Annons:
Etikettermatdryck
Läst 8162 ggr
Cireea
11/28/15, 5:29 PM

Beställa Soju?

Ni som fått hem Soju, hur och var har ni beställt det? 

Om man beställer via Systembolaget så måste man hämta upp varan i Stockholm då det är en liten leverantör, därav att Soju inte finns att köpa i hela landet. Det känns en smula overkill för mig att köpa en flaska Soju som ska hämtas i Sthlm när jag själv bor uppe i Norrland.

Finns det något annat sätt? Importera?
Hur fungerar det i så fall på ett lagligt sätt?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Snurrig
11/28/15, 10:01 PM
#1

Känner du ingen som ska åka från Sthlm till/förbi där du bor som kan hämta ut det åt dig?

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
11/28/15, 11:23 PM
#2

#1 Tyvärr inte, annars hade jag mer än gärna beställt Soju dit som någon kunnat hämta upp åt mig.. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
11/29/15, 7:46 PM
#3

Har du kollat ebay? De har ju sjukt stort utbud. Jag håller med dig om att åka till Stockholm känns verkligen overkill

Cireea
11/29/15, 9:25 PM
#4

#3 Jag har inte kikat där, men blir det verkligen lagligt att köpa Soju därifrån? Måste man inte tulla det och betala typ någon avgift? Tänkte då det är alkohol..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
11/29/15, 10:26 PM
#5

Ja du ingen aning, jag har faktiskt aldrig köpt alkohol därifrån. Utan systemet är ju det mest normala hahah! Men det var de enda jag kom på när jag läste ditt inlägg☝️ Men man kan inte maila dem och fråga?

Cireea
11/29/15, 10:29 PM
#6

Jag ska kolla upp det närmare och se vad som gäller :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
11/29/15, 10:33 PM
#7

Du får meddela sen hur det gick🙂

AnnaMoonshadow
12/1/15, 7:26 AM
#8

Kolla på tullverket. De har ett ganska stort avsnitt om just vad du måste göra och vad som händer om du inte gör det när det gäller skatt.  Vad jag fattar så är det ok så länge alkoholen är beskattad i det EU-land du beställer ifrån, annars måste du ombesörja att den beskattas här i Sverige själv.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
12/1/15, 11:22 AM
#9

#8 Ah, tack Anna! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Unibrow
12/4/15, 9:55 AM
#10

TS, du tror inte att det finns på Sagami eller den Koreanska pop-up restaurangen om den fortfarande är kvar? Har lite dålig koll. Det är ju då om det går bra att dricka på restaurang.

Cireea
12/4/15, 11:28 AM
#11

#10 På Sagami lär det inte finnas då det är en japansk restaurang.. 😕

Vad gäller den andra så har jag ingen aning om vad du menar. 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Unibrow
12/4/15, 2:37 PM
#12

#11 Det fanns i vart fall tidigare i höst en pop-up restaurang borta vid älven, vid det nya biblioteket. Hade tänkt gå dit men det blev aldrig av, dom hade/har mest troligt Soju. Hittar ingen info så är inte riktigt säker hur det är med den.

Cireea
12/4/15, 2:39 PM
#13

#12 Åh okej, jag hittar ingen information heller. Så typiskt 😕Att jag lyckats missa en sån grej!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Luxor
9/11/18, 2:03 PM
#14

Prova att göra privat import via Systembolaget. De kan beställa från Danmark. Kan kolla denna också: http://www.made-in-asia.se/products/item/jinro-chamisul-soju

Cireea
9/11/18, 2:06 PM
#15

#14 Nu har tråden några år på nacken men jag kan meddela att jag fått tag på Soju via systembolaget 😃 Har till och med lyckats smaka med grapefrukt smak, vilken skillnad! Det var gudomligt. (den med grape var dock inte från systemet).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: