Annons:
Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 2152 ggr
Cireea
4/20/16, 8:03 PM

Seoul är dyrt att bo i

Varje år sammanställs det massor av listor där man listar allt från det bästa resemålet till vilka städer som är dyrast att bo i. 

Sydkoreas huvudstad Seoul brukar alltid knipa en ganska hög placering när det kommer till världens dyraste städer att bo i. I en lista som SvD lagt upp hamnar Seoul på plats 8 med denna motivation: 

"Sydkoreas huvudstad brukar ta plats på de här listorna. En faktor i sammanhanget är att livsmedelspriserna i Seoul är 33 procent högre än dem i listans etta. En limpa bröd kostar i genomsnitt drygt 12 dollar, alltså drygt 100 kronor. Kläder är också dyra i denna asiatiska storstad. Asien har för övrigt tre städer med på listan."

Länk SvD

Kollar man andra listor hittar man Seoul på exempelvis plats 9 hos Di som sammanställde en lista under mars i år. Gp publicerade en lista i september 2015 där Seoul hamnade på plats 11. Placeringen varierar lite hos olika tidningar men det är inga markanta skillnader.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
frejaspluto
5/9/16, 3:29 PM
#1

Jag är ny här kollar upp lite trådar och denna är nått för mig! Sydkorea är svindyrt och bo , hyra, mat, tobak, mm. Tunnelbana dock är billigt! Jag är som en liten turist i mitt eget hemland! Har tur som bor hos min moster och mamma bor mitt i Seoul! Jag vill träffa min övriga släkt har försökt ganska länge få över dom från Nord till Syd. 😢

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Cireea
5/9/16, 3:34 PM
#2

#1 Då kanske du vet hur det är med taxi i Seoul? Är det billigt eller dyrt? 🙂

Oj! 😕 Jag hoppas dina släktingar lyckas ta sig över men det är ju inte det lättaste att ta sig ifrån Nordkorea.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

frejaspluto
5/9/16, 4:14 PM
#3

Jag tycker att det är lite som här, det gäller bara kunna språket och hänga med jag pratar koreanska och engelska är inte så duktig på koreanska, jättesvårt… 😳, jag är adopterad från början har haft kontakt med min biologiska familj sen födseln. Jag har gått i Skola i USA , här hemma i Sverige . Född i Sydkorea , kom till Toronto efter jag föddes… Aahh, mkt och ta in. Jag säger att jag kommer från Toronto, eller Korea 🤗,

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
5/9/16, 6:29 PM
#4

Min far är från militären vi flyttar rött så mkt, så då kom jag till svenska vårdnadshavare som kunde ge mig en fast grund i livet.

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

sweetgum
5/23/16, 3:30 PM
#5

#3 Du har då gjort en riktig resa! 🌈 Hoppas ni får över era släktingar!

Medarbetare på Sydkorea iFokus

frejaspluto
5/23/16, 6:53 PM
#6

Gullig Du är ! Tack! ✨☀️

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Annons:
Upp till toppen
Annons: