Rap Monster
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej!
Ville bara tipsa om en artist jag har snöat in mig på den sista tiden, nämligen Rap Monster från BTS. Han har nyligen släppt sitt första solo-mixtape RM och har också kommit ut med 3 musikvideor under de senaste veckorna. För de som gillar rapmusik (och andra också för den delen) rekommenderar jag stakt att ni lyssnar på hans låtar, jag själv är i alla fall helt såld!
Videon längst upp är den första av de 3 musikvideo han har lagt ut: 각성 (Awakening)
Och den andra: Do You
Och den tredje: 농담 (Joke)
Vilken låt tycker ni bäst om? (behöver inte vara någon av dessa tre)
Do You 😍
Do you 😉RapMon är helt galet bra.. och snygg 🤐
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Är jag den enda som gillar Joke mest? 😉 Do You är också jättebra, jag gillar verkligen dess enkelhet med Rapmons röst och inte så mycket musik. Inte helt lätt att välja favorit dock, finns inte en enda låt på hela albumet jag inte gillar.
Sen måste jag säga att jag tycker väldigt mycket om en del av texten i Life: "Föds vi för att leva? Föds vi för att dö? Lever vi för att dö? Dör vi för att leva?" Väldigt djupt, poetiskt och vackert på något sätt.
Jag har inte lyssnat allt för mycket på just Rapmon's låtar utan mest bara haft dom på i bakgrunden när jag städat (Kpop motiverar mig att städa…).
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck