Favorit artist?
Vilken är din favorit koreanska artist/grupp/band/osv? Jag skulle i nuläget säga att för min del är det PSY. Varför? Jo, för det är roliga & helt sjuka låtar den gubben gör. Har du inte lyssnat på honom? Gör det med en gång! Favorit låtarna hos mig är "Gentlemen" & "Gangnamstyle".
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Puttar upp, några fler som vill lägga till sina favoritgrupper? :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Avstod att skriva nått förut eftersom jag har så många, är alltid så svårt att välja vilka jag ska räkna med. Just nu är jag dock inne i en period där jag mest bara ägnar mig åt en enda grupp, och det är BTS. Har knappt brytt mig om dom förut men nu har jag fastnat för dom rejält, särskilt min favvo Taehyung (V).
#3 Jag vet precis hur du känner. Det är svårt när man har så många man vill skriva med men då skulle listan bli så lång att ingen orkade läsa den, hahah! 😂
BTS har jag också börjat ägna mer tid åt faktiskt, har du någon favorit låt? Eller kanske flera? :)
Oj, vad svårt, är så många låtar jag tycker är bra. Bland titellåtarna gillar jag nog Bulletproof och Danger mest men sen tycker jag väldigt mycket om Satoori Rap som jag skrev i en annan tråd, är en så himla rolig låt. Jag verkligen älskar koreanska dialekter, särskilt Busan-dialekten men även Jeollado- och Daegu-dialekterna, de låter så himla härliga jämfört med Seoul-koreanska.
Vilka BTS-låtar gillar du? Och har du fått nån favoritmedlem än?
Jag älskar låten Boy in luv 😃Men jag tycker Danger också är riktigt bra.
Ååh medlem.. det är så svårt för jag tycker om dom allihopa 😭Men okej, måste jag välja så kanske V eller Jungkook 🙂Eller ja, Nam-Joon (Rap monster) är också bra. Varför ska det vara så svårt att ha en favorit ibland?! Herregud! 😂
Förstår vad du menar. Jag har en "bias list" där jag skriver upp i vilken ordning jag gillar medlemmarna i en viss Kpop-grupp och mindre grupper på upp till 5-6 medlemmar brukar inte vara så svårt att ranka alla medlemmar. BTS däremot är så väldigt jämnlika, dom är alla charmiga på olika sätt och förutom Taehyung som tveklöst har varit min absoluta favorit ända från början har jag inte kunnat ranka dom andra, det bara går inte .
Nått jag tycker är lite jobbigt är att grupperna nuförtiden har så himla unga medlemmar, när jag började gilla Kpop var de flesta medlemmar jag gillade åtminstone 5 år äldre, en del till och med 10 år äldre (Leeteuk). Nu känns man lite som en peddo-noona när man gillar medlemmar som är 2-4 år yngre än en själv… :P
Hahaha eller hur?! Man ba : ååh snygg kille (oj han är visst sexton…) 😂
Samtidigt är det skönt att exempelvis EXO är jämngammal med mig (inte alla men några av dom). Då behöver man inte känna att det är peddo-varning och man gillar heller ingen som är 30+ 😃
Herregud… Jag blir typ mörkrädd av att T.O.P snart är 30 😮