Annons:
Etikettmanhwa
Läst 2897 ggr
Snurrig
9/28/15, 7:53 PM

Cheese in the Trap

Har precis börjat läsa en Webtoon som heter Cheese in the Trap.

Nu i december kommer det även börja sändas en tv serie som är baserad på den. Kang Joon från gruppen 5URPRISE och realityserien Roommate (haha, inte sett han i nått annat 😞) kommer att spela en av huvudrollerna, så jag tycker det ska bli jättekul att även se det. Längtar!

Har ni hört talas om det? Har ni läst den? Kommer ni att se på serien? Vad tycker ni?

Här finns första och andra säsongen om ni vill läsa: http://www.webtoons.com/en/romance/cheese-in-the-trap/list?title_no=99

info om tv-serien: http://asianwiki.com/Cheese_in_the_Trap

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Cireea
9/28/15, 9:37 PM
#1

Jag är inte så mycelet för att läsa Webtoon men kan absolut ge själva tv-serien en chans! 🙂Om jag gillar den kan jag även tänka mig att läsa webtoonen som den är baserad på. Hoppas bara att den inte ballar ur som Orange Marmalade gjorde..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
1/8/16, 10:17 PM
#2

Draman har nu börjat sändas och det finns två avsnitt ute med engelska subs! Har inte hunnit se på det ännu, men ska försöka göra det så snart som möjligt. 🙂

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
1/8/16, 11:39 PM
#3

Oh, vad spännande! 👍 Ska kika på det  när jag hinner, har för mycket att se! 😂

Berätta gärna vad du tycker om serien när du hunnit kolla! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
1/10/16, 2:23 PM
#4

Jag har valt att vänta med att läsa serien till efter dramat är slut. Har sett de två första episoderna av dramat och älskar den!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
1/10/16, 2:25 PM
#5

#4 Smart, jag kommer absolut se serien och om den är bra kanske man kan ge sig på att hoppa på  den Webtoon  som serien är baserad på.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
1/15/16, 2:57 PM
#6

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sweetgum
1/19/16, 10:21 PM
#7

Kan nog hålla med om att hon är lite överdriven men kan vara karaktären också. Hon har inte varit med så mycket än så  det kanske blir bättre :p 

Å andra sidan är park hae jin och kim go eun fruktansvärt bra!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
1/25/16, 10:50 AM
#8

Har inte hört särskilt mycket om denna serie, oftast brukar de flesta Kpop/Kdrama-sidor skriva om populära dramor men denna verkar ändå ha hamnat lite i skymundan? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
1/25/16, 10:44 PM
#9

Jag vet inte det. Där jag hänger är den rätt känd. Den har ett ganska stort Fandom på tumblr men det kunde såklart vara större. Det är ett fantastiskt bra drama (jag har sett till ep 6) så jag hoppas det ökar!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
1/25/16, 10:54 PM
#10

#9 Hmm, då är det väl jag som hänger på fel ställen. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2/2/16, 2:47 PM
#11

Har sett 9 episoder nu och måste säga att det är ett drama som går rakt in i min topp 10 lista. Fantastiskt bra!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

[Sara-Kpop]
2/8/16, 5:12 PM
#12

Älskar denna serie, dock ger den mig värsta "Second lead" syndrome ever! 😂

Men en helt underbar serie ❤️

sweetgum
2/8/16, 10:38 PM
#13

Ja gud Baek in ho är ju helt galet sympatisk. Vill bara rufsa om hans hår och  ge honom en kram XD

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Cireea
2/17/16, 12:40 PM
#14

Kan ni som nu ser denna och säger att den här Kdraman är bland det bästa ni sett osv. förklara vad som gör denna drama så otroligt bra? 🙂
Försök sälja in den till mig för jag brukar ofta få problem med dramor där folk säger att den är bra men man får aldrig någon vidare förklaring till vad som är bra. Det brukar sluta med att jag går in i draman med enorma förväntningar på allt och jag blir alltid besviken då draman ofta inte är så bra som man påstått. (Just för att folk utelämnar vad som är bra och säger bara "den är grym" men ingen vidare förklaring).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
2/17/16, 1:51 PM
#15

Ska göra ett försök! 

Först och främst tkr jag den har en härlig blandning av karaktärer sen är jag ett stort fan av Kang Joon vilket inte gör saken sämre direkt. 🙂

Men nej jag skulle inte säga att det är den bästa jag någonsin har sätt där har Healer fortfarande en självklar plats. Men absolut en se värd och bra serie som jag gärna skulle se igen om man får tid. 

Tycker även den har en bra handling och spännande handling! Den är annorlunda inte en typ av serie man får se speciellt ofta därför tycker jag den blir intressant. Anledningen till att jag toppar denna högre än Moorim School är nog för att det är så himla vanligt med high school serier och helt ärligt så fastnar jag inte alls lika lätt för dem. Det är Moorim School och Who are you School 2015 som jag verkligen skulle vilja se om.  (Namn Joo Hyuk som speade Yi An i Who are you School 2015 är med i Cheese in the trap) 

Detta är ju college studenter vilket är lite annorlunda och roligt 🙂 Det som jag tkr den inte har är väl några bra låtar. Men men man kan ju inte alltid få allt. 

Du får nog se några avsnitt och bilda dig en egen uppfattning och försöka inte ha för höga förväntningar då🙂

sweetgum
2/17/16, 3:46 PM
#16

Svårt att förklara varför jag tycker den är så underbar. Den rör sig så naturligt. Ingen överdriven drama. Skådespelarna är fantastiska och den är inte rädd för att utforska karaktärernas mörka sidor. Ingen är perfekt. Även de karaktärerna som man avskyr kan man känna sympati för eftersom de visar deras mänskliga sida. 

Varje episod berör. Den är helt enkelt fantastisk i sin enkelhet. Välgjord är bara förnamnet. Eftersom de var nästan klara med filmandet när den började är det inget hafsigt verk. Ingen risk alltså att produktionen faller ihop vilket gör att jag känner mig hoppfull att den kommer vara bra till slutet. Jag älskar den 🌈

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2/17/16, 3:50 PM
#17

#15 #16 Tack för det ni skriver, verkar om en intressant drama! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2/26/16, 12:28 PM
#19

#18 Läste om det, verkligen tråkigt med så mycket drama… 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2/26/16, 2:57 PM
#20

Ja det är tråkigt :/ det är också tråkigt att de senaste episoderna inte varit så jättebra. De är fortfarande bra men inte SÅ bra.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Cireea
2/26/16, 2:58 PM
#21

#20 Är det en markant skillnad gentemot tidigare episoder? 
Jag tänkte att det är sån skillnad att man märker av det om man följer serien.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2/26/16, 3:03 PM
#22

Nja men det är lite konstigt hur lite man ser av PHJ. De förklarar det rätt bra på dramabeans.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
3/3/16, 8:54 PM
Cireea
3/12/16, 4:30 PM
#25

Mer drama på ingång: http://www.koreaboo.com/netizens/park-hae-jin-completely-excluded-from-cheese-in-the-trap-soundtrack-album/

Måste jag säga att fansen är riktigt riktigt upprörda? 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
3/14/16, 12:00 PM
#26

Det är verkligen tråkigt hur det slutade… så mycket drama

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
3/14/16, 12:11 PM
#27

#26 Eller hur! 
Verkligen tråkigt att det blev såhär..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
3/28/16, 12:19 PM
#29

#28 Det är nästan så jag hoppas att han INTE tar rollen just för att sätta ner foten efter all drama som hände där i slutet av serien. 😐Tycker han blev behandlad som skit om jag ska vara ärlig.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
3/29/16, 2:55 PM
#30

Svårt att veta vad som hänt… det är så ovanligt att en skådis öppnar upp vilket gör en osäker haha. Jag tycker det är konstigt att de vill göra en film eftersom så många undrade om de kunde fånga komplexiteten hos serien i ett drama?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
3/29/16, 4:02 PM
#31

#30 Faktiskt, jag tycker det känns märkligt med en film när så pass många var skeptisk gällande serien. Tror knappast filmen kan vara bättre xD Men vem vet!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: