Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketterserierfilmer
Läst 991 ggr
Cireea
1

Bromance Kdrama?

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på dramas med Bromance! Serien ska fokusera på en bromance (eller flera) och inte ha det som något på sidan av.  🙂

Har ni något på lager så är det bara slänga in det i tråden, alla tips är bra tips!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

Ingen? 😭

AnnaMoonshadow
0

tyvärr inte… Oftast är det ju en sidan av-grej och kärlekshistorierna som står i fokus… Jag kommer bara att tänka på You're all Surrounded och det är egentligen inte för att det fokuserar på en bromance men att inslagen finns rätt tydliga där då storyn inte helt handlar om en kärlekshistoria utan om ett gäng nyblivna poliser som måste jobba tillsammans och komma överrens.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
1

Så jäkla typiskt.. jag  vet bara om två varav en som jag redan sett. School 2013 är ju en sån typ av bromance grej, den har ingen kärlekshistoria med någon tjej utan det är ju två killar och deras vänskap som står i fokus, en väldigt bra serie som jag tyckte om. Sen har jag Takumi Kun, som inte är en Kdrama men som fortfarande har det jag sökt efter så den ska jag också se.

AnnaMoonshadow
0

Det är ju väldigt ovanligt att det är vänskapsband som står i fokus. Speciell när det handlar om killar! Ibland blir man lite sur på de värderingar som finns i samhället när man tänker på det. Varför kan inte vänskap två killar emellan anses vara lika intressant eller viktigt som en kärlekshistoria? eller vänskap mellan tjejer, för det finns ju bra mycket fler sådana historier i alla fall.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
1

Ja, det är faktiskt VÄLDIGT ovanligt. Tråkigt faktiskt, hade gärna sett fler dramas med fokus på vänskap mellan killar.

PrincessMelpomene
2
  • Reply (denna är dock från 1994, men det gör den inte sämre)
  • A gentlemans dignety
  • Iris (TOP är med i denna serien)
  • Boys over flower
  • Dream high
  • Reply (finns en till från 1997, skulle säga attd en äldre är bättre men det är väl en smak sak)
  • Angel eyes
  • Bridal mask
  • Personal taste
  • Ojakgyo brothers
  • Protect the boss
  • Can you hear my heart?
  • warrior BeakDongSoo
  • sungkyunkwan scandal
  • the king 2 hearts

Finns många fler men dessa är dem jag kommer på just nu. Bromance i k-drama är långt ifrån ovanligt. Finns till och med en specifik gener för det och många fans som har cravings för det. Så bolagen gör sitt bästa. Men man måste bara leta. Vill ni ha fler säg till.

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

AnnaMoonshadow
0

#6 har aldrig sagt att det inte finns, men det är sällan huvudtemat i en serie 🙂

Vea <3 

PrincessMelpomene
2

Sa inte heller att det inte finns. Bara att det inte är ovanligt som ni påstår ^^ Så ni inte ger nya folk fel uppfattning ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

PrincessMelpomene
0

Kan också tillägga att min favvo bromance serie är "snow queen". Värd att se.

AnnaMoonshadow
0

men jo, det är ju ovanligt som huvudtema? Flera av de serier du listade ovan har visserligen bromance i sig av olika slag men oftast ligger fokuset på andra delar av historien? Hoppas du förstår vart jag vill komma? #0 skrev ju " och inte ha det som något på sidan av." Det var därför vi kom in på serier som främst/bara handlar om bromance 🙂

Vea <3 

PrincessMelpomene
1

Och då antar jag att du förmodligen inte sett någon av serierna jag listade upp xD Snacka om ignorant o.O Många av dessa dramer har så mycket bromance att de till och med vunnit best couple award i korea o.O Och inte för den riktiga romantiken mellan en man och en kvinna som ofta många k-drama serier handlar om. Utan faktiskt för bromancen i serien.

AnnaMoonshadow
0

Haha jag har sett flera av dem och jag håller inte med dig. Tror vi får nöja oss med det för att inte bli osams 😛

Vea <3 

Cireea
1

Har sett några av dom där också och håller faktiskt med AnnaMoonshadow. Jag vill att ALL fokus ska ligga på bromance.. 

#6 Jag ska kika på dom jag inte sett i listan och se om något fångar mitt intresse. 🙂

sweetgum
0

Jag tycker det är bromance överallt i Kdrama! Pröva School 2013.

Medarbetare på Sydkorea iFokus

Cireea
0

#14 Jag har sett den 🙂Väldigt bra serie! 

Som sagt, jag vill ha storyn kring bromance, alltså som i School 2013. Där kretsade ju serien KRING dom två. Jag gillar inte när det är en "på sidan av" - grej. Det intresserar mig inte lika mycket 😕Har svårt att hitta "massor" - många säger att det kryllar av serier men hittills är de flesta förslag med bromance på sidan av.

sweetgum
0

Kanske är lättare med en miniserie? Kan vara svårt att hitta en 16-episodare som bara handlar om bromance.

Cireea
0

#16 sant..måste nog leta vidare. Säg till om du stöter på något :)

sweetgum
0

Har du sett shut up flower boy band?

Cireea
0

#18 Den har jag sett 🙂Riktigt grym serie faktiskt måste nog se om den snart igen.. 😃

sweetgum
0

Ja den är nice. Jag gillar flower boy serierna :)