"Overly sexy"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
I år så har det ju brutit upp att man tycker K-pop tjejgrupper har alldeles för sexiga danser, videos och koncept. Och många fans har lämnat sina favvo grupper pga att de anser att dem nu endast vill sälja sex osv.
Detta har gjort att musik bolagen har behövt tona ner gruppernas "sexighet" och man har längre inte fått ha vissa danser osv.
Vad anser ni om detta?
Själv tycker jag att det inte finns något översexigt med videosen, danserna osv om man skulle jämföra med musik videos från exempelvis USA.
Grupper som blivit påverkade är ju Dal Shabet, AOA, Stellar, Girl's day, Rainbow och många andra.
La till den video som berört flest människor, Stellars video och danssteg.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Det är väldigt vanligt bland fans som är från Asien. Jag vet själv hur vissa blir så himla upprörda över småsaker men då måste man ta i beräkning att många fans är väldigt unga och att Asien har en annan kultur om man jämför med västvärlden.
Personligen tycker jag att det brukar vara för lite "sexyness" och inte bara i tjejgrupper utan även i killgrupper. Vissa fans blir ju upprörda så fort killarna står i bar överkropp eller tjejer som har en klubba i munnen så jag menar, att videon ovan fått starka reaktioner kan jag förstå med tanke på hur upprörda fans kan bli över saker som är så mycket löjligare.
Däremot är det inget som jag själv höjer på ögonbrynen åt. Tycker inte att det är för sexigt. Varken danser, videos och koncept överhuvudtaget när det kommer till Kpop. Kan aldrig minnas att jag sett någon video som jag tyckt har varit för mycket..
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det är ju precis det jag menar. Tycker själv att det är löjligt. Tänkte först att vi i västvärlden kanske har en annan syn. Men samtidigt finns det också en del fans i västvärlden som reagerat på detta också. Samtidigt som jag anser detta vara absurt och mest konstigt. Kan ibland tycka att vissa grupper inte kan klara av att se sexiga ut och att det mer ser påklistrat ut. Men kan man som grupp faktiskt se sexiga ut och klarar av det så varför inte kan jag tycka?
Antar att den nya sexiga konceptet började för att man skulle kunna slå igenom i USA och värstvärlden och att fansen reagerar på att detta "förändrar" gruppernas tidigare koncept och låtar.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Ja det kan du ha rätt i faktiskt. Sen tycker jag att många fans också inte klarar av att grupperna följer det som är inne. Exempelvis är det många BIGBANG fans som hela tiden skriver "jag saknar gamla Bigbang" och liknande saker och det gör mig lite arg.
Det är inte inne nu att vara pojkgrupp som exempelvis Backstreet boys, det var inne när BIGBANG gjorde debut men nu är det inte så längre och fansen verkar inte förstå att BIGBANG måste utvecklas för att kunna fortsätta vara stora, omtyckta och till och med växa sig större. Alla grupper och artister måste följa det som är inne nu för att bli större och fortsätta vara en "inne"-grupp. Om BB skulle fortsätta på gamla stilen skulle dom tillslut försvinna helt eftersom dom aldrig "gör något nytt" eller "utvecklas inte", "är kvar i 2006" och sånt där.
Och..för att komma till poängen..är att sexigt är något som är inne just nu och då tycker jag det är självklart att grupper som kan använda sig av det ska göra det. Förstår inte riktigt vad det är att bli upprörd över faktiskt. Man ska som fan följa utvecklingen, glädjas när det går bra och inte nedvärdera och kritisera för att dom använder sig av ett sexigt koncept om det nu funkar..
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag tycker det är okej med "sexiga"-koncept så länge det inte blir för överdrivet! Annars håller jag helt med er! :)
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Jag tycker faktiskt den här videon är overly sexy… Tycker inte att man borde jämföra dom med amerikanska eftersom dom är jätteöverdrivna. Gillar att det inte behöver vara så sexigt i varje video för att man ska vilja kolla på den :) Känns som k-pop är mer classy och mindre jaa.. sexy. ;P