Annons:
Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 4433 ggr
Cireea
12/18/17, 4:16 PM

SHINee Jonghyun död

Jonghyun från gruppen SHINee har idag tagit självmord. Polisen hittade honom medvetslös i en lägenhet och han togs direkt till sjukhus. Tyvärr lyckades man inte rädda livet på Jonghyun. Han blev 27 år. 

När polisen kom till lägenheten hittade man bränt kol, vilket är anledningen till att man tror att Jonghyun tagit självmord. Sångaren ska även ha skickat flera meddelanden till sin syster, det sista var det som fick systern att reagera: "It has been really hard. Let me go. Tell me I did well. This is my last goodbye."

SM Entertainment har också bekräftat att Jonghyun är avliden.

Källa: Soompi


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
12/18/17, 4:18 PM
#1

Så fruktansvärt! 
Blev alldeles skakig när jag läste om nyheterna tidigare idag, man ville inte riktigt tro på de första rapporterna. 

Självmord är allt för vanligt i Sykorea och man funderar såklart över vad som kan ha fått honom att avsluta sitt liv. 😢

Vila i frid Jonghyun! ❤️


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
12/18/17, 5:25 PM
#2

Jag läste det också och undrade vad som kunde ha hänt. Jonghyun hade tydligen hållit solo-konserter 9 - 10 december som gått bra. Han hade en bakgrund där han först utbildat sej för att bli artist, därefter varit aktiv artist i många år och vunnit flera utmärkelser.

Det lilla intryck jag kan bilda mej är att det här kanske hände överraskande.

Korea Herald
Korea Herald, karriär
Korea Times

Cireea
12/18/17, 10:10 PM
#3

Jonghyun nämnde dock redan 2013 att han led av depression. Det är ju lite av tabu i Sydkorea, som vi pratat om tidigare, att prata om psykisk ohälsa.  😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
12/19/17, 5:30 PM
#4

Trodde det var ett dåligt skämt när jag läste om det första gången.. och det kändes så overkligt när jag insåg att det faktiskt var sant. Känns fortfarande overkligt. Hur kunde det här hända? Jag vet att det är massvis med människor som begår självmord, vilket är lika hemskt, men känns så konstigt när man vet vem det är, någon man har "följt" och lyssnat på. När man ser på klipp av honom och vet att han inte finns längre..

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
12/20/17, 12:26 AM
#5

Jag tänkte samma sak, och sedan tändes hoppet när flera rapporterade om att han levde och att "skvallertidningarna" bara missförstått vid översättning från koreanska nyhetssajter. 

Men ja, sedan blev allt snabbt bekräftat av både polis och SM Entertainment. Sedan skrev han syster också ut att det stämde. 

Känns fortfarande otroligt surrealistiskt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: