Annons:
Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 311 ggr
Huygens
4/1/17, 1:03 PM

Samsung Gear Fit 2 - skadlig (?) smartklocka

Det är 1:a april idag, så jag vet inte hur sann denna "nyhet" är.

Men användandet av armbandsuret, Samsung Gear Fit 2, en sk Smartklocka, kan skada användaren. (wiki) Flera användare har fått brännmärken eller allergiska (?) märken på handleden/armen. Då det är en smartprodukt kan det finnas anledning att tänka sej för två gånger. (se tråd här)

Efter dom kostsamma problemen med Samsung Galaxy Note 7 (tråd), antar jag att Samsung inte vill ha fler överraskningar eller stämningar mot sej.

Vissa användare har fått bestående ärr efter att ha använt Samsung Gear Fit 2. DailyMail

.

Samsung själva nekar till att det finns problem med Gear Fit 2. Det ska inte finnas några kända säkerhetsfel med Gear Fit 2.

Samsung säger att kundernas säkerhet är företagets högsta prioritet. En användare säger att svedan känns som att ha blivit bränd med syra.

Annons:
Cireea
4/1/17, 3:21 PM
#1

Med tanke på att artikeln publicerades den 30:e mars så kan nyheten mycket väl stämma. 😐 Vad händer med Samsungs saker egentligen?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
4/2/17, 9:09 AM
#2

Tycker det är konstigt med att vissa av deras produkter är "farliga" på något sätt, Samsung är ju ett stort företag men sådana här misstag existerar? Om de räknas som misstag 🤐

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Huygens
4/2/17, 2:08 PM
#3

Möjligheten för sabotage finns också. Om rätt person i kedjan av testare underlåter att rapportera problem, når det konsumenterna.

Cireea
4/2/17, 2:12 PM
#4

Väldigt tragiskt om det är sabotage.. 😕Jag menar, om fel problem undanhålls kan det gå riktigt illa. Se bara på Samsung-telefonerna och det som hände dom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: