Annons:
Etikettermatdryck
Läst 744 ggr
Cireea
3/17/16, 12:01 PM

Sidfläsk nachos (Korean style)

TASTY brukar lägga upp videos på Youtube där de snabbt visar olika maträtter, ofta kan man hitta koreansk mat bland deras videos. Den här gången blev det sidfläsk nachos (pork belly nachos) med en koreansk stil.

Haenguneul bileoyo! 🤗


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
3/17/16, 12:18 PM
#1

Till denna rätt kommer man behöva Kimchi, därför är det bra att göra Kimchi och låta den stå i ett par veckor innan man bestämmer sig för att testa. 🙂
Om man inte vill göra egen Kimchi brukar det finnas att köpa i de flesta större affärer såsom Ica Maxi! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
3/18/16, 5:57 PM
#2

#0 Jag är inte så förtjust i gris, eller kött överhuvudtaget, men det ser så gott och enkelt ut att jag vill testa ändå. 🤤

#1 Varför visste jag inte det? Har du köpt det någon gång och vet om det smakar som det ska/gott? I vilken avdelning hittar man det ens? 🤔

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
3/18/16, 7:07 PM
#3

#2 Jag har enbart gjort egen Kimchi men ska faktiskt ge den i affären en chans för att se hur det smakar. Vem vet, den kan vara ett riktigt bra substitut till hemmagjord om man har bråttom och behöver Kimchi

Här hos oss på Ica Maxi finns det vid sallad/grönsaker. Då finns det en liten hyllavdelning precis ovanför isbergssallad för lite mer ovanliga grönsaker osv, däribland även Kimchi. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aleya
3/19/16, 2:15 PM
#4

Detta borde man testa. ☺

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cireea
3/19/16, 3:13 PM
#5

#4 Verkligen, ska göra Kimchi när vi flyttat (orkar inte det nu i flyttkaoset) så då ska vi testa detta! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aleya
3/19/16, 3:17 PM
#6

#5 jag ska testa. Men känns så tråkigt att äta ny och påhittig mat själv. 😕 Eftersom killen träffar jag bara varannan helg. Men jag får testa. Om du är i Luleå så finns det god bimbibap på odod Sushi. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Cireea
3/19/16, 3:18 PM
#7

#6 Kan du inte pricka in så ni kan testa maten tillsammans? 
Åh, inte för att jag brukar vara i Luleå men ska ha det i åtanke om det skulle bli ett besök där uppe! 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aleya
3/19/16, 3:28 PM
#8

#7 jo. En vecka kan vi ju fixa Kimchi (vill du testa en god så har dom på sagami här i umeå) och nästa gång fixa detta. Ja åk till Luleå. Ska se om jag lyckas få mig nå Sushi när jag åker upp nu nästa vecka. Tycker odod har så god mat. 😊

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cireea
3/19/16, 3:50 PM
#9

#8 Har aldrig ätit på Sagami men hört mycket gott om dom, älskar dock Sushin som Sushibaren på Ålidhem har! 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aleya
3/19/16, 3:56 PM
#10

#8 blev tyvärr inte nöjd första gången jag åt där. Laxen hade iskristaller i sig. Men ska se om dom kan göra min favorit: lax bitar och vitbläckfisk. 😉 Gör don det bra så är dom förlåtna.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cireea
3/19/16, 3:59 PM
#11

#10 Oj?! 😮Det har jag aldrig  varit med om, deras mat har alltid varit riktigt bra när vi ätit där. 😐Tråkigt att du fick en sån upplevelse!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Aleya
3/19/16, 4:12 PM
#12

#11 tyvärr inte första gången jag varit med om frusen mat. Skulle äta sashimi och det var fruset. Skulle äta en sjögrässallad och den var frusen. Mycket tråkigt. :/

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cireea
3/19/16, 6:47 PM
#13

#12 Men, usch vad  tråkigt 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Aleya
3/19/16, 6:49 PM
#14

#13 och tyvärr är det i Umeå detta skett. 😕

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cireea
3/19/16, 6:54 PM
#15

#14 Fy så tråkigt 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: