Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etikettlyktparaden
Läst 44 ggr
Pyttelite
2022-04-06 21:41
0

Den årliga lyktparaden tillbaka

Efter ett tvåårigt uppehåll på grund av covid-19-pandemin, kommer en storskalig lyktaparad att återupptas nästa månad som en del av den UNESCO-listade Lantern Lighting Festival, en årlig festival för att fira Buddhas födelsedag, sa arrangörerna på torsdagen.

Jogye-orden, landets största buddhistiska sekt, sa att årets parad kommer att börja klockan 7, den 30 april, på den vanliga vägen i centrala Seoul från Heunginjimun-porten till Jonggak.

https://www.europeantimes.news/sv/2022/04/årliga-lyktparaden-återvänder-efter-2-års-uppehåll/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Europe News - Vår nyhetsdesk och bidragsgivare ger dig nyheter om Europa, parlamentet, mänskliga rättigheter, sport, hälsa och religionsfrihet
Staffan
2022-04-07 09:37
0

Bra att de återupptar traditionen - vore synd att låta corona sätta stopp för den.

Det skulle vara roligt att se lite bilder från tidigare parader, vet du om det finns någon bra webbplats som visar det?

// Staffan

Pyttelite
2022-04-07 12:34
0

#1 Jag tittade lite igår - Buddas födelsedag är en stor högtid i flera länder så jag kunde inte bestämma mig - återkommer eller om någon annan har länkar så uppdatera gärna.

Pyttelite
2022-04-07 12:59
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här finns en blick från 2019.

Staffan
2022-04-07 13:11
0

Tack för filmen! Jag hade väntat mig att det skulle vara lite mer som en parad men fint var det i alla fall. Kan tänka mig att det är något som upplevs allra bäst på plats… :)

// Staffan

Pyttelite
2022-04-07 23:48
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ytterligare ett inslag.