Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 2804 ggr
sweetgum
8/1/16, 8:25 PM

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Scarlet heart är ett helt förproducerat drama som är baserat på det kinesiska dramat Bu Bu Jing Xing. Det handlar om den unga kvinnan Hae-soo, spelad av IU, som vid en total solförmörkelse transporteras tillbaka till den turbulenta Goryeo eran.

Scarlet Heart är en romantisk fantasy saeguk som är helt förproducerad och baserad på det kinesiska dramat Bu Bu Jing Xing, som blev en stor hit. Det kinesiska dramat är i sig en dramatisering av boken, vid samma namn, skriven av Tong Hua. 

I den Sydkoreanska versionen transporteras Hae-soo (IU) till Goryeo eran efter en solförmörkelse. Det Goryeo hon landar i är långt ifrån lika fredligt som den moderna eran hon kommer ifrån. Goryeos kung Taejo har många söner och en konflikt om tronen är stundande. Lee Jun-ki spelar Wang so, den fjärde prinsen, som Hae-soo blir förälskad i men som får alla andra att darra av skräck.

På grund av att det är många prinsar i dramat är det också gott om ögongodis. Kang Haenul spelar den åttonde prinsen Wang Wook, Ji-soo spelar den fjortonde prinsen Wang Jung och  den trettonde prinsen, också vid namn Wang Wook, spelas av Nam Joo-Hyuk. Det räcker dock inte där för det finns flera prinsar till(!) där den tredje prinsen, Wang Yo, spelas av Jong Jung-hyun, den tionde prinsen Wang Eun spelas av EXO Baekhyun och sist, men inte minst, den nionde prinsen Wang Won, spelas av Yoon Sun-woo. Alla prinsarna har sin egen personlighet och sin egen agenda.

Vem tar tronen?

Scarlet Heart Ryeo börjar sändas 29e augusti 2016 och ersätter Doctors på SBS.

Mer information kommer i takt med hur informationen ges.

Stills från dramat kan hittas på ex dramabeans.com

________________________________________________________________________________

Bild: Public Domain via Pixabay

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
lilssgu
8/2/16, 5:53 PM
#1

Ser fram emot detta, blir min första drama med IU och Lee Joonki :)

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

sweetgum
8/2/16, 6:01 PM
#2

Jag ser också fram emot den! Bu Bu Jing Xing är faktiskt det enda kinesiska dramat jag sett och gillade den mycket (även om den va lite långsam ibland). Lee Jun ki är en av mina favoriter och jag är förtjust i flera av de andra skådisarna också så det ska bli skoj :D

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
8/5/16, 3:39 PM
#3

Dramats officiella facebook sida har många bilder (som jag inte är säker om jag får använda… Koreanerna är inge bra på att visa om man får använda eller ej (vad tror du cireea?))

https://www.facebook.com/dramabobo/?fref=nf

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
8/5/16, 4:13 PM
#4

Enkelt sketch över relationerna i dramat

https://pbs.twimg.com/media/CpAIfLkUMAEA717.jpg

Medarbetare på Sydkorea iFokus

lilssgu
8/5/16, 8:06 PM
#5

Men finns det två prinsar som heter Wang Wook?!

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

sweetgum
8/5/16, 8:24 PM
#6

Jepp, så det blir lagom jobbigt ;)

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Cireea
8/11/16, 12:33 PM
#8

Känns spännande med denna drama, det går alldeles för många dramor nu som verkar vara bra. Hinner inte med! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
8/15/16, 3:06 PM
#9

Teaser nr 2

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
8/31/16, 1:53 PM
#10

Alltså shit va snygga kläder det är i det här dramat! Väldigt nöjd med de två första episoderna! Jag vet inte hur en som inte sett bbjx ser det dock. Har hört att flera klagat på att det gått lite långsamt. Jag är däremot jättenöjd!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

sweetgum
8/31/16, 5:29 PM
#11

Dramat har tydligen floppat i ratings i Korea men är mycket populärt i Kina. Tycker det är konstigt och tråkigt att det gått så dåligt i ratings. Finns många spekuleringar varför men folk verkar har varit mot dramat från början. Vi får se. Jag njuter i alla fall :)

Källor

 http://koalasplayground.com/2016/08/30/k-bu-bu-jing-xin-settles-into-3rd-episode-with-7-0-ratings-as-moonlight-drawn-by-clouds-continues-to-lead/

http://m.entertain.naver.com/read?oid=213&aid=0000903533

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
9/1/16, 11:43 AM
#12

Baekhyun har fått väldigt mycket kritik för sin roll i den här draman, många anser att han spelar ruskigt dåligt. 😐 

Har ingen fattat att det här är väldigt nytt för honom? 🤔 Självklart kan man inte jämföra honom med en toppskådis som har mycket mer erfarenhet i branschen.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
9/1/16, 3:54 PM
#13

#12 Ja och IU också. Tycker det är rätt taskigt för jag anser att båda gör att bra jobb. Ok, det märks att Beakhyun är en rookie men han har ju fått rätt roll för det. Han är inte alls dålig. Vi får se hur han klarar det när det blir mer allvarligt men jag tror det går gallant. Jag är inte ett fan och stör mig inte alls på hans acting. Tyvärr verkar dramat vara förföljt av fördomar och kändishat :/

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: