Annons:
Etikettövrigt
Läst 695 ggr
Snurrig
2015-12-20 11:56

namn till husdjur

Hellu.
Har ni några tips på koreanska namn som man skulle kunna döpa husdjur till? Antingen riktiga namn t.ex Kang-Joon, eller namn på personer i grupper, t.ex "Rapmonster", trots att det inte är ett riktigt namn. 🙂

Idéer? Vet ni några snygga/vackra/söta namn? Både till tjejer och killar. Det bör vara enkelt att uttala, så att man kan använda det i vardagen.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Annons:
Cireea
2015-12-20 14:00
#1

Min ena katt heter Se7en och så har jag döpt min hund efter Zico, fast med en tjejversion så hon heter Zica. 😃Har även döpt flera hamstrar efter Lyrics i olika gruppers låtar, dock på engelska. 

Exempelvis så heter en Guldhamsterhona "Never Don't Mind About A Thing" - Måste jag säga att det är EXO's Sehun som sjunger det i Call me Baby? 😂

Andra namn:

  • Zelo
  • Seungri
  • KiKwang
  • Sun-Mi
  • Won-Sik
  • Ye-Won
  • Yong-ho
  • Daehyun
  • Youngjae 
  • Yugyeom
  • Jin Young

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-12-20 14:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har precis skaffat fyra nya dunbollar. Det är förmodligen två hanar och två honor. Såg dom i djuraffären igår när jag skulle handla åt hundarna. Jag har velat haft risfåglar länge, även om det aldrig blivit mer av det än just en längtan. Så idag så åkte jag dit igen och tog hem dom. 😊

Måste bara lära mig att skilja på dom först, se vem som är hane och sånt. Man kan se skillnad på ringarna, eftersom det är två med gula ringar, och två med rosa, och dom med lika färg har på olika ben. Så det är höger-ben-gul, och vänster-ben-gul osv.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Snurrig
2015-12-20 14:22
#3

Har funderat på om jag ska döpa dom efter BTS medlemmar, eller Xiumin och Chanyeol från EXO. Svårt val. 🤔

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-12-20 14:22
#4

Aha, så två killnamn och två tjejnamn med andra ord. 

Har du testat googlat på typ "Korean given names", då brukar man få upp massor av listor med koreanska namn. 🙂Finns säkert en lista på Kpop namn också om man söker på "Kpop names" eller liknande. 

Söta var dom iaf! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: