Läser du Manhwa?
Läser du Manhwa?
Manhwa är väl ungefär som Koreas motsvarighet till Japans manga, den största skillnaden är dock att den skrivs, produceras och då även läses från vänster till höger och inte från höger till vänster som mangan.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Stilen de tecknar i är också lite annorlunda. Bara ett litet tillägg för de som är sugna på att börja läsa🙂
Jag läser både manga och manhwa. En utav mina favoritserier är just koreansk.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag läser båda delarna jag med, även om det blir mer japanskt just för att det finns mer japanskt att få tag på ;) Jag älskar den koreanska stilen dock, ligger oftast mer arbete bakom varje bild
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Jag har inte läst mycket Manga eller Manhwa genom åren men lite har det blivit i alla fall. Som #2 säger så är det lättare att få tag på japanskt. Vilket egentligen är lite synd men men..
Men så är det. Japanerna konsumerar mer serier än vad koreanerna gör. Som jag förstått det är det inte alls lika stort i Korea 😕 vad har ni för favoritserier då?
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
#4 Ååh alltså det var SÅ längesen jag läste någon så jag tror nog inte att jag kan svara på den frågan faktiskt. Får nog leta upp några av dom jag faktiskt läst och läsa om dom tror jag, sen kan jag nog svara. 😃
#4 Min koreanska favoritserie är model🙂 http://en.wikipedia.org/wiki/Model_%28manhwa%29
Vad har du själv för koreansk favoritserie?^^
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag älskar Goong, så sjukt fint ritad! Gillar draman också men mangan är bäst 🙂
Vea <3
Jag läser både manga och manhwa, Noblesse heter manhwan som jag läser just nu, väntar otåligt på nya kapitel! 🤐 Tycker bara det är synd att det känns som om författarna lägger mindre energi på att rita mot hur det var i början, men storyn är guld värd!