Annons:
Etikettermusikdans
Läst 589 ggr
Cireea
2016-08-17 21:08

EXO: Lotto (3rd Album Repackage)

Nu har EXO släppt ett Repackage Album för EX'ACT som innehåller fyra nya låtar och självklart alla låtarna från EX'ACT. Albumet har samma namn som deras titellåt "Lotto". De andra två låtarna är "Can't Bring Me Down", "She's Dreaming" och slutligen även "Monster (LDN Noise Creeper Bass Remix)".

Har någon lyssnat på de nya låtarna, vad tycks?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-08-17 21:17
#1

Jag gillade verkligen Lotto, tycker om beatet som är extremt catchy och texten faller ihop bra med själva beatet. Gillar inte riktigt att dom har så mycket autotune med i låten men samtidigt passar det just den här typen av låt så det fungerar ändå.

Den här låten är faktiskt inte en typisk EXO-låt så det kändes lite uppfriskande att få höra någon annan typ av musik. 👍

Även Can't Bring Me Down gillade jag trots lite störande bakgrundsljud men den är mer en sån där mitt-emellan-låt. She's dreaming är långsammare men samtidigt älskar jag den trots att jag brukar ha svårt med allt för långsamma låtar. Angående Monster Remixen, originalet är bättre. Förstår inte riktigt varför de kände sig tvungna med en remix av en låt som redan är perfekt som den är, men å andra sidan är ju just den typen av remixer inne idag och droppet är bra. 😛

Dessa låtar når inte alls lika högt som Monster och Lucky One (som blev hits samma sekund deras teaser släpptes typ) men sedan är det här också ett Repackage Album så jag förstår om dom inte satsar allt.  Men helt klart bra musik och jag kan se varför folk älskar dom.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

lilssgu
2016-08-18 17:54
#2

Låter så främmande när EXO sjunger Lotto, det är ju inte riktigt deras style men riktigt bra sång iaf 🙂

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Snurrig
2016-08-28 11:21
#3

Har bara lyssnat på Lotto. Först gillade jag inte riktigt att dom använt autotune så mycket, då deras röster låter bättre utan MEN nu när jag har lyssnat på låten väldigt många gånger så märker jag inte ens av det längre. I like it.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-08-28 12:38
#4

#3 Samma här! 😃 Vi kan i alla fall konstatera att EXO inte använde autotune för att deras röster inte håller utan. 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2016-08-28 13:01
#5

#4 Haha, ja, och det är väl kul att dom testar nya saker, olika stilar och sånt. Måste säga att det var väldigt länge sedan jag hörde någon låt där man använt auto-tune på det här sättet, men minns att det var väldigt populärt förut (för rätt länge sedan, men ändå), så lite kul att dom gjorde det nu.

Skulle vara intressant att få höra hur låten hade blivit utan auto-tune. Man kan väl höra det lite på deras live performance, men ännu bättre om dom kunde släppa en sån version av låten också.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2016-08-28 13:04
#6

#5 Håller helt med och jag förstår om dom inte vill placeras i ett fack och att det alltid kommer ut "typiska" EXO-låtar som man kan förutse redan innan dom släppts. Det här var nytt för gruppen och jag gillar det. 

Det finns säkert en chans att det kommer en sådan version, skulle också vilja höra en den versionen av låten. 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2016-09-14 20:45
#7

Lotto Album Making


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: