Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1312 ggr
Cireea
10/5/16, 6:34 PM

Tipstråd: filmer

Jag tänkte att det kunde vara bra med en tipstråd om filmer. Man behöver självklart  inte rada upp alla filmer man någonsin sett utan kanske ge tips på 2 -3 stycken samt skriva en rad eller två om filmen i sig. 

Tanken är att man ska kunna bidra med tips men också kunna fråga efter filmer om man gärna vill se en film men har idétorka. Alla är välkomna att bidra med egna tips samt frågor. Filmer från andra asiatiska länder är också välkomna

Ni kan även läsa igenom vår topplista för filmer.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
punkmusic
10/5/16, 6:40 PM
#1

Följer

Cireea
10/5/16, 7:06 PM
#2

Steel Cold Winter (Drama/Horror)

Från IMDb: "A dark secret hidden surrounds a mysterious girl who is an outcast the entire village alienates and a boy who tries to get close to her who has a tragedy of his in his past. As romance blossoms so do rumours.

Den här filmen hade en sån där lagom dos av mysterium, emellanåt hade jag svårt att få grepp om filmen men samtidigt kunde jag inte sluta titta. Storyn var bra med sin egna del av mörker, skådespelarna passade till rollerna.

Mitt betyg: 6/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Denna kommentar har tagits bort.
punkmusic
10/6/16, 12:30 PM
#4

Jaha jag såg inte vilket forum jag var inne på. Den första filmen har enligt IMDb koppling till sydkorea. Haha ni får gärna ta bort mina inlägg om de inte passar sig. *Pinsamt*

Cireea
10/6/16, 2:34 PM
#5

#4 Det är ingen fara, jag tog bort ditt tidigare inlägg då det inte var filmer som hörde hemma här på sajten. 😃 Den första filmen du nämnde är ingen koreansk film heller, det var bara en av de som skrivit filmen som var koreansk. 

Vem vet, du kan lika gärna hitta massor av tips på filmer här inne! 😎


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
10/7/16, 3:52 AM
#6

Jag passar även på att tipsa om att MovieZine lagt upp en lista på 10 sydkoreanska filmer som man - enligt dem - inte får missa. 🙂

Här hittar ni listan.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
punkmusic
10/7/16, 3:53 PM
#7

#5 Absolut! Jag är öppen för det mesta :D Tack hihi

sweetgum
10/8/16, 6:16 PM
#8

Innocent steps är bra! Mitt första tips :D En dansfilm så gillar ni dans är det en hit.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
10/9/16, 2:09 AM
#9

#8 Ååh, den ska jag kolla upp. Älskar dansfilmer. 😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

sweetgum
10/9/16, 11:28 AM
#10

Såg nyligen Like for likes, en film från i år. Rekommenderar den! Gillade den skarpt.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
10/9/16, 1:14 PM
#11

#10 Vad är det för typ av film? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
10/9/16, 1:19 PM
#12

The Commitment (Action/Drama) 

Från IMDb: "The son of a North Korean spy decides to follow in his father's footsteps to protect his little sister."

Den första filmen jag såg med Choi Seung-Hyun (T.O.P från BIGBANG) efter att jag såg honom i draman IRIS. En otroligt stark film med mycket action men också en lagom dos med drama. Tycker den är så otroligt smärtsam. 

Mitt betyg: 8/10


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
10/24/16, 6:26 PM
#13

Kan någon ge tips på en riktigt bra romantisk film? 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
sweetgum
10/24/16, 8:57 PM
#14

My tutor friend är en gammal klassiker :) Vet inte så många filmer faktiskt. Like for likes va trrevlig men den har jag redan nämnt :P

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
10/24/16, 9:07 PM
#15

#14 Jag frågade lite längre upp vad det är för typ av film. Likes for Likes alltså. Vad handlade den om? 🙂 

My tutor friend, är den cheesy? 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
5/23/17, 9:35 AM
#16

Cannes visar några "film noir", mörka filmer, som kommer från Sydkorea. En av filmerna, "The King", är som en förutsägelse kring president Parks korruption 2012-2017 med shamanistiska ritualer för att påverka politiken. (DM)

Filmen "Inside Man" från 2015 handlar om chaebols, affärsvärlden, mediamanipulering, korruption och elitens intriger, men ska tydligen också vara "mysig" (?).

Sydkoreanske regissören Bon Joon-Ho var en av dom 1000-tals film- och artistpersoner som via NIS svartlistades av president Parks regering. (tråd)

lilssgu
5/23/17, 2:29 PM
#17

Pulgasari, en film gjord av den berämda filmressigören Shin Sangok under tiden han var kidnappad i Nordkorea. Det är som en nordkoreansk version av Godzilla. Filmen går visst att se från Youtube.

Medarbetare på Sydkorea iFokus Lyssnar på musik

Upp till toppen
Annons: