillsammans, så att det inte blir så rörigt.

Jag är eventuellt intresserad av att skriva artiklar. Men så handlar det om tid och sånt också xD

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Snurrig
2015-09-01 20:04
#2

Mer Quiz! Dom är kul 😃Såna kan vem som helst göra också.. 🙂

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-09-01 20:23
#3

#1 Just mode var bara ett förslag utifall någon tänk på det tidigare men liksom glömt bort det. Vi har skrivit om det någon gång sådär men jag är ju inte så intresserad av mode själv heller så det känns ju inte superkul att skriva om.. men om någon annan vill skriva om det så är det bara skriva tills det brinner i fingrarna på er! 😃

En lista med webshoppar ska man väl kunna göra, jag lägger upp ett inlägg direkt så kan ni bomba med hemsidor som ni vet om. Tänk på att bara länka sidor som ni vet är seriösa så vi inte länkar till något scam!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-09-26 21:04
#4

Katastrof att det inte finns någon artikel om Super Junior! 😮

Det finns ju en artikel om Kpop (som innehåller tips), så kanske nån artikel om någon annan musikstil med tips på band och sånt.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-09-26 21:06
#5

#4 Jag lyssnar inte på Super Junior särskilt mycket och "gillar" dom inte så jag ser helst att någon med mer intresse skriver den xD Dock är den enda som brukar skriva artiklar med mig inaktiv för tillfället så .. 

Ja, det skulle vara något. 🙂 Har inte så stor koll på andra genrer i Sydkorea men det kan ju vara värt att sätta sig in i.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2015-09-30 13:15
#6

#4 Du själv har inte lust att skriva artikeln om Super Junior? Jag kan göra dig till artikelförfattare om du vill 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Snurrig
2015-09-30 17:41
#7

#6 Jag ska fundera på det. Men just nu känns det lite övermäktigt för mig. Jag känner inte att jag har kunskapen som krävs för att kunna skriva om dom. Dessutom har dom funnits i 10 år, och består av en massa medlemmar så jag har full förståelse om ingen annan orkar skriva om dom heller. 😎

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-09-30 18:30
#8

#7 Absolut, känner mest som dig. Har noll kunskap om Super Junior! 😛Får kanske sätta mig ner och plita ihop något i veckan. :P


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-12-17 16:08
#9

Artiklar om vegetarisk(a) mat(rätter) saknas, om någon är intresserad av att skriva om det. =^_^=

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-12-17 16:30
#10

#9 Vi har planer på att lägga in fler vegetariska MEN om man kollar igenom våra artiklar så finns det flera artiklar om vegetariska tillbehör (banchan) som man kan äta till exempelvis ris.  = en hel rätt. 

Mandu och Sushi/Gimbap kan vara vegetariskt om man väljer att göra dom vegetariska. Sen har vi även lagt ut ett recept på Danhobakbap och Japchae som är vegetariskt. Sen flera efterrätter och snacks som är vegetariska. 

Så helt utan vegetariska alternativ är vi inte, det handlar snarare om fantasin hos den som gör maträtten 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-12-17 16:38
#11

#10 Sant. Så långt tänker jag aldrig. 😃

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-12-17 18:39
#12

Men det kommer absolut fler artiklar om vi hittar något smarrigt :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: