Annons:
Etikettermatdryck
Läst 1464 ggr
Cireea
3/4/19, 4:08 PM

Din första kontakt med koreansk mat/dryck

Jag är lite nyfiken över hur ni andra kom i kontakt med den koreanska maten och/eller drycken för första gången. Var det via någon i familjen? En vän? Sociala medier? Tv? Berätta!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
3/4/19, 4:43 PM
#1

För min del så var det via mitt intresse för Kpop och Kdrama som fick mig att vilja testa koreansk mat. Jag har alltid gillat asiatisk mat så för mig blev koreansk mat en ny gren i den asiatiska matkulturen.  😍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
3/5/19, 2:20 PM
#2

Jag har tyvärr inte haft möjligheten att äta något koreanskt ännu.. bortsett från kimchin jag köpte på Ica (som jag inte tyckte om). Rent generellt är jag intresserad av att testa nya maträtter från andra länder när jag har möjligheten. Men jag är extra nyfiken på koreansk mat eftersom jag sett många filmer och serier där dom äter mat som ser oerhört god ut..

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
3/11/19, 1:48 PM
#3

#2 Nej vad tråkigt! Hoppas du får möjligheten att testa koreansk mat snart. 
Om inte annat så kanske du kan ge dig på att laga egen? 😃

Tipsar annars om nudlarna i det HÄR inlägget, oerhört goda och är inspirerade av Sydkorea och dess matkultur. Om du gillar nudlar vill säga! 😊


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: