Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketter: serierfilmer
Läst 865 ggr
RomDoll07
0

Favoritskådespelare (Kpop-idoler)

Blev inspirerad av tråden "Favorit skådespelare" och ställer en följdfråga: Har du någon favorit bland skådespelare som också är Kpop-idoler?

Det har ju blivit allt vanligare på senare år att Kpop-idoler inte bara ägnar sig åt sång och dans utan också prövar sina vingar som skådisar, med mer eller mindre lyckade resultat om jag får säga det själv :P Detta fenomen har till och med gett upphov till ett nytt uttryck: yeongi-dol (acting idol). 

Så, vem är din favorit-yeongi-dol?

Cireea
1

Hmm, nu måste jag verkligen tänka här.  Jag tycker att INFINITE L gör ett fantastiskt jobb som skådis, jag gillar honom skarpt! Sedan tycker att både Rain och T.O.P är helt grymma, jag älskar verkligen The Commitment med T.O.P! 

Har du någon favorit? :)

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

RomDoll07
0

#1 Kul att du sa just L först, han är en av mina absoluta favoriter. Innan jag såg honom som skådis var han långt ifrån min favoritmedlem i INFINITE men när jag såg honom i Shut Up Flower Boy Band blev jag helt såld, tycker han är väldigt bra på att visa olika känslor när han skådespelar.

Rain och T.O.P kommer definitivt också högt upp på listan, håller just nu på att se She's So Lovable som både Rain och Myungsoo är med i. Har du sett 71: Into The Fire med T.O.P förresten? Också himla bra, tycker jag i alla fall som gillar krigsfilmer.

Cireea
0

#2 Jag håller med dig. Tyckte inte om L riktigt, fick inget grepp om honom kan man väl säga men så efter Shut Up Floder Boy Band så blev jag verkligen fäst. Han var riktigt grym i den serien! 

Har faktiskt inte sett den men den står nog på min lista över filmer/serier som jag ska se men det tar tid att komma igenom listan då det är SÅ MYCKET att se!

RomDoll07
0

#3 Känner väl igen det där fenomenet, man hittar jämt nya grejer man vill se snabbare än man hinner se allt på listan så den bara växer och växer. Jag har faktiskt fått tagit bort saker från min lista ibland när jag insett att annat är viktigare, att t.ex. se en hel lång serie bara för en enda person som har en ganska liten roll är inte alltid värt tiden :P

Cireea
1

#4 Haha det har du rätt i 😃

Jag har fyra post-it lappar på min Macbook som är FULLA av serier och filmer. Dock ser jag dom aldrig i ordning utan jag väljer en drama som låter intressant. Så dom "bättre" ser jag först och sparar alla dom som jag tycker låter sådär till sist.

Daehyun_cheesecake
0

För mig är det Lee Minho :3

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Cireea
0

#6 Och om Daehyun skulle börja vara med i serier? 😉

Daehyun_cheesecake
1

Då hade det antagligen vart helt klart han x)

Blogg: http://nouw.com/KpopLove

Cireea
0

Hahah! 😃