Dela din Kpop grupp!
I den här tråden kan vi dela med oss av grupper som vi gärna vill att andra ska upptäcka. Det gör ingenting om ni nämner en grupp som är en "typsik" grupp, det finns alltid någon som inte hittat dom än!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Då börjar jag med att dela med mig av kungarna själv: BIGBANG
BIGBANG är en grupp som man ofta nämner som "Kings of Kpop" - sen hurvida det är på skämt eller inte är väl upp till betraktarens ögon. Det är något av en typsik Kpop grupp som nästan alla som lyssnar på Kpop har hört talas om. Några av deras låtar är: Haru Haru, Fantastic Baby, Lies, Tonight och Blue.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Då säger jag ett av mina favoritband: Super Junior
Super Junior är ett grupp på 12 bandmedlemmar och en Koreans popgrupp. Precis som i #1 så är Super Junior en grupp som nästan alla som lyssnar på Kpop har hört talas om. De bildades 2005 och kämpar hårt än idag!
Några av deras låtar är: Sorry Sorry, Only you, Bonamana och deras senaste Mamacita!
(De har även fem sub-grupper)
Har förstått att det tyvärr inte är många tjejgrupps gillar på denna sidan utan mer pojkband. Så tar väl och nämner ett pojkband då :/
Var länge sedan jag egentligen lyssnade på en bra pojkgrupp. Har fastnat mer för solo album, duo osv. Men antar att denna tråden endast är för k-pop "grupper" så dem är väl också uteslutna xD
Men vet att under 2011-2013 fanns det en pojkgrupp som hette N-Train. Det som var speciellt med den gruppen var mest att man fokuserade mer på att göra klubb och dans vänlig musik. Dvs, det skulle spelas på nattklubbar med mycket bas, rök och diverse annat xD
I gruppen är dem två yngsta medlemmarna födda på samma dag, samma år men utan att vara relaterade till varandra, nämligen den 22 feb. 1992. Deras skivbolag var ju MediaLine Entertainment. Det tog dock slut pga för få fans och för stor konkurans. Men ändå är gruppen rankad som lika bra, låtmässigt, som TVXQ.
De kom ut med låten "one last cry" (vilket ironiskt nog är en ballad). Och en annan mer värd låt att lyssna på skulle nog vara "Come back to me".
Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!