Ny medarbetare!
Välkomnar __Awesomedude__ som Medarbetare här på SiF!🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Välkommen __Awesomedude__! 🙂
Tack! :)
Välkommen ^^ sett att det varit mycket byt med Sajtvärd osv ^^ Hoppas att det ska vara bra nu. Med många intressanta inlägg. Vill inte vara negativ (säger det mest för att jag tyvärr är väldigt påläst) så fanns det inte många inlägg som sa mig mycket. Förmodligen mer för personer som är nya till k-världen. Men som en person som varit i detta länge känns det inte som om man kan diskutera mycket med många då man verkar veta mer än dem flesta xD
Men det ska nog bli bra ^^
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
#3 Jag lovar att jag ska försöka slänga ihop mer djupa inlägg för dom som redan är insatta (som jag själv) men om du vill får du mer än gärna dra igång något inlägg eller komma med ett artikelförslag så kan jag försöka ordna något :) Det är alltid lättare att skriva en artikel om man har fått ett önskemål.
#4 dock redan gjort egna inlägg tidigare men tröttnade då INGEN skriver. Antar att det man pratar om är FÖR djupt och ingen har egentligen någon aning om vad man pratar om. Så ingen svarar en. Därför tröttnade jag ^^ Inte värt att försöka diskutera nått om det inte finns någon att diskutera med kände jag lite xD Så det är väl kanske bättre att köra samma stuk och värva folk in i k-världen.
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!
#5 Jag förstår känslan när ingen svarar. Jag har inte varit sådär super aktiv här förut men det är ju ändring på nu så om det är något du skriver om som jag kan så försöker jag alltid svar :)
Oftast är det lättare att prata "ytligare" och mer lättsamt, då brukar folk bli intresserade. Om jag inte minns helt galet så fick jag ju trots allt vår kära Medarbetare Tessan att börja lyssna på lite Kpop 😎
jaså? Hade hon inte lyssnat på det tidigare?
jo visst ^^ Trodde bara Medarbetare och sådana som hjälpte till skulle kunna ämnet och inte vara nya direkt xD så det chockade mig en aning
#9 Det finns inte så många andra som vill vara Medarbetare. Såklart vill man ha erfarna inom ämnet också men nu finns det ju ingen som visat intresse. Men om det kommer någon med mer erfarenhet som vill hjälpa till så får den mer än gärna bli en Medarbetare.
Ser gärna att det finns nya inom ämnet men också kunniga, de "färska" vet ju vad en nybörjare behöver och den som är kunnig kan ju göra djupare och bredare arbeten.
^^ finns nog en del i det jag inte skulle hålla med om isig ^^ Men det är bara jag ^^ Skulle gärna göra det men ingen har direkt frågat xD Så jag antar att jag e utesluten xD
#11 Självklart är du inte utesluten! 🙂Vill du bli Medarbetare är du mer än välkommen. Du kan ju skicka ett PM om du inte vill ta diskussionen såhär öppet.
Sen undrar jag över vad du inte håller med om? :) Tänk dig om du är helt ny inom Sydkorea och sen bara får se en massa djupa inlägg och artiklar om saker du inte vet grunden om. Då är det ju bra om det finns enklare artiklar som ger en grund och sedan som en stege djupare in i de ämnen som rör Sydkorea - såsom maten, kulturen, Kpop, Kdramas osv.
Det stämmer väl att Kaosarn fick mig att lyssna på K-Pop. =) Haha, blev lite ( positivt ) överraskad när Kaosarn frågade om jag ville bli Medis här. Visst ville jag det, men kunde inte så mycket om ämnet. Men kul att hon ville ha mig här endån ^^
Tror inte folk som nyligen lärt sig om en kanske några k-pop grupper, k-drama eller vad du nu är kan undervisa grunder. Någon som varit inom k-världen längre och både har grunden, djupet och mer info tror jag kan prata mer till en person som är intresserad. Att få någon som kan några få låtar eller sett en halv serie är inte alltid tillräckligt att få någon att väcka intresset.
Människor har olika smak även inom k-pop. Och i k-pop finn tusen genrer. Om en ny färsk person ska svara på frågor om k-pop och bara kan det den själv upptäckt, några få låtar/grupper inom sin gener. Så tror inte jag det alltid är 100% bättre än om en erfaren berättar om vad som faktiskt finns.
Vilket utbud inom k-världen som kan intressera osv. Tror därför att det snarare skrämmer en person att komma in i k-världen om den bara får en sida från en färsk person i ämnet. Får den nya intresserade att tänka "Är detta allt. Görs bara sådan sorts musik, eller bara sådan gener på film, serier osv".
Tror inte vi bara kan ge personer en djupare kunskap om ämnet. Vi är ju inte handikappade till att inte prata grunden. Vi var en gång där och var ny på ämnet. Vi vet hur det är och vi vet vad som finns. Tror vi är bättre än en ny att förklara grunder, djupet och dylikt. Däremot kan jag hålla med om att de nya färska är bra till att diskutera med dem intresserade angående nya saker dem upptäcker och hur det är att vara nya till k-världen. Det var trots allt länge sedan vi var nya och kan inte direkt säga "Oh :O Har du lyssnat på Big Bang, hittade dem igår" utan vi är mer insatta och ser Big Bang som en "gammal" grupp. Vi vet det mesta utom kanske hurdan det är att vara nya, trots allt länge sedan vi var där. I alla fall jag. Måste varit i början av 2000.
Jag förstår exakt vad du menar och kan hålla med dig men samtidigt måste man ge en "färsk" person en chans att visa framfötterna. Men som sagt, jag ser gärna en blandning av nya och äldre bland medarbetarna. Jag och Tessan för en diskussion med varandra och jag vet själv att hon inte kan mycket, precis som hon säger, men då vi känner varandra sedan innan och jag behövde någon pålitlig i början så valde jag att ändå tillfråga henne då INGEN visade intresse när jag sökte Medarbetare.
Men mitt erbjudande kvarstår PrincessMelpomene, du får bli en medis om du vill och känner att du har tiden till att skriva artiklar, inlägg, svara på kommentarer och hålla igång sajten med oss.