Annons:
Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 3195 ggr
Cireea
2017-06-06 15:25

Tråd angående T.O.P

Den 1 juni kom det rapporter om att BIGBANG-medlemmen T.O.P blivit anklagad för att ha rökt marijuana, något som Korea inte tar lätt på.
Enligt polisen hade T.O.P rökt hemma tillsammans med en kvinna i Seoul i oktober förra året. Polisen fick ett tips i mars och testade honom, och svaret kom tillbaka positivet för marijuana. (Soompi)

T.O.P påbörjade sin militärtjänst tidigare i år, på grund av den situation som uppstått anser polisen att T.O.P är olämplig att fortsätta i sin position vid polisens PR-avdelning. Han kommer istället förflyttas till en annan avdelning. 

Så snart det är dags för åtal kommer T.O.P skickas hem, helt enligt polisens förfarande beträffande en tjänsteman under åtal. Rent tekniskt sett kommer T.O.P fortfarande räknas som en polis, men hans tid hemma kommer inte räknas med i hans obligatoriska tjänstgöring. 

Om T.O.P skulle få en dom på över 18 månader kommer han bli avskedad från militären. Om straffet blir lägre än 18 månader - inklusive att han anses vara icke skyldig - kommer han att fullfölja sin tjänstgöring när han blivit släppt. (Soompi)

Den 6 juni rapporterade Osen att T.O.P hittats medvetslös. Vid upptäckten blev han direkt tagen till sjukhus. Vid 17-tiden (KST) blev T.O.P flyttad från akuten till intensivvårdsavdelningen, fortfarande medvetslös. 

En bekant till artisten sa följande (engelsk översättning): 
“The results from tests have yet to come out, but I’m suspicious that it’s due to an overdose from excessive drug use. He was having a hard time due to recent events and I think his stress reached a breaking point. It’s very unfortunate and I hope he wakes up soon.” (Soompi)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2017-06-06 15:31
#1

Det rapporterades att T.O.P under sin militärtjänst regelbundet tagit receptbelagda lugnande medel. Därav spekulationer kring en överdos. (Koreaboo

YG Entertainment bekräftade att T.O.P tagit en överdos. (Koreaboo)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-06-06 15:39
#2

En hel del fans undrar om det här kan vara ett sätt att försöka sabotera för BIGBANG-medlemmen G-dragon som ska släppa sitt soloalbum den 8 juni. 

Rapporterna om T.O.P och hans misstänkta användning av marijuana kom lägligt, precis efter att det bekräftats att GD skulle göra en comeback.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-06-06 15:56
#3

Enligt Allkpop ska en representant från polisen ha förklarat att T.O.P inte alls vara medvetslös, åtminstone inte tekniskt sett. 

Polisen sa följande (engelsk översättning):
"His loss of consciousness reported is not true. His anti-anxiety medication has sleeping pill ingredients in it, so he fell asleep. He's received urine and Blood tests as well as a CT scan, and the results are normal The results have been relayed to his family. The doctor expects T.O.P to wake up in 1-2 days when the drugs wear off, and he'll be able to return to life as normal."

Källa: Allkpop


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2017-06-06 16:49
#4

Det är bekymmersamt om han inte vaknat. Marijuana är ju annars en ganska svag drog, men om det upplevts som jobbigt i Sydkorea att det kommer ut till allmänheten + att mediadrev påverkar negativt, kanske ångesten blivit värre. Han kan ju också varit överkänslig mot sin medicin eller fått en allergisk reaktion.

Bekymmersamt att han först vaknar upp om 1-2 dagar.

Jag hittade också annan källa som anger att T.O.P fortfarande är medvetslös och anger "critical condition". Svårt att veta vad som är rykten och sanning. (YT/Kpop News, 2017-06-06, 2 min)

Det här klippet anger i texten (ingen berättarröst) att han är på Ewha Woman's University Mokdong Hospital. (YT/E Kadarisman vid 1:28, 2017-06-06, 2 min)

.

Det finns exempel från bilolyckor där man söver ner folk och håller dom nedsövda med sänkt kroppstemperatur för att minska skaderisken. Frågan är om det rör sej om något sådant här, även om det inte finns en fysisk skada?

Cireea
2017-06-06 17:31
#5

#4 Jag känner likadant, det är väldigt bekymmersamt att han inte vaknat och att man (enligt källorna) tror att han vaknar om 1-2 dygn. Jag tycker själv att det låter lite konstigt att man tar en sådan sak med "god ro", om man nu utgår från att han tagit en överdos och att det är därför han inte är vid medvetande. 

Det har varit rätt allmänt känt att T.O.P (eller Seunghyun om man vill använda hans riktiga namn) inte mått särskilt bra psykiskt. Just på grund av hans mående är en sådan här situation så fruktansvärd hemsk, man vet ju aldrig om han medvetet tagit en överdos eller om det handlar om ett misstag. 

Man får helt enkelt invänta fler rapporter!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2017-06-06 18:31
#6

Såg det där om att han rökt gräs. Dumt av honom. Jag själv är ju rätt neutral i frågan, men både Korea och Japan straffar ju det jättehårt.

Shit vad läskigt att de hittat honom medvetslös! Jag hoppas han inte gjort något dumt…

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Huygens
2017-06-07 13:30
#7

Familjen är inte speciellt glad över att polisen lagt sej i den medicinska bedömningen och att polisen sagt att T.O.P "sover" och att han kommer att "vakna" om 1-2 dagar. Korea Herald, 2017-06-07

.

Sjukhusets personal gör en lite annan medicinsk bedömning än polisen. En presskonferens från sjukvårdspersonalen anger att T.O.P är i ett mer eller mindre medvetslöst tillstånd. Han kan ha tagit en överdos av benzodiazepiner som han medicinerats med, samma medicin som Thomas Quick hade fri förskrivningsrätt till, med svenska myndigheters förhoppning att Quick till skulle ta livet av sej genom överdosering och på så sätt mörka alla skandaler runt rättshistorierna (nu blev det inte så).

(Det intressanta är att wikipediasidan om Thomas Quick är nästan renskrapad, i stort sett historiereviderad på info om att Quick medicinerades och belönades av läkare med narkotikamedicin varje gång han "erkände" ett nytt mord till polisens förhörsledare.)

T.O.P kom in buren av tre kamrater och han kunde ge korta svar om han utsattes för "chock", men höll inte koncentrationen i 10 sekunder ens. Det var som om T.O.P var drogad och i ett tillstånd nästan likvärdigt med medvetslöshet även om han ibland gav korta svar.

Han hade högt blodtryck och hög puls, men det mest oroväckande var att han hade hög koldioxidhalt i blodet som inte riktigt ville gå ner förrän idag och han andas fortfarande onormalt samt är fortfarande i ett slags medvetslöst tillstånd, där han inte svarar på tilltal. (YT/VIP NEWS, 2017-06-07, 4 min)

Återhämtningstiden brukar variera mellan 1-2 veckor efter en överdos med benzodiazepiner anger sjukvården. Därefter behöver T.O.P troligen någon form av psykologhjälp.

.

Kopplingen mellan YG Entertainment och Choi Soon-Sil är också lite bekymmersam. Lägg märke till datumet på klippet, det är före T.O.P hamnar på sjukhus. (YT/Top K_Drama News från 1:18, 2017-06-01, 3 min)

Videoklippet anger att G-Dragon och Park Bom fick mildare behandling av polisen för sina påstådda droganvändningar, pga att Soon-Sil gick in och kontrollerade vad polisen fick göra. Orsaken var kanske Soon-Sils (del-?)ägande i YG (?) och YG-använda byggnader.

Så frågan är vad polisens inblandning är i fallet med T.O.P?

Cireea
2017-06-07 20:06
#8

Jag läste något också om att man är orolig för att T.O.P ska få hjärnskador på grund av överdosen eftersom han varit medvetslös så pass länge. 😐

Bra att du bidrar med information Huygens, jag uppskattar att fler söker information. Det här ligger mig lite nära hjärtat då BIGBANG var den första Kpop-grupp som jag började lyssna på. Dom är som en av grundpelarna till hela mitt intresse för Sydkorea.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-06-07 20:14
#9

"Vidare berättade läkaren att man i ett urinprov hittat höga halter av det lugnande medlet benzodiazepines och att det funnits en stor risk för hjärtstopp" 

Källa: Soompi via Hallyu

Och nyss sa polisen att urinprovet som kommit inte visade på något onormalt. Hur kan man få för sig en sådan sak? Och varför lägger sig polisen ens i nu när T.O.P ligger på sjukhus? Det är inte deras ensak.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2017-06-07 21:12
#10

Vet man varför och under vilka omständigheter T.O.P tjänstgjorde hos metro-polisen?

Jag har fått intryck att han var hos polisen i form av militär tjänstgöring, men är polisjobbet hela hans militärtjänst? Alltså att jobba på polisens PR-avdelning? Och vad gjorde T.O.P på PR-avdelningen?

Polisen är ju snarast en civil organisation och inte militär. Räknades tjänstgöringen hos polisen som ett slags "vapenfri" (?) tjänst. Jag har svårt att tro att han kunnat tjänstgöra som polis med skjutvapen utan att ha polisexamen.

.

Frågan är också om överdoseringen med benzo är ett resultat av att han mött ett hårt arbetsklimat hos polisen. T ex om han upplevts av äldre poliser som alltför bildfager eller inte tillräckligt tuff för att upprätthålla tjänsten?

Vi vet ju att armén rent juridiskt, ser hårt på soldater som inte följer huvudfåran av sinnebilden för hur en man ska vara, så jag anar att det kan finnas liknande mörka vibbar inom polisen.

.

Det är faktiskt obegripligt att polisen lägger sej i själva den medicinska bedömningen och kommer med bedömningar som motsägs av läkarna på sjukhusets presskonferensen.

Alltså att polisen kommer med direkt felaktiga medicinska bedömningar.

I synnerhet som en överdosering av en föreskriven medicin knappast kan räknas som ett polisiärt ärende. Det är snarast en fråga för psykiatrin, samtalsterapi eller psykologhjälp.

Med tanke på att andra kändisar gått högst märkliga öden till mötes och där säkerhetstjänst varit inblandad, blir jag fundersam. Vi har gamla fall som morden på Marilyn Monroe och Bob Marley (ja, cancergift). Och moderna fall som Anton Yelchin (hans bilen började rulla), Paul Walker och Heath Ledger.

.

Jag är också förbryllad över att T.O.P hade tillräckligt med benzo utskrivet för en kraftig överdos, tillsammans med andra ångestdämpande mediciner. Enligt sjukhuset presskonferens hade T.O.P bara benzodiazepiner i kroppen och inga av dom andra ångestdämpande medicinerna han föreskrivits.

Antingen borde T.O.P bara ha haft benzo utskrivet eller bara andra snällare ångestdämpande mediciner utskrivna. Inte båda typerna utskrivna på samma gång.

Benzo är en dålig medicin för den skapar ganska snabbt tolerans, varvid benzo-medicinen inte längre verkar. I synnerhet slutar benzo verka mot ångest inom några dagar eller veckor.

Dessutom ska man inte ge benzo till en patient mer än kanske 2-3 månader pga risken att utveckla beroende är väldigt stor och benzo-missbruk är besvärligt. Därefter ska man gå över till andra mediciner eller alternativa behandlingar. Så om T.O.P haft andra ångestmediciner borde hans förråd av benzo varit förbrukat.

.

Så frågan är vad polisens roll är sammanhanget och vem som skrivit ut både benzo och andra ångestmediciner samtidigt till T.O.P?

Cireea
2017-06-08 01:10
#11

Angående hans tjänstgöring hos polisen, det finns en hel del information om det och hur det fungerar. Som jag förstått det så räknas polisjobbet in i hans militärtjänstgöring, eftersom han pausat sin karriär för att göra de 2 obligatoriska åren inom militären.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-06-08 14:17
#12

T.O.Ps hälsotillstånd ska ha förbättrats enligt hans läkare samt mamma. Enligt källan har T.O.P återfått sitt medvetande och känner igen sin mamma. De vitala organen ska fungera normalt och man tror att artisten ska kunna flyttas från intensivvårdsavdelningen redan imorgon. T.O.P kommer dock få psykoterapi. 

Källa: Yonhap News 


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-06-09 18:12
#13

T.O.P har vaknat och flyttats till ett annat sjukhus tydligen, har blivit helt bombarderad av artiklar i mitt nyhetsflöde på Facebook hela dagen. 

Väljer att inte länka till någon av artiklarna då alla innehöll bilder som blivit tagna på T.O.P i samband med förflyttningen. Tycker man ska respekterat honom och hans mående, därav att jag väljer att inte sprida bilderna. 

Skönt att han vaknat! 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Huygens
2017-06-09 18:32
#14

Om han framöver vill berätta, vore det intressant att höra hans berättelse.

Cireea
2017-06-09 20:10
#15

#14 Samma här, så länge det är på hans villkor. 
Förstår att det måste vara väldigt jobbigt för honom med all den här uppståndelsen och pressen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2017-06-10 23:03
#16

Jag har kollat på nätet och en detalj är konstig. Polisen sa att tabletterna med benzodiazepinerna även innehöll sömnmedel, #3. Men läkarna på sjukhuset sa att det enda dom fann i blodet var benzodiazepin.

Jag tror att polisen farit med osanning. Det är dessutom onaturligt att blanda två sådana mediciner på det sättet i samma tablett. Anta att en person behöver en extra stor dos benzo, men att personen inte samtidigt vill bli sömning utan behöver vara klarvaken och bli av med ångest.

Sömnmedel och benzodiazepin i samma tablett är i så fall en helt tokig kombination.

Jag tror polisen har ljugit om att det fanns sömnmedel inbakat i tabletterna med benzodiazepiner. Och hur skulle polisen kunna veta vilken typ av medcin T.O.P fick? Det är ju läkare under tystnadsplikt som skriver ut sådant.

Om det inte var en läkare inom polisen…

.

Frågan är i alla fall varför polisen farit med osanning?

En sak jag lagt märke till på intervjuer är att T.O.P är oerhört respektfull mot alla han möter och pratar med. Ibland är han humoristisk också och underhållande. Det som dock står ut är hans lugn, eftertänksamhet och respektfullhet.

Frågan är om någon försökt få honom att göra något (olämpligt/olagligt) inom polisen, som han sagt nej till, pga sin respektfullhet. På så sätt kan han ha hamnat i onåd hos överordnade poliser.

Det kan vara annat också, t ex att han haft en självständig åsikt i någon typ av känslig fråga eller inte reagerat som andra förväntat sej. Och så har han hamnat i en sämre situation bland andra poliser.

.

En expert på nätet sa att för att få den effekt som T.O.P råkat ut för av benzodiazepiner, måste han ha tagit ca 20 tabletter av den starkare sorten (10 mg?).

Samtidigt har jag läst på nätet att för att få den typen av allvarliga reaktion T.O.P fick, måste andra droger (narkotika + alkohol) i allmänhet vara inblandade. Och han är dessutom stor, ung och frisk, så han borde tåla mer och det kanske krävts dubbla dosen, 40 tabletter för att få den effektern han råkade ut för?

Nu är reaktionen på mediciner högst varierande och individuell, men det är underligt om T.O.P haft så mycket som 40 tabletter samtidigt med andra ångestdämpande mediciner.

.

Finns det någon uppgift på nätet från T.O.P själv, hur han fick i sej benzodiazepinerna och hur många tabletter?

Cireea
2017-06-11 00:24
#17

#16 Gillar att följa din tankegång och spekulationer, dock är det svårt för oss att få någon rätsida då vi inte har hela historien. 😐

Kanske är det så att polisen försökte "tysta" ner historien och därför drog till med att han bara "sov" och att det inte var någon fara, som att media gjort en höna av en fjäder. Det var inte bara biten om sömnmedel som var osanning, även andra delar såsom att alla T.O.Ps värden kom tillbaka utan anmärkning (#3).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2017-06-11 10:27
#18

Ja, det att polisens sagt att värdena var utan anmärkning är också konstigt. Polisen skulle eventuellt kunna säga att det är en definitionsfråga vad som menas med "results are normal" eller att värden gått ner till "normal" (från att ha varit onormala).

Men nu när du friskar upp mitt minne, ter sej polisens kommentar bara konstig. Samtidigt måste polisen nästan vetat något, t ex att det varit en CT. Det verkar vara en blandning av sanning och påhitt.

Cireea
2017-06-11 14:12
#19

#18 Verkligen, jag förstår inte varför polisen ens gav ett statement från första början. Dom hade inte direkt något med det att göra.. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2017-06-12 18:54
#20

Det blir bara mer och mer konstigt det här… man undrar verkligen

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Huygens
2017-07-20 13:56
#21

T.O.P (Choi Seung-Hyun) fick villkorlig dom på 10 månaders fängelse som gäller i två års tid. Hårda bud verkligen i Sydkorea för att röka marijuana 4 gånger. (YT/ARIRANG, 2017-07-20, 1 min) samt Korea Herald

Jag tycker faktiskt att det är ett orimligt hårt straff. Sydkorea har enorma problem med korruption i myndigheterna som det bara långsamt görs något åt och så ger domstolen en så hård dom mot en privatperson.

Polisen upptäckte att han rökt marijuana genom att ta ett hårprov från T.O.P. Om det är så att polisen upptäcker droganvändning så lätt och straffen är så hårda, hur kan det komma sej att marijuana alls finns i Sydkorea?

Domen gör troligen att T.O.P kommer få genomföra sin militärtjänst i någon form av vapenfri civiltjänst.

Cireea
2017-07-20 18:58
#22

Dock ser jag inget problem med det hårda straffet, olagligt är olagligt oavsett hur mycket korruption eller liknande det finns i landet. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2017-07-21 20:52
#23

Tycker straffet är lite töntigt hårt, men kunde tom vart hårdare. Japanerna är lika hårda så…

Undrar om han rökte för att minska sin ångest och depression?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Huygens
2017-07-21 21:21
#24

T.O.P sa (KH):

"I have suffered from depression and an anxiety disorder for many years, which led to an irreversible mistake due to my wrong state of mind."

Minns Mikael Ljungberg (OS-brottaren). I Skandinavien hade T.O.P inte ens fått något straff, möjligen med undantag för Norges narkotikaerhållandeprincip. Tanken är att drogmissbrukare inte ska vara rädda för att söka vård. Och i fallet med T.O.P känns det som att vård är vettigt.

sweetgum
2017-08-15 15:39
#25

Någon som hört nåt nytt?

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2017-08-16 00:38
#26

Jag har inte hört något mer, varit rätt tyst.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-10-03 15:41
#27

För någon vecka sen cirkulerade det massor av artiklar om tjejen, vars namn är Han Seo Hee, som T.O.P rökte på tillsammans med. Hon skjuter bland annat all skuld på T.O.P (Länk) samt ska hon ha hånat honom och hans kön i en live-video. (Länk)

Tydligen ska Han Seo Hee - trots skandalen och allt vad den innebär - debutera i en grupp med fyra medlemmar nästa år.. (Länk)

Och T.O.P? Total tystnad.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Huygens
2017-10-03 16:09
#28

Om man läser kommentarerna till nätchatten då Han Seo Hee visar sitt läppstift, säger hon inget om T.O.P

Det är tydligen fans som frågar vad hon använder för läppstift och hon svarar. Intressant att hon har så djup röst för hon ser ut att vara en liten kvinna. Hon kör också lite mukbang-light i chatten gjord på Instagram (?) 2017-09-24. (YT/Az5he6ch, 2017-09-26, 2 tim)

Hon visar läppstiftet runt 22:00 och jag är öppen för att historien mot henne kan vara fabricerad för att fungera som klickbete el dyl.

Cireea
2017-10-03 16:43
#29

#28 Kan vara.. man vet ju inte med säkerhet eftersom man inte kan koreanska själv. 😐 Det enda sättet att veta är om man kan koreanska själv eller har någon pålitlig som kan översätta. 

Jag oroas mer över ryktet om att hon kommer ha sin debut i januari 2018. Ska hon komma helt ostraffad ur detta medan T.O.P knappt får andas utan att folk blir rasande?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2017-10-03 16:52
#30

Det är en bra fråga. Jag har försökt hålla korpgluggarna öppna efter koranska källor, men har inte heller hittat så mycket i klartext.

Cireea
2017-10-03 16:54
#31

Ja, det är märkligt sånt där.
Drogskandaler har ju funnits förr i omgångar. Vissa tycks folk rycka på axlarna åt, eller också försvara, medan andra får sånt hat efter sig att dom "försvinner" ett bra tag från rampljuset. 😐 Varför gör man skillnad på folk och folk..?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
2017-10-16 15:57
#32

Känns inte som att det låter nå bättre nu. Blir så ledsen av det här.  Gillar top :/

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2017-10-16 17:15
#33

T.O.P la upp en Instagram-bild för några dagar sedan men raderade den rekordsnabbt. Bilden var väldigt harmlös i sig, det var en bild på en frys med en låda 'Crispy Sandwich'. 

Det är det första fansen sett av T.O.P på sociala medier sedan skandalen. 

Källa: Allkpop


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
2017-11-05 15:25
#34

Igår var det T.O.Ps födelsedag och det verkade som att han firade med sin mamma då hon laddade upp en bild på dem båda tillsammans med en födelsedagstårta.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sweetgum
2017-11-07 11:19
#35

Jag såg det. Blev glad att se det! Vi fyller år på samma dag ❤️

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
2017-11-07 16:33
#36

#35 Grattis i efterskott! 🤗

Tyckte det var fint med bilden som mamman la upp, skönt att se T.O.P också.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2018-01-04 21:47
#37

T.O.P kan komma att återgå i någon form av vapenfri tjänst, som "civilbetjänt" fram till juni 2019. Korea Herald, 2018-01-04

Cireea
2018-01-09 10:46
#38

Jag läste det också #37. Bra att han får komma igång igen framöver.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2018-07-13 10:49
#39

Han Seo-Hee som gavs skulden för att ha lurat T.O.P röka marijuana ger sitt stöd till bränningen av en bit katolskt nattvardsbröd. Saken har inte så mycket med T.O.P att göra, utan handlar mer om Han Seo-Hee, den lilla kvinnan med den mörka basrösten. Hon har en klädbutik och har gett sitt stöd till feminister. Korea Herald

I Sydkoreanska termer beskrivs brödbränningen som utförd av radikalfeminister i gruppen Womad och uttrycket manshaterska förekommer i artikeltexten (misandrist). Jag vet inte om det är en olaglig hädelse att bränna en oblat och visa det på youtube, men tydligen har det rört upp känslor hos kristna. Bilden på biten med det brinnande nattvardsbrödet är pixeliserad för att undvika stöta sej med kristna. Bakgrunden till brödbränningen är att kristna krafter anses förtrycka kvinnor i Sydkorea. Korea Herald

Över 200 000 kristna har skrivit på en protest och krävt att regeringen ska stoppa Pride, som startar imorgon 2018-07-14. Korea Herald

Han Seo-Hee fick 3 års villkorlig fängelsedom för marijuanarökningen, som först löper ut efter 4 år, vilket gör att hon helst inte ska dra på sej någon ytterliggare fällande dom.

Katolska präster har infomerat Vatikanen om bränningen av brödstumpen, men det verkar inte som åtgärder vidtagits mer än vissa fördömande uttalanden.

Cireea
2018-07-29 16:15
#40

Hur gick det med Pride?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2018-07-29 16:30
#41

Jag tror Pride kunde genomföras relativt ohindrat. Den engelskt översatta media har inte nämnt så mycket om Pride eller ens några problem. Minst 120 000 gick i tåget. Korea Herald, 2018-07-15

Annons:
Cireea
2018-07-29 16:35
#42

Då verkar det som att var ganska lugnt, vad bra!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
2019-03-21 13:13
#43

T.O.P har drabbats av panikattacker och har inte presenterat underlag för sjukfrånvaro under sin militärtjänstgöring som allmän, "publik" (?) tjänsteperson. Korea Times

Upp till toppen
Annons: