Annons:
Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 1125 ggr
Cireea
9/13/18, 6:14 PM

Cube kickar HyunA och E'Dawn

Tidigare idag gick Cube Entertainment ut med nyheten om att artisterna HyunA och E'Dawn kommer lämna deras bolag. Nedan följer deras officiella uttalande: 

"Cube Entertainment has decided to remove HyunA and E’Dawn . When managing our artists, the company has worked with faith and trust in each other as the main priority. After much discussion, the judgment was made that it is not possible to recover the faith with the two artists HyunA and E’Dawn, so their removal has been decided. We sincerely thank the two artists and their fans who have been with us until now."

Källa 

Trots att Cube Entertainment inte sagt anledningen rakt ut så misstänker många fans att det handlar om relationen mellan artisterna. HyunA och E'Dawn kom ut som ett par för lite mer än en månad sedan, sedan dess har E'Dawn inte fått ta del av sin grupps (PENTAGON) aktiviteter längre. 

-

Senare under dagen har det kommit nya rapporter där Cube plötsligt backar från deras tidigare uttalande och menar att dom fortfarande diskuterar hurvida HyunA och E'Dawn kommer bli utslängda från bolaget. Nedan följer deras andra officiella uttalande: 

"HyunA and E’Dawn’s removal from the agency is a matter that is still being discussed and nothing is finalized. We believe that the artists’ opinion on the matter is important as well, and this is a matter in which we need to hear from them before making a final decision.  Their removal is not a decided matter. We will be holding a board of directors meeting next week to discuss this matter."

Källa


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
9/13/18, 6:18 PM
#1

Ännu en gång slås jag över hur löjlig den här industrin är i Sydkorea, det här är en annan sida av myntet som många inte ens tänker på.

Om vi nu utgår från att det här enbart har med artisternas förhållande med varandra, vilket verkar troligt då det här kommer så lägligt efter att dom gått ut med sin förhållande, så är det förkastligt. Hur kan bolaget bara vända sina artister ryggen på det här sättet. Sen har jag alltid ogillat Cube, se bara på vad dom gjorde mot BEAST (numera Highlight)

Att fans aldrig lär sig acceptera att idolerna har ett liv utanför sitt kändisskap? Självklart kommer många hitta en partner, gifta sig och skaffa barn. Det här ingenting nytt så jag förstår inte varför man fortsätter chockas över att dom har ett privatliv? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
9/13/18, 7:15 PM
#2

Man betalar för det dom skapar och vill sälja. Inte deras liv. Men många verkar ha missuppfattat det och tror sig äga människorna bara för att dom betalar för konserter och merch m.m. Jag förstår det inte. Dom är inte där för att behaga andra. Man har bara rätt till det dom frivilligt säljer.. men dom har uppenbarligen ett annat synsätt på saken än vad vi har. Jag hoppas att det förändras i framtiden. Jag trodde faktiskt i och med att dom öppnade sig om att vara tillsammans, att det var ett steg i rätt riktning för ett öppnare samhälle. Där fler idoler ska slippa dölja helt naturliga saker. Men så hände det här. Usch.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
9/14/18, 2:31 PM
#3

#2 Helt enig med dig Snurrig. Jag hoppar också på en förändring där folk kan lära sig att acceptera att artister (eller andra offentliga personer såsom skådespelare) har ett liv utanför sitt jobb. För det är exakt vad det är: ett jobb. Inget mer. 

Om jag inte missminner mig så vart det ju ett himla liv när Sungmin från Super Junior gifte sig utan att "säga till sina fans" … liksom..va? Sungmin fick inte ta del av gruppens aktiviteter efter det för att fans bojkottade honom. Löjligt.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Huygens
11/3/18, 12:24 PM
#4

Artikel i Korea Herald om bl a HyunA, Cube Entertainment och E’Dawn. Handlar om att artister inte får träffa andra och är produktionsbolagens "egendom".

Cireea
11/3/18, 8:07 PM
#5

USCH! 😡


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: