Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketterserierfilmer
Läst 1198 ggr
Yen-Chan
1

Tipsa om Skräckfilmer ~

Jag är en av de personer som gillar att se på skräckfilmer, och jag har hört att det finns några riktigt bra koreanska. Så varför inte skapa en tråd där vi tipsar om en eller flera filmer i genren skräck/horror, berättar kort vad den handlar om och sen vad man tyckte :)

Sajtvärd SydKorea Ifokus

TatsuOni
0

Har ingen film att rekomendera för stunden men tar gärna emot tips😃

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

tlover
0

Den enda jag vet är koreansk är "wishing stairs" Vad jag minns var den läskig då ag först såg den (det är ju sällan läskigt att se skräck flera gånger) Men den är bra nog att se då och då ändå.

l'm back

[Rödluvan]1
0

R-point är väldigt bra. Tale of two sisters.

Jag har en del koreansk skräckfilm, jag kan kolla igenom och titta vad de heter. Det var ett tag sen jag såg dem. 

Men googla korean horror movie så kommer det upp en del.

PrincessMelpomene
1

Älskar skräck och speciellt koreansk skräck :D

• Arang
  • Bloody reuinen (to sir, with love)
  • The Cat
  • Cello
  • Cinderella
  • Death Bell (1 och 2)
  • Doll master
  • A flower of evil
  • The forbidden floor
  • Hansel and Gretal
  • Loner
  • Into the mirror
  • The wig
  • A tale of two sisters
  • Confession
  • the red shoes
  • roommates
  • Phone

Sedan kan jag rekommendera denna hemsidan för att finna mer skräck :) Den har de flesta asiatiska skräckfilmer. 

http://www.asian-horror-movies.com/

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Yen-Chan
0

#5 oj vad många du hade! Får kolla upp alla era förslag någon gång jag har tid :3

Sajtvärd SydKorea Ifokus

PrincessMelpomene
1

#6 oh, detta är inte alla min. Jag har en stor bokhylla full med koreansk skräckfilm. Detta är mest bara mina favvisar :3 

Sedan är jag ett stort skräckfilmsnörd så jag har sett/hört om dem flesta, oavsett land :)

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!