Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1070 ggr
Cireea
2015-12-14 20:04

Kdrama: Den sämsta du sett?

Vi pratar ofta här inne om de dramor vi gillar, men låt oss vända på konversationen en smula för att göra det lite intressant. 

Vilken Kdrama är den sämsta du sett? Motivera gärna!
Finns det flera som verkligen ligger på botten så får ni gärna nämna alla.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Tjeja
2015-12-14 20:16
#1

Har inte orkat se mig igenom något drama eller någon serie som jag spontant inte har fängslats av att titta vidare på. Så någon eller några dåliga K-draman kan jag tyvärr inte ge förslag på. Det finns massor som inte tilltalar mig ett dugg. Men desto mer tycker jag om pärlorna jag gillat och fastnat för istället!  😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Cireea
2016-08-24 14:12
#2

Puttar upp denna, någon mer som vill dela med sig?  😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-08-24 14:18
#3

Orange Marmalade är nog en av de sämsta jag sett. Blir fortfarande irriterad när jag tänker på den.😐Den hoppade massor i storyn mellan två avsnitt och man fattade verkligen ingenting av det som hände. Nej nej nej. Aldrig igen! 

The Heirs är en drama jag tidigare gillade massor men när jag såg om den ganska nyligen blev jag sjukt irriterad på flera delar av storyn och såklart även den karaktär som Park Shin-Hye spelare. Så otroligt gnällig och irriterande. Jag skulle väl inte säga att det är den sämsta jag sett men den sjönk rejält i mina ögon. 

Heartstrings, en drama jag ogillade från första avsnittet till det sista. En tråkig handling med tråkiga karaktärer och Park Shin-Hye hade så fruktansvärt fula kläder att man blev mörkrädd av att se henne. Noll kemi!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
2016-08-24 19:30
#4

School 2013 var någonting jag aldrig kommer att se igen. Förstod ingenting från början till slut och tycker att skådespelarna var lite för "gamla" för rollerna de spelade. Enda anledningen jag såg på denna drama var Lee Jongsuk + tog mig fyra månader att titta färdigt denna drama. Alla gillar School 2013 utom jag :(

Doctor Stranger var min första Kdrama så kan inte säga något ont om den 😃 men förstår ännu heller inte hur (SPOILER) FABIAN hon och senare också han tog sig ur vattnet!! Alla trodde ju att de hade dött! Liksom i Yong Pal var Taehyung och Doochul tvungna att ta någon sorts spruta för att klara sig men i Doctor Stranger så dör hon inte av det…?!

Eller är det bara jag som inte förstår mig på människokroppen? x)

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

sweetgum
2016-08-26 19:00
#5

Oj oj… jag har sett så många att jag måste tänka lite haha. Återkommer ;)

Medarbetare på Sydkorea iFokus

RomDoll07
2016-08-30 11:39
#6

Jag har lärt mig att vara ganska tolerant gentemot Kdramor och inte ha så höga förväntningar eftersom det tyvärr finns en hel del koreanska serier som är lite sisådär. Jag har därför lyckats se färdigt alla Kdramor jag börjat kolla på, även de jag tyckt varit lite dåliga, förutom en enda: The King 2 Hearts med Lee Seungki och Ha Jiwon i huvudrollerna. Av någon anledning fångade den serien mig inte alls, trots att jag gillar båda skådisarna, och jag hade så mycket annat på min "att se"-lista just då att jag inte tyckte det var värt att se en serie jag inte alls gillade så jag gav upp efter några episoder. Finns fler Kdramor jag tyckt varit dåliga men det var den jag kom att tänka på just nu.

Annons:
Cireea
2016-08-30 12:27
#7

#6 Jag försöker också hålla ner mina förväntningar nu för tiden, allt för många gånger har folk hypat en serie som sen inte varit så mycket att hänga i julgranen. 

Om en drama inte fångar mig så avbryter jag och hittar någon annan. Det behöver inte handla om att draman är dålig men det känns onödigt att slösa tid på en drama man jag inte gillar att se. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-08-30 14:39
#8

#6 & #7 samma här haha. Är gammal i gemet så jag har lärt mig den hårda vägen.

Jag tror att jag kommit på det. Problemet är att jag aldrig avslutar en serie om jag tycker den är urkass haha. Lie to me tror jag är den sämsta jag sett. Sen finns det ju flera man blivit besviken på som typ secret garden, the heirs osv

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-08-30 14:48
#9

#8 Intressant, har bara hört gott om Secret Garden, vad är det du inte gillar med den? 🙂 Vill gärna höra olika åsikter då jag blir misstänksam när de flesta bara älskar den och har ingen som helst kritik.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-08-30 15:03
#10

#9 jag hade väldigt svårt för att hon gick från en stark tjej till en vek tjej och ganska typiskt Kim Eun-sook draman så va killen  svår att gilla (grinig alfa som släpar runt tjejen överallt precis som i the heirs). Tyckte mycket om den från början och blev därför besviken att den inte använde kroppsbytet  mer + good ole sexism.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-08-30 15:05
#11

#10 Åh så typiskt.. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-08-30 15:15
#12

#11 ja… men jag såg i alla fall klart den så helt kass va den inte :p

Medarbetare på Sydkorea iFokus

lilssgu
2016-08-30 18:11
#13

Avslutar alla draman som jag börjat på, hur dåliga de än är :P

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Annons:
sweetgum
2016-08-31 13:54
#14

#13 Du är starkare än vad jag är 😃😎

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-08-31 13:57
#15

#13 Håller med #14 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
2016-08-31 18:11
#16

#14 #15 😂

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Tessan01
2016-09-05 20:23
#17

Hittils har jag var jag kan minnas bara lyckats se på dramor jag har totalt älskat och sett klart på alldeles för kort tid 😃

Cireea
2016-09-08 15:39
#18

#17 Tur för dig! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
2016-09-08 18:11
#19

Just det. Birth of a beauty var inte bra. Hände inte så mycket under några episoder och var inte så jätteintressant :/

Jang Ok Jung, lives in love var en jättebra drama! Enda dåliga var politiken som tog över, kändes så trögt då de måste ha möte typ två gånger varje episod :/

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
2016-09-08 18:32
#20

Åh kom på en jag ogillade skarpt, I need Romance 1!! 🤮
Huvudkaraktären var så irriterande att jag bara ville kasta iväg datorn emellanåt. Storyn var halvtaskig, tråkig personlighet på båda huvudkaraktärerna och så det där jäkla velandet fick mig att vilja kräkas.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sweetgum
2016-10-09 14:43
#21

Tänker lägga in Yong Pal och Cinderellas sister. Underbara draman de första episoderna och fantastiskt trist/konstigt/wtf resten.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-10-09 14:49
#22

#21 Hahah, wtf-draman 😂Fasen vad jag hatar draman man inte fattar någonting av.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
2016-10-09 19:24
#23

My love from the star gillade jag inte. Förstod inte varför alla var så head over heels över den 🤮 Var väldigt besviken då den inte slutade tragiskt :P

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

sweetgum
2016-10-09 19:33
#24

#22 Man blir så förvirrad. Förvirrad sedan arg. Hur fan kan de gå från skitbra till wtf på bara någon episod. grrr :p

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-10-09 21:00
#25

#24 Låter ungefär som Orange Marmalade 😮 Den gick från "Ok" till "WTF" i samma episod.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-10-10 10:35
#26

#25 JIkes :/

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Tjeja
2016-10-10 14:53
#27

#23 waha? Jag kanske skulle se den? 😄 Jag älskar flera koreanska serier men är såå less på att alla fina historier slutar så tragiskt hela tiden! Man vill ju att det ska gå bra för karaktärerna man gillar, inte bli ledsen juh! 😢 Lol

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
lilssgu
2016-10-11 17:57
#28

#27 Har inte sett en enda drama som slutar tragiskt 😂 Jag avskydde Kim SooHyuns och Jeon JiHyuns karaktärer. Men se den! Jag var ny till Kpop/dramavärlden då jag såg den så kanske såg inte "skönheten" i den, vad vet jag :P

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
2016-10-11 21:30
#29

#23 Oj, jag älskade My love from another star! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
2016-12-27 19:55
#30

Har fortfarande inte sett en enda drama jag har har rent ut sagt ogillat, men den som jag tycker är lite mindre bra är Lucky Romance. Den var bra, men ändå inte.. Kanske är för att jag har lite svårt för komedier som jag inte gillade den helt! 🤪

lilssgu
2016-12-28 07:36
#31

Gillade inte Doctors och Blood. Inte dåliga men långt ifrån OK. Samma med Greatest marriage.

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Tessan01
2016-12-28 14:28
#32

#31 Finns det någon specifik orsak varför du inte gillade dem?

lilssgu
2016-12-28 17:04
#33

Doctors gillade jag inte pga. karaktärerna, speciellt Seowoo's pappa och farfar var störande, gillade inte heller Jihong's karaktär, han var lite för "god" och inte så intressant. Förstod aldrig om Soochul och Hyejung någonsin varit ihop fast jag läste nånstans att han var hennes ex. Tyckte inte alls om pairingen i denna drama och vad som hände med Seowoo's pappa efter att han genomgått sin operation. Han var inte rolig före för den delen men jag ville inte att det skulle hända. He did it. Hyejung's namn var vackert, det var en gåva för örat att höra varje gång någon sade hennes namn. Gillade inte hur hon och Jihong började få känslor för varandra då hon ännu gick i skola och han var hennes lärare. Ja, och så var Sangchoo söt. Antingen dessa orsaker eller så har jag sett för många Park Shinhye-draman efter varandra 😟

Blood var en röra. Inte en enda gång refererade Jisang eller någon annan av hans "art" sig som vampyrer, utan bara som "infekterade". CG'n var inte den bästa, den användes som tur dock sparsamt. Det var för mycket research och många medicinska termer som kom upp. Ordet VTH-16 dök upp typ upp i varannan mening som de sade. Jag fick inte en enda clue om att Jisang och Rita gillade varandra, NÄR kom det upp?! De bara kysstes plötsligt. De mörkblåa operationsdräkterna de hade på sig var för stora vid ärmarna, det såg inte fint ut. Och en karaktärs död gjorde mig (och två andra karaktärer) så ledsen, kände mig lurad. WAE?! 😭 Blood var mer populär i andra länder i Asien än i Sydkorea, precis som Scarlet Heart: Ryeo. Slutet på Blood var liksom wtf, hur dök han upp, förstod ingenting 🤔

Varifrån skall jag börja med Greatest marriage? Tittade på den endast för att jag hade sett en kort video av den på Youtube, tyckte då den verkade vara lovande. Det hände för lite och för mycket i den. Gillade inte alls Euncha eller Myungyi, men hatet mot Euncha minskade någon procent mot slutet av dramat till skillnad från hatet mot Myungyi, jag sparade inte på föraktet på den punkten. Tyckte inte alls synd om Myungyi fast hennes föräldrar var pank (jag vet, jag är elak). Hatade Taeyeon's föräldrar in i själen, HUR I HELA VÄRLDEN KUNDE DE KIDNAPPA ETT BARN OCH SÄGA ATT DET ÄR RÄTT?! Och att Kiyoung stal deras familjs säd? Relationen mellan Taeyeon och Kiyoung och Euncha och Kiyoung förvirrade mig i sista scenen. Vad hände där?!

Förlåt, långt inlägg men behövde uttrycka min förakt.

edit: Ta mina kommentarer med en nypa salt 😉

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
2016-12-28 19:08
#34

#33 Det är intressant att läsa ditt inlägg, och jag uppskattar faktiskt att du tog dig tiden att dela din åsikt! 👍 Jag vill gärna se Doctors (mest för Park Shin Hye) men jag känner samtidigt att det inte riktigt är en drama för mig. Än är jag lite kluven över om jag verkligen kommer se den eller om jag struntar i det.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
lilssgu
2016-12-28 19:47
#35

#34 Haha tack, det var bara roligt att skriva 😃

Men, 20 timmar av ditt liv hit och dit spelar väl inte så stor roll? 😎 Som sagt, jag älskade inte Doctors men den var inte den värsta 🙂

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
2016-12-28 23:26
#36

#35 Egentligen inte, men tänk om det är mina sista 20 timmar? 😮 Då blev det plötsligt lite viktigare.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Tessan01
2016-12-29 11:51
#37

#33 Ah, intressant läsning! Jag håller med i vissa delar angående Doctors (har bara sett den av dom 3), men jag skulle ändå säga att den serien i helhet var bra. Kanske är för att jag inte sett någon dålig drama, som jag kan jämföra med.. 😃

lilssgu
2016-12-29 12:22
#38

#36 Hjälp, jag har så många draman jag vill se på, tänk om jag på riktigt bara har 20 timmar kvar att leva 😭

#37 Lyckliga du, jag har kanske för höga standarder 🤐

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
2016-12-29 12:29
#39

#38 Eller hur! 😭
Jag tror inte du har hög standard, men när man sett mycket Kdrama så kan man lätt separera de mediokra från de dom faktiskt är riktigt bra. Jag tyckte ju allt var bra i början men nu för tiden kan jag lättare skilja på det som faktiskt är bra från de som inte är lika bra. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-01-05 00:31
#40

OKEJ! 
Jag kom på en till drama, Flower Boy Next Door. Det är inte den sämsta draman jag sett, inte alls. Men..den kändes lite "meh" jämfört med Flower Boy Ramyun Shop och Flower Boy Band. 😐 Tyckte den inte tillförde något egentligen, den kändes bara långdragen och löjlig emellanåt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2017-01-12 13:44
#41

#40 Jag tyckte mer om Flower Boy next door än de andra två haha XD Slutet var däremot en besvikelse i jämförelsevis med FBRS som bara var trollguld rakt igenom haha

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Cireea
2017-01-12 14:02
#42

#41 Haha, det kan jag hålla med om!
Men Park Shin-Hye (igen) med sin klädstil i FBND… 😂 Jag orkar inte!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: