Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1349 ggr
lilssgu
1/6/17, 8:50 AM

Princess Wei Young

Första avsnittet släpptes 11 november och sista avsnittet 9 november. Dramat har 54 episoder, varje avsnitt är 45 minuter långt.

Plot:

Dramat utspelar sig under det kaotiska sydliga och norra dynastierna och handlar om Feng XinEr (Tiffany Tang) som är prinsessa över Norra Liang. Av en händelse blir hennes familj falskt anklagad och dödad av en general från den mäktiga Chiyunklanen. XinEr flyr och möter Li WeiYoung, en premiärministers utomäktenskapliga dotter, som dör då hon räddar XinEr. XinEr tar sig an Li Wei Youngs identitet och börjar söka hämnd hos de som dödade hennes familj och den som räddade hennes liv. Hon blir räddad flera gånger av Tuoba Jun (Luo Jin), prins över GaoYang och de börjar få känslor för varandra men WeiYoung kan inte förmå sig att älska någon vars familj stöder klanen som dödade hennes familj. Samtidigt blir Tuoba Yu (Vanness Wu), prins over NanAn, attraherad av WeiYoung tack vare hennes intelligens, hon råkar också vara den enda som kan hjälpa honom att få bukt med hans barndomsrädsla.

Tiffany Tang och Luo Jin har samarbetat fyra gånger tillsammans i draman och avslöjade i början av december att de är ihop 🥳

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Annons:
Cireea
1/6/17, 9:33 AM
#1

Handlingen låter verkligen intressant, kanske får se den även om det känns tungt med så många avsnitt. Fast egentligen är det väl inte mer än ett par säsonger av en vanlig amerikansk serie! 👍

Vet du var man kan se den här online? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
1/6/17, 12:11 PM
#2

Jag tyckte inte den var tung alls. Inte ens om man tittar intensivt, alla episoder efter varandra. Jag är en sunbae när det gäller dramamaraton 😃

Youtube, där finns alla episoder med eng sub 🙂

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
1/6/17, 12:37 PM
#3

#2 Toppen, då ska jag nog kika på den där! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
1/6/17, 4:23 PM
#4

Berätta gärna vad du tyckte senare! 🙂

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
1/6/17, 5:22 PM
#5

#4 Absolut! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
1/12/17, 1:42 PM
#6

#2 sunbae när det gäller dramamaraton XD Den va bra 👍

Gillar ni den?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
lilssgu
1/12/17, 5:00 PM
#7

Den får 99/100 av mig, slutet var… inte i min smak. Har sett Tiffany Tang i andra draman där jag gillade henne men jag kanske är lite Bias x)

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Cireea
1/14/17, 1:40 PM
#8

Jag har inte börjat se den ännu men ska helt klart göra det! 🙂 Har kikat runt på vad andra tyckt och har läst lite blandade åsikter men mycket positivt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: