NU'EST
Nyligen börjat lyssna på NU'EST , någon annan här som lyssnar på dom?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Japp, inte min absoluta favvogrupp men har följt dom sedan deras debut och blev riktigt såld nu när dom släppte sitt första fullängdsalbum Re:BIRTH, älskar typ alla låtarna på den.
#1 Inte heller min favoritgrupp men dom har helt klart bra låtar 🙂Vilka grupper är dina favoriter?
Nu'est hade/har ju svenska låtskrivare ^^
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Ja, deras debutlåt Face gjordes ju av en svensk (Daniel Barkman), det är ganska coolt! :)
Face är så j*vla braaaa😃
Jag är nog dock en sådan som egentligen inte tycker om grupper som Nu'est. Deras låtar är det inget fel på och inte gruppmedlemmarna heller egentligen. Det går att lyssna på och det är inget större fel på dem. Men det är inget nyskapande, det finns inget i gruppen eller i deras låtar som är annorlunda, gör att dem sticker ut ur mängden. Finns så sjukt många Killgrupper osv och det är svårt att göra nått nytt. Kan tycka att de flesta grupperna låter lika tillslut dock.
Det eller så stör jag mig på att under Nu'est debut så pratades det om att det inte fanns en enda grupp i hela världen som gjorde det dem gjorde och därför fick dem sitt namn Nu'est.
Men ändå låter alla deras låtar precis som alla andras, deras kläder e inte direkt *nya* precis som att deras danser inte heller är direkt nytänkta. xD
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
Jag håller absolut med om att dom inte är så unika och tyvärr har det ju blivit mer och mer så inom Kpop, man bara producerar nya grupper hela tiden som är mer eller mindre likadana som dom som redan finns (med några få undantag). NU'EST går som du säger att lyssna på men är ju i grund och botten helt vanlig popmusik. Sen om man gillar det eller inte är ju en annan femma :P
Jag personligen fastnar mest för grupper med något lite utöver det vanliga, antingen dom som är skitbra på att dansa (t.ex. Infinite) eller dom som har ett lite specielt koncept (typ B.A.P, Block B, VIXX m.m.)
Apropå VIXX, kan ni fatta att dom har varit här i Sverige?! (ursäkta OT) Fick veta det efter att dom redan hade varit här, blev skitsur att jag inte vetat om det tidigare… Dom var ju fasen den första Kpop-gruppen att ha en koncert här i Sverige, hur coolt är inte det? Nu kommer säkert en massa andra koreanska artister börja komma hit också, när dom fattar att det finns Kpop-fans här (4minute och BTS har ju redan varit här).
Sedan får sådana grupper som debuterar som är lite annorlunda inte någon publicitet. Så tyvärr är det ingens om känner till dem. Det eller så handlar det om lathet hos K-pop fans som inte orkar leta efter artister som skapar musik som är bättre än kanske resten.
Tyvärr har jag få grupper som jag kan följa som jag känner bara har bra låtar. Vanligtvis blir det så att man hittar en bra låt per grupp och har man tur fler.
Men som sagt tycker jag det är lite synd på att det finns artister som gör jäkligt bra låtar som ingen uppmärksammar ^^ Sedan är det också lite intressant att många som gillar k-pop här endast verkar följa killgrupper xD Inte många som nämner tjejgrupper ^^
Men gud vad ni är elaka mot NU'EST 😭
Dock gillar jag inte tjejgrupperna, the guys är mer för mig. Vet inte riktigt varför men inte fastnat för någon tjejgrupp .. alls.
Elak och elak. Jag säger min åsikt. Samtidigt går man ut och mer eller mindre säger att man är det bästa som hänt musik världen. Ska man också förstå att folk kommer reagera tyvärr. Vet inte riktigt varför man gjorde så stora förväntningar på sig själva när man bara är "vanliga" eller låter som alla andra.
Men det är förstås min åsikt. Vet inte om det handlar om att jag är elak mot gruppen.
Tycker bara det är synd att folk inte uppmärksammar artister som: Bumkey, 2BIC, Troy, Mad Clown, Kanto, Zion.T, Crush osv. Och nu nämner jag bara några få (och killgrupper/artister).
Finns så många som ändå är originella och inte alls följer det vanliga stuket ^^ Men samtidigt handlar det väl om smak också ^^
Ja, smak och engagemang skulle jag säga 🙂Men som sagt, alla måste ju få ha sin åsikt och man får ju respektera att alla inte kan tycka lika :)
Det är väll ganska naturligt att man intresserar sig mest för killgrupper om man är tjej och hetero 😉
Sen har jag alltid haft svårt för hur man framställer unga kvinnor i asiatiska länder som Sydkorea, Japan m.m. Där ska kvinnor mest bara vara små, söta, alltid perfekt sminkade, lite blyga och fysiskt svaga så att det alltid måste finnas en man att hjälpa dom. Det kunde inte vara längre ifrån hur jag tycker att en kvinna ska vara, så jag har väldigt svårt för de flesta koreanska tjejgrupper. Några undantag finns dock, t.ex. Sistar som jag tycker verkar väldigt jordnära och handlingskraftiga.
#17 som jag sa innan tror jag mycket handlar om lathet hos fans. Finns så sjukt många tjejgrupper som INTE är sådana. Men tyvärr är dem mest populära grupper sådana eller har ett sexigt koncept som också blivit nerhugget på. Men det finns så sjukt många artister som inte alls är så och därför tycker jag det är synd att man inte orkar leta. Men sedan ändå orkar dra slutsatser och generalisera alla grupper.