Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketter: serierfilmer
Läst 909 ggr
Cireea
1

Kommande Kdrama - Pinocchio

Den 9 november släpps den första episoden av drama "Pinocchio" där huvudrollerna tillhör Park Shin Hye och Lee Jongsuk. 

Det handlar om Choi In Ha som lider av Pinocchio-syndromet, varje gång hon ljuger så börjar hon hicka. Storyn kommer centrera runt Choi In Ha som bestämt sig för att börja arbeta som en reporter. 

Är det en drama ni kommer se? 🙂

Park Shin Hye till Pinocchio 
Lee Jongsuk till Pinocchio

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

PrincessMelpomene
0

förmodligen. Finns väldigt många bra k-drama serier som följer broadcasting teams ^^ Kan vara kul

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Cireea
0

Visste du att Kim Woo Bin hade fått tillfrågan om rollen innan Lee Jongsuk? :) Hade du hellre sett Woo Bin spela mot Shin Hye igen? (senast var ju i The heirs)

PrincessMelpomene
0

Svårt att säga med tanke på att jag egentligen inte är ett stort fan av Kim Woo Bin. När jag hörde att han blivit tillfrågad blev jag nästan lättad att det inte blev han xD Lee Jongsuk å andra sidan fastnade jag tidigt för. Redan då han kom ut med serien prosecutor princess. Samtidigt har han varit med i väldigt mycket bra som secret garde, I hear your voice och nu även doctor strange. Hans filmer är också väldigt lyckade i mina ögon. Men framförallt gillade jag honom i Running man 2013 ^^ Antar att man har sina favvo skådespelare och jag tycker det går framåt för Lee Jongsuk. Samtidigt är det svårt att säga vem som gör rollen bäst. 

Båda är unika och skulle göra rollen på sitt vis. men eftersom jag heller inte sett serien än så är det också svårt att säga vem jag tror skulle tolka rollen bäst ^^

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Cireea
0

Jag gillar ju både Jongsuk och Woo Bin men precis som du säger så är det svårt att säga vem som skulle passa rollen bäst utan att ha sett något av serien. 

Det ska bli riktigt intressant att se Shin Hye och Jongsuk tillsammans faktiskt. Det är en duo som jag lite i hemlighet hoppats få se i en drama. Shin Hye är ju dessutom en av mina favoriter även om jag tycker att hon borde få andra roller än den fattiga tjejen med urusel klädsmak som möter den rika killen 😉Jag hoppas på mer, men det kommer väl, hoppas jag! 🙂

Har du sett School 2013 där Lee Jongsuk och Kim Woo Bin spelar mot varandra? Det är väl lite mer av en bromance..

PrincessMelpomene
0

Japp ^^ dock långt ifrån någon av mina favvo serier. Men jag kämpade mig igenom dem endast för att det var så mycket prat om den. ^^

Cireea
0

Åh, haha! Vilken är din favoritserie om du fick välja en?

Madeleneee
0

School 2013 är bra med tanke på att det här klassiska "kärleksdramat" inte existerar. Bara en vänskap som behöver repareras.🙂

Jag ser fram emot Pinocchio, hoppas den lever upp till mina förväntningar.

PrincessMelpomene
0

#6 kan tyvärr inte välja. Det som att välja en låt. Det går bara inte. Men skulle bli tvungen att välja (trots att jag seriöst inte vill ) så skulle det nog kanske bli "A love to kill" eller "Brain". Samtidigt säger jag dem endast för att dem är annorlunda och sjukt underskattade. och "A love to kill" är en sådan klassisk serie att det känns synd att fler inte känner till den eller ser den ^^

Cireea
0

#8 Nej det förstås, det är svårt att välja. Jag ska skriva upp "a love to kill" på min "to wath" - lista 🙂Den är så enormt lång men jag betar av serie efter serie. Just nu ser jag på "I need romance" - lite segt nu mot slutet och jag vill helst bara bli klar med den.

PrincessMelpomene
0

"I need romance" är rätt seg överlag kan jag tycka. Men samtidigt en helt okej serie. ^^

Cireea
0

#10 har du sett alla tre? :)

PrincessMelpomene
0

#11 japp ^^ Är sån att jag har svårt att avsluta och inte se allt om jag väl börjat. Även om jag inte gillar serien. Börjar jag väl så kan jag lika gärna avsluta det ^^

Cireea
0

#12 jag är likadan, såg Heartstrings för några månader sedan och i mitt tycke var den inte alls bra men jag var tvungen att se klart den. 

Har du sett (denna är dock inte koreansk) Takumi-Kun?

PrincessMelpomene
0

Läste mangan och var tvungen att se serien med ^^ Så ja ^^

Cireea
0

Vad tyckte du om serien? Jämfört med mangan? 

Jag har tänkt se Takumi-Kun efter "I need romance" serien.

PrincessMelpomene
0

Hörde att det var en serie som man antingen hatar eller älskar och att det egentligen inte finns något mittemellan xD Men jag är relativt neutral inför serien måste jag säga. Inte den bästa boy love serien. Men det är heller inte bortkastad tid att faktiskt se den. Storyn är bättre däremot än många andra i den genren och den är relativt mysigt. Skådespelarna gjord ett väldigt bra jobb ^^ Men jag föredrar helt klart mangan. Som man säger så är boken alltid bättre än filmen/serien. I detta fallet gäller det också. Men det är mest för att även m skådespelarna levererar bra så hade man en helt annan bild av karaktärerna efter manga liksom. Så det kändes fel.

Cireea
0

aah okej, det ska bli spännande att se den. 😃Jag har alltid så himla höga förväntningar när det kommer till serier/filmer som är gjorda av böcker och det är väl det felet man gör.

PrincessMelpomene
0

Kör istället på att inte ha några förväntningar alls då ^^ Så gör jag. Dock blev jag väldigt glad då jag såg att koreanerna gjort en re-make på den thailändska draman "Fated to love you". Blev super glad tills jag insåg att det endast kändes som en parodi. Älskar verkligen den serien men att behöva göra en re-make känns bara lite fel egentligen. Om den nu blivit så populär i korea kan man väl uppskatta originalet och inte behöva gör om samma serie (typ, de ändrade väldigt mycket för att mer passa in i dagens samhälle och korea).

Cireea
0

#18 Ungefär som när USA tar koreanska serier för att göra re-make …arghh!

Daehyun_cheesecake
0

Den låter kuul! :D Någon som vet när man kan börja se den? :3

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Cireea
0

#20 Gooddrama brukar vara snabb med att få ut episoder om du inte brukar föredra att ladda ned. Då är Asiatorrents också väldigt bra att kolla in. Där brukar episoder komma ut bara någon dag efter det gått på tv.

Madeleneee
0

http://www.allkpop.com/article/2014/10/kim-so-eun-gets-blindfolded-in-poster-for-liar-game 

Jag älskar den japanska versionen av liar game, och nu när jag såg att det ska bli en koreansk remake blev jag överlycklig. 😃

PrincessMelpomene
0

Avskyr att de gör en re-make på liar game. Att de förstörde mangan var illa nog. Älskar serien men damn vad jag hatar när det gör om saker >.>

Madeleneee
0

Jag försöker alltid ge alla dramas en chans innan jag dömer dem, och eftersom jag inte läst mangan kan jag därför inte se det dåliga de har förstört enligt din mening. 

Man kan ju alltid hoppas på det bästa :)