Koreansk manga
Tänkte bara se om det är någon mer än jag som föredrar koreansk manga före japansk. Var först väldigt inne i japansk manga, precis som jag först tittade på J-drama. Men ju mer jag upptäckte den Koreanska världen så blev jag allt mer förtjust.
Det är något speciellt med koreansk manga. Man läser dem baklänges precis som japanska men istället för höger till vänster läser man vänster till höger. Sedan gillar jag även hur annorlunda själva stile på "konsten" är. Plus att jag sedan några år tillbaka har en förtjusning till författaren Hwang mi-ri
För er som inte läst koreansk manga eller kände till skillnaderna; gör gärna det 😃
http://www.jpmanga.com/manga-Korean/
Bra sida för olika koreanska mangor.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Oj, vad spännande! Jag har faktiskt aldrig läst koreansk manga, länge sen jag läste eller såg någon anime för huvudtaget. Men det får jag allt testa! 😃
Sajtvärd SydKorea Ifokus
Koreansk manga, eller manhwa som den kallas, är riktigt fin! Jag har läst några serier i genren och oftast är de så detaljerade i sitt arbete. Det förkommer också en liten skillnad i sättet de berättar historier på som gör att de sticker ut. Jag tror att min favorit hittills måste vara Goong! Den serien är både rolig och vacker
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Goong finns även som K-drama ^^ Men ja, den är verkligen värd att läsa 😃
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
#3 japp, jag har sett den också :D gillar både draman och manhwan, däremot är jag inte så förtjust i uppföljaren till dramat ;)
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
#4 kan tycka både manhwan och k-drama är aningen :/ de är helt klart värda att se/läsa. Men jag tror inte det var något för mig. Blev lätt uttråkad och tyckte allt var så uppenbart, Spänningen i vad som skulle hända försvann aningen. Men helt klart väl gjorda och värda att se/läsa ^^ Men kanske inte det bästa jag sett/läst ^^