Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketter: länkarartiklarnyheterskvaller
Läst 685 ggr
Cireea
0

Suzy och Lee Minho dejtar!

Miss A's Suzy och självaste Lee Minho dejtar! 

JYP och StarHaus har bekräftat att paret setts i en månads tid. 

http://www.koreaboo.com/news/jyp-and-starhaus-confirm-suzy-and-lee-minhos-relationship/

Det är en hel del blandade känslor hos fansen, framför allt eftersom deras förhållande kom som en chock för alla. 

Vissa fans är rasande över att dom dejtar medan andra redan Shippar paret. Dock är de flesta fansen glada över nyheterna och bombar Suzy's Instagram med fina kommentarer. 

http://www.koreaboo.com/news/fans-flood-miss-suzy-instagram-relationship-confirmed-lee-min-ho/

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

AnnaMoonshadow
0

waah! min MinHo! Fast jag tycker de är ett sånt gulligt par och missunnar väldigt sällan kändisar kärlek över huvud taget. Så jag är glad för deras skull 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
0

#1 Som tur är så tycker jag MinHo är så himla ful 😂Men han är en riktigt bra skådespelare och jag tycker han är liksom bra i det avseendet. 

Jag blev lite chockad när jag läste om det tidigare imorse men jag är verkligen glad för deras skull. Det som gör mig mest glad är att de flesta fans accepterar deras relation. Vissa gånger när det kommit ut nyheter om par så blir ju fansen helt galna och minst sagt oförskämda. 

Jag brukar aldrig missunna kändisar kärlek, även om dom nu är en skådis eller en artist så måste dom också få ha ett eget liv. Dom kan ju inte vara singel hela livet för att fansen ska kunna hoppas och drömma om ett liv med kändisen.😂

AnnaMoonshadow
0

jag tycker det kan vara läskigt ibland när man läser kommentarer om "dejtingskandaler". Hallå! De har sitt eget privatliv. Jag tycker det är konstigt att de ska behöva smyga så jäkla mycket med att de dejtar, för att inte tala om det där hyss pyssandet så fort sex eller sånt kommer på tal. Som om alla är singlar, oskulder och ägnar sig bara åt sin karriär xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
1

Haha eller hur?! Man blir nästan mörkrädd när man läser hur vissa fans reagerar. Jag personligen skulle hellre se att kändisarna var öppna med att dom dejtar, på så sätt blir det inte lika mycket uppståndelse när vissa ses tillsammans. För så fort en kändis syns med en annan av motsatta kön så blir det ju massor av snack om att dom "dejtar i hemlighet" - Som typ GD och Kiko! 

Hahah, jaa men det är dom väl?! Är inte alla singlar, oskulder, aldrig kyssta och dom bara lever för sin karriär för VÅR skull?! 😮Jag som trodde det…. 😢xD

AnnaMoonshadow
0

haha oj, spräckte jag din bubbla nu x'D  Men, jag håller nog med om att de borde kunna vara öppna med det. det är väl lite av en ond cirkel. De vill inte vara allt för öppna för att de är rädda över hur fansen reagerar. Fansen reagerar massor när de väl får veta för de bland annat tyckte att det var dåligt att hålla hemligheter…

Vea <3 

Cireea
0

Jag som trodde Zico levde för min skull 😭😂

Jag håller helt med dig. Problemet är nog att vissa väldigt "hängivna" fans aldrig skulle bli nöjd, oavsett vad kändisarna gjorde. Går dom ut direkt så är dom hemska för att dom "spräcker bubblan" för fansen och går dom inte ut med ett förhållande så är dom hemska för att dom undanhållit något för fansen för dom är ju så himla förstående och hjälpsamma. 

Man kommer nog aldrig komma bort från det här med att vissa fans överreagerar extremt mycket. Exempelvis U-Kwon från Block B, han har ju en flickvän sen några år tillbaka men inte hindrar det honom från framgång och från att vara sådär oemotståndligt charmig mot sina fans. Fansen måste lära sig att skilja på deras image och deras privata jag, det är ofta två skilda personer.

AnnaMoonshadow
0

jag håller med dig. Jag tror dock att många inbitna fans har svårt att se just de två olika personerna. Vi kan följa kändisarna på t.ex instagram, se dem i reality-serier, se bilder och video över vart de bor, hur de lever sina liv och hur de jobbar tillsammans med sina kollegor och bandmedlemmar. Jag tror vissa har svårt att förstå att allt det också är planerat och som de valt att visa utåt. Vardagen och verkligheten behöver inte alls se ut på samma vis. Deras personligheter och hur de samarbetar i en grupp t.ex. behöver inte heller vara densamma som visas mot publiken. Men ser man inte det så finns det liksom inte heller. Det är väl därför som reaktionerna blir så stora när något visar sig bryta eller inte vara "rätt" med den bild fansen fått.

Vea <3 

Cireea
1

Bra skrivet, exakt sådär tänkte jag också. 

Det är intressant att prata med en del fanns som inte förstår, eller som inte vill förstå, att kändisar lever liksom två olika liv. Ett liv hemma med familj, vänner, släkt och eventuell parter. Sen ett annat liv med sina fans, gruppen i sig, andra kändisar osv. Ja, allt det där som vi tar del av dagligen. Dom är så helt inställda på att dessa kändisar lever för oss. med oss.

AnnaMoonshadow
0

jo, men exakt! En annan sak som jag tycker är skrämmande är just den här upphöjda statusen vissa kändisar kan få. Jag har inget alls emot att man uppskattar vad en viss kändis gör eller ser ut och så. Men att liksom avguda någon så hårt att de liksom inte blir människor längre… Jag tycker det är bra mycket mer imponerande att förstå att "de där" kändisarna som inte är mer än en människa som jag själv kan lyckas så otroligt bra med något (skådespeleri, musik m.m.). Men nu glider vi kanske lite off topic 😉

Vea <3 

Cireea
0

Amen to that Anna! Helt rätt! 

Har suttit och läst en del kommentarer på Facebook om just Minho och Suzy, jag fick ge mig efter en tio minuter för vissa skrämde mig verkligen. Dom skrev en hel del hemska saker, bland annat önskade vissa livet ur en av dem (beroende på vem dom är fan till) och sånt gör mig verkligen mörkrädd.