Annons:
Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 712 ggr
Cireea
2016-10-12 22:33

Beasts kontrakt löper ut!

I år går kontraktet ut mellan samtliga BEAST medlemmar och Cube Entertainment. Nu har tiden kommit med bara en vecka kvar innan kontrakten löper ut och hittills har det inte kommit några uppgifter om att medlemmarna förnyar kontrakten. 

Som det ser ut just nu väljer de fem medlemmarna att lämna Cube Entertainment. Hyunseung - tidigare medlem i BEAST - verkar inte heller förnya sitt kontrakt.

Många fans hoppas på att BEAST lämnar Cube men bildar en enmansbyrå för att sedan själva stödja sin musik. Dock spekuleras det om att medlemmarna Kikwang och Dojoon inte vill fortsätta som idoler längre medan de tre andra (Yoseob, Junhyung och Dongwoon) vill fortsätta med musiken. Allra helst Yoseob som är gruppens huvudsångare. 

Cube Entertainment går just nu på  en väldigt osäker väg då bolagets tidigare VD låg inne på sjukhuset och när Cube sedan fick en ny VD förändrades mycket. Många fans klandrar exempelvis Cube för att 4minute splittrades i och med alla förändringar som gjordes i bolaget.

Källa


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-10-13 13:56
#1

Nu har jag fått sova på saken, kunde inte riktigt hitta orden igår så jag gör ett försök nu istället. Jag älskar BEAST och är ett stort fan, om gruppen splittras kommer det självklart kännas jävligt trist.  😕

Samtidigt känns det som att jag vill medlemmarnas bästa. Vill inte killarna fortsätta som BEAST så ska dom inte göra det, inget blir bättre för att dom fortsätter enbart för fansens skull. Dom måste följa sina drömmar även om det innebär att dom väljer bort 'Beast'. 😐

Jag stöttar gruppen oavsett vad som händer även om jag självklart hoppas att dom fortsätter med musiken på ett eller annat sätt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2016-10-14 12:03
#2

Hoppas de fortsätter tillsammans!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2016-10-17 01:12
#3

Läste från flera källor att BEAST inte förnyat kontrakten med Cube Entertainment utan kommer satsa på att skaffa ett eget bolag tillsammans. Det spekuleras dock kring att dom kommer fokusera på sina solokarriärer. 

Det enda vi kan göra nu är att vänta och se, antar jag.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2016-11-09 16:05
#4

Läste någonstans (hittar ingen länk nu dock) om att BEAST eventuellt kommer skriva kontrakt med Cube trots allt. Tror det var någon "insider" som sagt det. 

Om någon av er råkar komma över en artikel om det så får ni gärna posta den här i tråden, vill gärna läsa den igen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
2016-11-09 17:08
#5

Det här blir ju intressant 😃

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
2016-11-09 17:16
#6

Jag hittade en artikel där man skrivit om saken (inte samma som jag läste men kontentan är ju densamma). Klicka HÄR för att läsa den.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: