Tipsa om Kdrama!
Har du nyligen sett en väldigt bra Kdrama? Tipsa om dem här! Skriv kort vad den handlar om och vad du tyckte om den! 😃
Har sett rätt många men kan börja med att skriva om:
BIG: En drama jag hade svårt att sluta kolla på! Handlar om en tonårspojke vars själ hoppar in i en vuxen mans kropp. Känslor börjar sen utvecklas mellan pojken och mannens flickvän. (borde inte spoila allt för mycket) ^^' Men tyckte väldigt mycket om denna draman och rekommenderar den självklart!
Medical TopTeam: Var den senaste draman jag såg. Det var inte bland de bästa, men ändå värt att se!
Handlar om de bästa doktorerna (kirugerna) på ett sjukhus, som ständigt försöker rädda liv, både lätta och komplicerade. Bra och underhållande. Började kolla på den pga Choi Minho (Shinee).
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Flower boy next door är en serie värd att se om en tjej som låst in sig i sin lägenhet och inte lämnar den om hon inte måste. Och om två killar som blir kära i henne. En mycket söt, romantisk serie. :)
Nu ganska nyligen såg jag klart på Brain. Det är en medicinsk serie om hjärnkirurger. Man kan säga att det mesta handlar om 3 doktorer och deras förflutna, maktbegär och romanser. Mycket sevärd :D Fastnade så mycket att jag nästan såg hela serien i ett sträck :D och man kan ju inte ge ett bättre betyg än så :)
Håller nu på att se Queen of ambition. Och kan seriöst knappt slita mig från den. Gillar man mer "seriösa" serier om makt så är denna en hitt.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
#1 Flower boy serien är så braaaa 😍
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Just nu har jag ingen tid alls med Kdrama (tyvärr), men har bestämt att jag ska börja kolla på 'You who came from the stars' under lovet. Någon som sett den? Vad tyckte ni? :3
Sajtvärd SydKorea Ifokus
#3 Den ska jag också se! Har en lååååång lista på serier..just nu ser jag White Christmas med Woo bin 😍Det där röda håret alltså *DÖR*
Kan tipsa om serien You're beautiful för dom som inte sett den. Den handlar om en tjej som måste låtsas vara sin bror medan han är i USA. Han har precis blivit signad i gruppen A.N.JELL och hon får ta hans plats. Sen får man helt enkelt följa när hon försöker hålla hemligheten just hemlig och såklart en ren bergochdalbana när det kommer till kärlek 😉
Hoppas jag förklarade det där bra, brukar vara så dålig på sammanfattningar av serier eftersom jag spoilar så jäkla mycket, haha!
You who came from the stars är också helt underbar :O
You're beautiful såg jag förra året någon gång tror jag. Också jätte bra. Såg den samtidigt som den släpptes och det var jätte jobbigt att vänta varje vecka på ett nytt avsnitt xD Jag ville veta direkt vad som skulle hända.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Nu kommer en väääääldigtjättelång lista på mina favoriter :D
My princess: En tjej som skådespelar som prinsessa vid ett tempel får helt plötsligt reda på att hon är tronarvinge. Det är mycket drama, kärlek, och jag tycker att den är väldigt fint skriven.
To the beautiful you: En koreansk tjej som bor i USA flyttar till Korea till en all-boys internatskola maskerad som pojke för att hjälpa sin höjdhopparidol efter en skada. Den var väldigt fin, mycket lovie-dovie. Har choi minho, sulli och lee hyun woo.
Boys over flowers: Det här är en klassiker, kult varning! ;) En tjej, Geum Jandi, räddar en kille från att ta självmord på en prestigefull skola och hamnar i problem på typ direkten. Hon får då börja på den prestigefulla skolan och F4, en grupp med skolans populäraste killar, får alla upp ögonen för henne. Det är väldigt lätt att förstå varför den är en favorit bland många. Mycket kärlek, vänskap, krångel osv. Satt ordentligt fastklistrad och vet ni inte vad ni ska se, se den! Har Lee Minho, Ku Hye-sun och Kim Hyun-joong
Personal taste: En klumpig möbeltillverkare bor i ett arkitektoniskt mästerverk. Hon måste hyra ut ett rum då hennes rumskompis flyttar ut. Hon är naiv och lyckas hyra in någon som vill utnyttja henne och hennes hus. Den här har Lee Min Ho och Son Yejin.
Secret garden: Könsbyte, eller kroppsbyte rättare sagt. En stuntkvinna och en CEO byter kropp under vad som verkar vara en tillfällighet, men det ligger något mycket mer bakom. Det här har kärlek och mycket humor i sig.
School 2013: Ett högstadie med bråkstakar och dåliga betyg, våld, kärlek och krossad vänskap. Många småhistorier som binds ihop. Har Kim Woo Bin bland annat.
Heirs: En skola med privilegierade elever. Här faller åter igen de populära för samma tjej, och tjejen har allt annat en lugn vardag. Engelskan är ganska pinsam i den här serien. Men med Lee Min Ho och Kim Woo Bin återigen i samma bildruta, så kan man inte klaga ;)
Coffee prince: Könsbyte! En tjej, Eun Chan, som redan blir misstagen för pojke och har ett annars inte så lätt liv får sparken från sitt jobb på grund av en olycka då hon förstörde företagets moped. Mannen som var med i olyckan är rik och blir ofta ihopparad med kvinnor för att hans mamma vill att han ska gifta sig. Han betalar då Eun Chan, som han tror än en man, att vara hans "Gay lover".
Heartstrings: Också ett skoldrama, med en student, Lee Gyu Won, som spelar traditionell musik och en annan, Lee Shin, som är kallhjärtad men också väldigt musikaliskt begåvad och känd. Gyu Won är lite insnöad i sina studier och blir tillslut övertalad av vänner att fara och se Lee Shin på en av hans spelningar. Hon blir såklart också störtkär. Jung YongHwa från CNBLUE är med.
Nail salon Paris: Könsbyte igen!Yeo Joo är en författare som skriver en historia om en Gumiho. Men hon hamnar i en plagiatskandal. Istället börjar hon skriva om verklighetshändelser och blir intresserad av Alex, som räddar en kvinna framför ögonen på Yeo Joo. Hon följer honom till hans arbetsplats, en skönhetssalong, som sköts av bara män, och hon själv låtsas vara man för att kunna följa Alex. I den här är det såklart också kärlek, och slutet tyckte jag var jättebra. Otroligt välskriven och fin med lite övernaturliga inslag.
Emergency Couple: 6 år efter skillsmässan möts exmakarna och nu ska de arbeta på samma sjukhus, tillsammans. Efter en spårad skillsmässa är det massa krångel och hat ivägen. Lite halvsegt men ändå helt okej. Choi Jin Hyuk är med.
Har några fler i åtanke, men insåg just att listan kanske blev lite väl lång 😃
Älskar alla dem dramerna 😃 tummnen upp för dem 👍
Håller på se You who came from the stars just nu.. alltså ÅÅÅÅH så jäkla bra 😍
#6 Heartstrings var liite av en besvikelse för mig faktiskt.. men helt klart värd att se ändå.
Jag ser på sly and singel again (aka. Singel cunning lady). Den är så underbart bra xD Rekomenderar den starkt. Såg på 7 avsnitt igår (som ett fulltids jobb ibland) xD
#8 Vad var det du inte tyckte om? Jag brukar ha en tendens att bli störd på Park Shin Hyes skådespeleri av någon anledning :P Men jag gillade resten av dramat för att det handlade om musik.
#10 Jag vet inte riktigt vad men det var något med hon och han som bara fick mig att rynka på näsan lite. Själva konceptet gillade jag verkligen men det kändes bara lite fel av någon anledning.
Störde mig grymt mycket på hennes klädstil, varför lyckas alltid Park Shin Hye få roller som klär sig så jäkla kasst?
#11 Sant. Jag vet inte riktigt om man ska skylla på dom som castade huvudpersonerna eller om man ska skylla på skådespelarna för att dom inte har någon gnista. I Heirs så tycker jag att Park Shin Hye inte har någon gnista med Lee Min Ho heller men när han spelade mot Ku Hye Sun i Boys Over Flowers så tyckte jag att det var jättebra kemi mellan karaktärerna. Det är därför som jag inte gillar Shin Hye alls. 🤐Har du tyckt om kemin hon haft med skådespelare i andra draman?
Och det där med klädvalet vet jag inte riktigt varför dom gör så. Jag har märkt att det brukar vara en tendens att huvudpersonerna är dom som har fulast kläder. Typ Geum Jandi i boys over flowers och Yoon Soo Wan i Angel Eyes. Lite jobbigt när man tittar på ett drama och så kan man inte fokusera för att man blir helt förvillad av de hemska kläderna.🤔
#12 Det vill jag inte riktigt hålla med om faktiskt. Tycker Minho och hon hade jättebra kemi med varandra. The Heirs är en av mina favorit kdramas och sen har vi You're Beautiful. Hon och Jang Keun suk var ju helt jä*la underbara tillsammans! 😃
Haha det där med kläder hatar jag verkligen. Tur att det inte är något sånt som distraherar i You who came from the stars..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag är själv en väldigt stor nörd för musikaler och kunde inget annat än att faktiskt gilla
Heartstrings
.
Vill ni se något liknande så finns serien Whats up. Som är en serie med Daesung (från Big Bang, D-lite). Såg den när den kom ut vid 2011 och den är verkligen värd att se om man inte gjort det än ^^