Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketterserierfilmer
Läst 1191 ggr
Cireea
0

ny Kdrama?

Någon som kan komma med förlag på någon ny Kdrama som ska komma eller som pågår just nu? Även någon som nyligen avslutats funkar.. 

Har precis sett klart Pinocchio och vill börja följa någon ny men kan inte komma till skott med någon på min lista.  Har några nyare serier som gick förra året också men vill gärna höra andras åsikter innan jag verkligen sätter mig ned och börjar med en drama.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

Har någon här inne sett någon av följande: 

• High school love on 

• High school king of savvy (King of High School Life Conduct)

• What's with this family 

• Hotel King 

• Discovery of love 

• My lovely girl

AnnaMoonshadow
0

Hotel King har jag sett, jag sträcksåg den vilket var förvånande då jag varit rätt dålig på att kolla Kdrama på sistone. Rekomenderas alltså varmt! (jag har börjat blivit lite småkär i Dong-wook efter roommate). 

Har också påbörjat My lovely girl. Jag gillar Rain men någonstans mitt i slutade jag kolla då jag tyckte storyn strulade till sig lite. Den var dock mysig i början så den kanske rätar till sig efter det ställe jag slutade på också.  

I övrigt funderar jag själv på att börja på nån ny serie så jag tar också tacksamt emot förslag. Ska nog se efter vad Pinocchio är för något också ;)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
0

Åh men då ska jag kika på Hotel King 👍Jag har så svårt att börja på något nytt när jag just avslutad en serie. Man känner sig lite anti, haha! 

Pinocchio är verkligen suverän! 🙂

AnnaMoonshadow
0

jag förstår vad du menar :D Man tycker att det man just sett var så bra att man inte kan uppskatta något annat

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
1

Precis! Exakt så känns det just nu, försökte se början av Secret Garden men jag tappade lusten helt. Grr! Måste ta mig i kragen och titta på något nytt.. eller kanske se om My love from another star. Det är så fantastiskt bra!

Cireea
1

Okej, jag bestämde mig för att se Playful kiss! 😃Någon som sett den?

AnnaMoonshadow
0

Åhh, en klassiker! jag har sett alla versioner av den serien. Den bygger ju från början på en japansk manga och finns också som både anime och jdrama. Som du kanske förstår gillar jag den :D Den koreanska kanske inte är min favoritversion men den är bra den med!

Vea <3 

Cireea
0

#7 Åh då ska jag se den koreanska och kanske den japanska sen också. Älskar när dom gör flera versioner! 😃

Du som sett My lovely girl, är det något att rekommendera? jag älskar ju Infinite's L och han är ju med i den 😍

AnnaMoonshadow
0

Som jag nämnde har jag inte sett hela, mitt dramatittande stannade av mitt i den serien. Jag gillar Rain men jag började faktiskt heja för L när de handlar om intresse för Krystal's karaktär. Lite därför jag slutade kolla också för det kändes plötsligt omöjligt för L att få tjejen.  Men ja, så långt jag såg så var det ändå en bra serie :D

Vea <3 

Cireea
1

Oh, just det. Men ska kika på den jag också :)

AnnaMoonshadow
0

Gör det! Tycker du den är bra kanske jag måste ge den ett försök till ;)

Vea <3 

Cireea
0

Absolut! :D

Cireea
1

Har börjat titta på My lovely girl, och jag älskar den redan 😍😍

AnnaMoonshadow
0

Haha vad bra :D berätta om du har samma inställning halvvägs ^_^

Vea <3 

Cireea
1

#14 Hahaha det lovar jag! L är ju…MMMHMM! 😍

Sen är Rain faktiskt riktigt grym, tror inte jag "märkt av" honom förut.

RomDoll07
1

Såg My Lovely Girl för ett tag sen och håller med AnnaMoonShadow att den blir lite seg efter ett tag, men klart värd att se för Myungsoo's skull (kan stå ut med det mesta om han är med 😉).

Själv har jag precis sett klart spiondramat "7th Grade Civil Servant" som bitvis var väldigt rolig (såg den för att Chansung från 2PM är med) och nu ska jag börja se Healer där en av mina favvoskådisar Ji Changwook är med.

Cireea
1

#16 Typiskt när serier blir sega.. men L är med och jag ska se hela serien för att få dregla lite hahaha!

Cireea
0

OKEJ! Nu har jag lyckats se My Lovely Girl och efter allt jag läst om draman så hade jag verkligen inga förväntningar what so ever. Blev verkligen överraskad för jag fastnade för draman och såg klart den på bara tre dagar. Jag borde nog börja läsa allt det negativa om dramor från och med nu för det verkar få motsatt effekt! 

Jag passade också på att se "20's" där Lee KiKwang från BEAST är med. Alltså den kommer jag se om flera gånger. Så underbar kille 😍

Efter 20's och My lovely Girl så började jag se på My love from another star igen, älskar den serien och nu när jag är sjuk så är det skönt att se en serie man redan kan så man måste inte hålla fokus på samma sätt. Följer även EXO Next Door samtidigt så det har blivit mycket dramor på senaste. 😂

Funderar på att börja kika på något nytt men kan inte riktigt bestämma mig för VAD jag ska se än. Några förslag på någon riktigt bra drama?

RomDoll07
0

Jag såg nyligen "Kill Me, Heal Me" och kan varmt rekommendera denna serie, jag själv tyckte i alla fall att den var jättebra. Fast jag kanske borde skriva att den är dålig så att du gillar den sen. 😉

I alla fall, Kill Me, Heal Me handlar om en kille som har 7 olika personligheter (spelas av Ji Sung) och alla problem han hamnar i på grund av detta. Om du har sett "It's Okay, It's Love" (som också handlar om människor med psykologiska problem) och gillade den kommer du säkert gilla den här serien också. Den har både allvar och humor i en lagom blandning och är absolut värd att se tycker jag.

Cireea
1

#19 Min syster såg den också och bad mig se den så "Kill Me, Heal Me" ska jag absolut se! Den står överst på listan 😃

Cireea
0

Råkade snubbla in på "It's ok, that's love" - hittills har jag inte riktigt fastnat för den. Tycker Zo In-Sung (Han spelar Jae-Yeol) är en sån knepig snubbe alltså.. 😟Men jag hoppas att den blir bättre!

RomDoll07
0

Haha, knepig snubbe, säger du det? :P

Jag började kolla på It's okay, it's love på grund av D.O men den är så värd att se även om man inte gillar honom, i alla fall tycker jag det som verkligen gillar sånna psykologiska serier.

Cireea
1

Hahah ja men jag tycker han är så….aah! Jag kan inte beskriva det men jag gillar honom inte, tyvärr, men jag tänker ändå fortsätta se draman. Jag är en sån person som fortsätter med en drama även om den kan vara jobbig mest för att ha sett den utifall man stöter på andra som sett draman. På så sätt kan man diskutera den lättare med varandra 😃

Jag älskar redan D.O's karaktär i draman, så underbar Kyungsooooo 😍

RomDoll07
0

#23 Ja, har man väl börjat se en serie är det lika bra att se klart, de flesta koreanska draman är ju ändå så korta. Sen jag började se koreanska draman har jag nog bara avbrutit en enda serie som var så väldigt seg att jag inte orkade se den just då, trots att den hade flera skådisar jag gillar. För hur mycket man än gillar K-drama är det ju ganska dumt att ödsla tid på en serie man inte alls gillar när man har så många andra att se.

Det är lite lustigt, hur mycket jag gillar olika Kpop-idoler påverkas väldigt mycket av hur bra skådisar de är. Vissa medlemmar som jag inte gillat förut börjar jag gilla mycket mer efter att ha sett dem som skådisar (de som gör det bra alltså), Kyungsoo är ett sådant fall och även Myungsoo (Infinite), Hyungshik (ZE:A), Doojoon (Beast), Jungshin (CNBLUE) med flera.

Och tvärtom finns det vissa K-pop idoler som jag gillat förut men som jag numera tycker mindre om efter att ha sett dem göra katastrofala skådisinsatser, t.ex. Taecyeon i Cinderella's Sister och Siwan i The Moon that Embraces the Sun (Siwan har dock blivit mycket bättre sen dess).

Är du också så, att du gillar idoler olika mycket beroende på hur bra skådisar de är?

Cireea
0

Jag kan faktiskt hålla med om det! När en Kpop idol gör ett riktigt dåligt jobb som skådis blir jag lite anti medan vissa som man inte alls brytt sig om tidigare plötsligt blivit högintressanta just för hur bra dom är på att skådespela. 

Exempelvis så kollar jag och min syster på EXO Next Door tillsammans och jag trodde stenhårt på att Sehun bara skulle vara stel och konstig men så visar det sig att han är ju helt f*king amazing och det fick mig verkligen att uppskatta honom mer även som en Kpop idol. 

Rain har jag också haft svårt för tidigare men efter att ha sett honom "in action" så att säga så tycker jag mycket bättre om honom. Samma sak med Myungsoo, han är en fantastiskt skådespelare så honom fick jag upp ögonen för också när jag såg på Flower Boy Band! KiKwang (Beast) har jag aldrig ens tittat på förut men efter att ha sett honom som lead i "20's" föll jag direkt. 😃