Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 3061 ggr
Cireea
4/29/15, 8:25 PM

Who Are You: School 2015

Har någon här inne börjat kolla på draman "Who Are You: School 2015" som släppt två avsnitt hittills? Eller har ni en tanke att se den senare? 

Känner mig själv lite nyfiken på draman men har läst bland kommentarer överallt att många redan nu tycker att draman är förvirrande och konstig. Fast å andra sidan tycker jag att dom flesta serierna börjar jobbigt men sen när man börjar komma in i storyn så hänger man med bättre. 

Ni kan se på draman här: http://myasiantv.com/drama/who-are-you-school-2015/

**TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN SERIEN**


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Marsvin-hund
4/29/15, 9:10 PM
#1

Har också funderat på att se den. ;)

라키Hjärta


RomDoll07
5/2/15, 12:57 AM
#2

Oj, hade totalt missat att den serien börjat sändas! Hejåhå, ännu en serie att se, listan blir bara längre och länge… :P

Cireea
5/2/15, 1:08 AM
#3

#2 Haha eller hur! Jag har så många serier jag SKA se och som jag SER så det är helt sjukt. Fast jag kommer nog ikapp nu när jag ändå ligger i bihåleinflammation!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

RomDoll07
5/4/15, 12:56 PM
#4

Oj, då får du krya på dig med en överdos av Kdrama 😉

Cireea
5/4/15, 2:08 PM
#5

#4 Jag jobbar på det! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
5/23/15, 3:48 PM
#6

Jag har nu sett fem avsnitt av serien och jag måste säga att det här är en riktigt grym drama. Jag blev fast efter en enda episod som jag började se inatt och jag kunde inte riktigt släppa serien så jag tittade tills fyra imorse innan jag behövde sova en stund, haha! 

Ni som inte sett något än, titta! Den är helt klart sevärd! 👍 (Sen är det ju inte illa att SungJae från BTOB är med i draman 😍). Hans roll är helt underbar!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
5/27/15, 12:56 AM
#7

Jag följer den och gillar den starkt! 🙂 Hoppas som sjutton att Eun Byeol är vid liv för då tkr jag att hon och Yi-An kan bli tillsammans och Lee Eun-Bi och Kong Tae-Gwang. ❤️

Cireea
5/27/15, 12:57 AM
#8

#7 Hur många avsnitt har du sett? Avsnitt 10 har precis kommit ut! 

Jag har blivit helt besatt av serien, älskar verkligen Eun Bi med Tae-Gwang 😍Om dom inte blir tillsammans gör jag uppror, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/27/15, 1:07 AM
#9

#8 Tja jag håller faktiskt på och tittar på den nu men, så fick jag bara gå ut snabbt och rasta lilla valpen jag har och gick då in på iFokus och blev så himla glad när jag såg ditt PM så kunde inte låta bli att kolla in sidan 🙂 Du får gärna säga till om det är några speciella regler man ska följa, samt om det är ok att presentera sig själv i en egen tråd? 

Ja jag älskar verkligen dom med, Kong Tae-Gwang är ju som hennes "Guardian Angel" ❤️

Cireea
5/27/15, 1:10 AM
#10

#9 Oooh! Säg till när du sett avsnittet! 

Haha, ja jag tyckte absolut att du förtjänade en inbjudan då du inte hittat hit på egen hand. Många missar ju Sydkorea iFokus, vilket är lite trist! Om du undrar över reglerna så kan du läsa om sajtens Skrivregler. (Tryck på länken som blev). Och givetvis får du presentera dig i en egen tråd! Du får skapa hur många trådar du vill här inne om allt möjligt, så länge det håller sig till ämnet: Nämligen Sydkorea!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/27/15, 1:31 AM
#11

#10 OMG OMG det måste ju bara vara Eun Byeol i slutet!!! Lyckan är total i sådana fall 😃 Nu börjar de bli riktigt spännande! 

Men jag är lite nojig att  Eun Bi ska välja Yi-An ändå han är ju trots allt högre huvud roll än Tae Gwang men hoppas verkligen att han hellre vill ha Eun byeol, (Yi-An alltså) för det är ju hon som han har gillat hela tiden. Tae Gwang  passar bra mkt bättre med Eun Bi det var ju hon han föll för och inte Eun Byeol.. Hon la ju inget intresse för honom alls svara inte ens när han hejade på henne. (Eun Byeol) 

Älskar dessutom hur svartis Tae Gwang är 😂Hahah stackaren! Har dessutom fått en ny person i denna serien som jag hatar Kang So Youngs (morsa) fyyyyyy! Mor och dotter lika gräsliga båda två. 

Cha Soong Joo får hederspris i detta avsnitt när hon verkligen visar Kang So Young att hon står på Eun Byeol/Eun Bi's sida oavsett vad som händer.❤️

Cireea
5/27/15, 1:36 AM
#12

#11 Eller hur!!! ELLER HUUUR!! 😃Jag hoppas att det är Eun Byeol, det vore verkligen fantastiskt om systrarna nu fick varsin kille. 

Allt du skrivit i din kommentar är exakt det jag tänker. Precis varenda sak! Om Eun Bi hellre vill vara med Yi-An så tänker jag spy någonstans, nej! Dom får inte bli tillsammans! Men det vore en typisk Kdrama grej… 

Tae Gwang är ju hur söt som helst, helt underbar! 😍

Förresten, grattis till att bli den 49:e medlemmen på Sydkorea iFokus! 🥳


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/27/15, 1:40 AM
#13

Haha vi har väl bra smak då båda två 😉

Jag brukar ofta fastna för "the second male lead" så hade inte förvånat mig om det blev så även med denna men, samtidigt om de ändå finns två tjejer varför kan de inte bli så som alla önskar? Yi-An mår ju verkligen piss nu när han vet sanningen och Eun Bi mår dåligt för att hon får dåligt samvete och inte vet vad hon ska göra, Ta Gwang mår dåligt av att se Eun Bi må dåligt. Nää nu får Eun Byeol komma och ställa allt till rätta så alla karaktärer samt alla tittare blir glada 😍

Tack så mkt ^^

Annons:
Cireea
5/27/15, 1:43 AM
#14

#13 Finally! Alla brukar gå emot mig i sånt här, haha! 😂

Jag är också sån! Oftast, inte alltid men oftast, brukar jag gilla second lead mer, man får ju "second lead syndrome" typ varje gång man ser en drama. Nu får Eun Byeol verkligen fixa det här, vi kan ju inte ha det såhär! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
5/29/15, 1:43 AM
#15

Jag vill ha nytt avsnitt NU NU NU 😡Kan någon ordna så dom kommer ut snabbare, haha! Jag hatar att vänta på saker.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 1:54 AM
#16

Jag hatar det också och nu är jag extra spänd när Eun Byeol kommer tbx 👍 Kan bara bli bättre känns det som! 

Något som jag inte visste när jag började se på Kdrama var hur vansinnigt beroende framkallande dem är!🤪

Cireea
5/29/15, 1:58 AM
#17

Ja eller hur! Det är verkligen spänt inför nästa avsnitt, jag håller på att sprängas av alla funderingar över vad som kommer hända nu. 

Haha, jag var verkligen inte beredd på det. Jag tänkte liksom att det skulle vara som att se vilken amerikansk serie som helst. Fy vad fel jag hade och jag är glad över det också. Kdrama är tusen gånger bättre än serier från den här delen av världen om jag säger så. 😃Jag är så glad att jag råkade snubbla in på Kdrama!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/1/15, 7:13 PM
#18

OMGGGG DET ÄR UTE!!!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/1/15, 8:32 PM
#19

Men inte med eng textning va?

[Sara-Kpop]
6/1/15, 11:06 PM
#20

Tjioooooo nu är eng textning ute 😃🥳

School 2015 Here I come 😍

Annons:
Cireea
6/1/15, 11:17 PM
#21

Jodå, Viki var snabbt uppe med text! Nu ska jag också kika!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/2/15, 12:31 AM
#22

Och så var det bara att vänta igen… SUCK! Men aja det ska nog gå bra är ju bara ett dygn typ 🙂

Jag måste vara jätte eb men vem sjutton var personen som låste in henne? var det hennes vän Lee shi jin? Eller är det den nya läraren som är syster med Soo in? Är jag helt ute och cyklar? 🤔

Jag har en dålig känsla just nu att det kommer bli Eun Bi och Yi-Ahn i slutet jag vet inte men känns bara så.. Hoppas verkligen inte men har som sagt en dålig känsla med tanke på hur mycket Eun Bi söker upp honom. O det känns som han börjar acceptera och förlåta henne lite mer.. Hmm! 

Jag röstar fortfarande för Eun Bi & Tae Gwang / Eun Byeol & Yi-Ahn. Hade varit så himla bra!😍 🤗

Frågan är även vem som öppnar dörren i slutet för Eun Bi hoppas som vanligt på Tae Gwang men nää tror det antingen är Eun Byeol eller Yi- Ahn.. Eller kanske att det är läraren som låste in henne trots allt hon kanske först ville skrämma slaget på henne och sedan hjälpa henne ut när hon är "sig själv" alltså utan att dölja ansiktet så Eun Bi inte misstänker att det är hon. För hon blev ju inlåst kan ju inte vara någon mer än lärarna som har nyckeln… Tänker om läraren gör det som hämnd för sin syster.. Fortsättning följer imorgon! 😃

Cireea
6/2/15, 12:52 AM
#23

Det var ju systern till Soo In, alltså läraren, som låste in henne. Det var så jag uppfattade det i alla fall. 

Ja, jag känner också av att det blir Eun Bi och Yi Ahn i slutet.

Det kan också vara deras homeroom lärare. Såg du inte byxorna? Eun Byeol hade ju på sig svarta byxor och den som öppnade dörren hade ljusa. Eventuellt jeans. Det är antagligen homeroom läraren, Yi Ahn eller också systern där som öppnar bara för att spela snäll räddare typ. Men vi får se imorgon 😉Längtar redan!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/2/15, 10:59 PM
#24

SARA! Har du kollat?! 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/2/15, 11:02 PM
#25

nej ska sätta mig nu och kolla OMG vad spänd jag är 😃 har dock redan lite ångest över att det inte är så mkt kvar utav den.

Cireea
6/2/15, 11:03 PM
#26

Ja eller hur! Jag vill ha mer mer mer 🤦‍♂️Säg till när du är klar!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/3/15, 12:16 AM
#27

Nu har jag sett klart avsnittet och haregud vad denna serie ger mig många olika känslor.. 

I början när Yi-Ahn la armen om Lee Eun Bi så kände jag bara nää nu är det kört, och dessutom när Tae-Gwang erkänner att han gillar henne och hon inte säger detsamma tillbaka.. Oj oj va synd jag tkr det är om Tae-Gwang 😭 Jag blev så himla frustrerad när han kramade henne så jag sa "MEN KRAMA TILLBAKA DÅ!" 

Stackaren.. Det är ju dem som ska bli ett par det har jag tyckt hela tiden. Känns lite hopplöst just nu men jag fortsätter hoppas på ett mirakel och att hon ska inse vilken charmig kille Tae-Gwang faktiskt är❤️ Blir spännande och se vad som händer nu när Eun Byeol är tillbaka.

Annons:
Cireea
6/3/15, 12:32 AM
#28

OMG JAG OCKSÅ! Jag satt verkligen och skrek till skärmen "KRAMA HONOM!". Alltså det börjar bli sjukt spännande nu, jag hoppas dom bara liksom går ut med sanningen och att båda döttrarna får gå kvar i skolan tillsammans. 

Jag hoppas fortfarande på Eun Bi och Tae ❤️❤️Låt det hända, SNÄLLA!!!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/3/15, 12:39 AM
#29

Jag hoppas Eun Byeol dyker upp rakt framför kang so young när hon är på Eun Bi och att sedan hela klassen ska komma. Hade varit grymt om hon verkligen fick smaka på sin egna medicin.🤔

Men måste verkligen berömma henne alltså "Jo Soo-Hyang"  sjukt duktig och begåvad! 🙂 Men fy sjutton vad jag hatar hennes karaktär vill bara slå till henne varje gång hon kommer, även om det känns som hon lugnat ner sig lite.

Cireea
6/3/15, 12:41 AM
#30

Ja, det vore verkligen mäktigt! 

Jag älskar verkligen att hon är så sjukt duktig att man verkligen kan känna ilskan och hatet gentemot karaktären. Man vet att någon går in i sin roll när man verkligen tror att personen är som sin karaktär. Mycket bra skådespeleri!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/7/15, 8:57 AM
#31

Tjioooo imon släpps äntligen ep 13 som man har väntat 😃 Jag såg dessutom nyss trailern för ep 13 och Tae-Gwang färgat sitt hår svart.. Ja han är fint i allt men jag tkr det blonda passar hans karaktär så himla bra 🙂

jag orkar INTE vänta mer!!

Cireea
6/7/15, 2:40 PM
#32

JAAA IMORGON!! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/8/15, 3:59 PM
#33

KOOOOOM IGEN KAN INTE TIDEN GÅ LITE FORTARE????🤪

Cireea
6/8/15, 4:02 PM
#34

Jag är så redo man kan bli, sitter här och känner mig rastlös, haha!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
6/8/15, 11:10 PM
#35

Nu köööör vi 😃 som jag väntat!

Cireea
6/9/15, 12:06 AM
#36

Jag ska också titta om ett tag, ska se klart film först! Iiih är så spänd!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/9/15, 12:45 AM
#37

Haregud va bra den är!!! Ni som inte ser den så rek jag den starkt 🙂

Oj så mkt känslor detta avsnittet hade, samt så många frågor som man fick svar på. Jag vill verkligen inte att denna serie ska ta slut 😕 Ep 14 släpps imon och jag döör av spänning!❤️ Men det innebär även att nästa vecka kommer vara den sista veckan som who are you School 2015 sänds.

Cireea
6/9/15, 2:23 AM
#38

#37 Har inte ens hunnit se avsnittet än men jag måste verkligen sätta mig och göra det nu med en gång. Vill inte att serien ska ta slut! 😭😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/9/15, 3:35 AM
#39

#FeelsTrip 😢

WOW! Alltså..jag har så många känslor just nu. Vilket super avsnitt! Jag satt typ och skrek ner i kudden mer eller mindre hela tiden. Allra helst när Tae Gwang insåg att det inte var Eun Bi som var på skolan. Jag tror aldrig att jag hejat på någon som sprungit efter en tjej som jag gjorde nu. Varför kan dom inte bara få varandra?! WAE?! WAE?! 

Jag längtar redan efter nästa avsnitt, iiiiiih!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/9/15, 9:27 AM
#40

Asåå denna scenen skrek jag verkligen"KRAMA HONOM NU" och hoppades verkligen att det skulle bli så men nej nej så klart inte. Men han är så sjukt charmig 😍

Dock så känns det uppenbart att Yi-Ahn har känslor för Eun Bi nu och inte Ebyeol.

Cireea
6/9/15, 12:33 PM
#41

#40 Ja..det är uppenbart att Yu Ahn och Eun Bi kommer hamna med varandra. Så jäkla typiskt! Kunde dom inte gjort en tvist i just den här serien att dom fick varsin kille, ska det vara så jäkla svårt eller?!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
6/10/15, 12:08 AM
#42

wow…dagens avsnitt var helt effing amaziiing! 😍Älskar den här serien så sjukt mycket!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/10/15, 12:10 AM
#43

#41 Har du sett? 🙂

Den här serien gör mig galen, så braaaaa! ❤️

Då var det uppenbara ännu mer uppenbart att Yi-Ahn har känslor för Eun Bi men jag hoppas hoppas ändå att Tae-Gwang och Eun Bi ska bli ett par. Men det känns lite hopplöst.

Cireea
6/10/15, 12:17 AM
#44

#43 Jodå, kollade precis klart på avsnittet! 

Jag hejar fortfarande på GwangBi men det känns ganska förlorat. MEN JAG ÄR INTE DEN SOM GER UPP!!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/16/15, 12:17 AM
#45

Har precis sett klart avsnitt 15 och jäklar va bra den är! 😃 Vill verkligen inte att den ska ta slut och imon är det sista avsnittet, känns verkligen surt (SNYFT)

Cireea
6/16/15, 12:27 AM
#46

Dem feels när läraren ska lämna skolan och så möts han av sin bil full med lappar från klassen. I won't lie .. jag grät. 😢

HUR ska allt liksom klaras upp i ETT avsnitt?! Det känns som om den här serien kan fortsätta i ett par avsnitt till. Allt känns så..hastigt nu i slutet.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/16/15, 12:39 AM
#47

Såhär känner jag efter det här avsnittet: http://rs1img.memecdn.com/can-you-feel-the-feel-tonight_c_908612.jpg


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
6/17/15, 1:21 PM
#48

Jag kommer inte acceptera det här slutet! Aldrig i livet! 😕

Vad känner ni andra?!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
6/17/15, 5:42 PM
#49

Känns som det skulle behövas fler avsnitt, istället för att bara stressa ihop allt… jag hade dessutom hoppats på en kyss som avslutning. Men aja det kommer ju fler bra serier. Men just nu känns det himla surt…

[Sara-Kpop]
6/17/15, 5:47 PM
#50

Ska nog kolla på denna senare ikväll bara för att jag behöver ngt annat att tänka på än detta skit avslut 😡

Cireea
6/17/15, 7:49 PM
#51

#49 Verkligen, det behövdes åtminstone 2 -3 avsnitt till tyckte jag. Gissningsvis så blev det ingen kyss eftersom skådespelerskan som spelar Eun Bi/Eun Byul är så pass ung som hon är!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: