Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketter: länkarartiklarnyheterskvaller
Läst 493 ggr
Cireea
0

B.A.P - Nytt kontrakt med CJ E&M?

Det har börjat ryktas om att B.A.P ska skriva kontrakt med CJ E&M, dock har CJ E&M gått ut och  nekat till dessa rykten man jag vill inte riktigt släppa det riktigt än.

Oftast nekas det hit och dit ett tag innan något faktiskt händer, man vill ju inte släppa en nyhet som inte är legit så jag förstår om man nekar till dessa rykten för tillfället. Jag säger inte att B.A.P ska skriva kontrakt med CJ E&M men det känns skönt att någonting händer kring gruppen då det varit tyst så länge. 

Angående deras problem med TS Entertainment så vet man ingenting mer. Gruppen ska ha haft ett möte med TS i mars men det har inte kommit några som helst nyheter kring det mötet.  

http://www.koreaboo.com/news/bap-currently-in-talks-with-cj-em-for-exclusive-contract/

http://www.koreaboo.com/news/cj-em-responds-denies-rumors-looking-sign-b-p/

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

Jag skulle gärna se B.A.P i Big Hit Entertainment om inte annat. 🙂Har hört många som vill se dom i YG Entertainment men jag gillar inte riktigt den idén. YG har redan så stora artister så B.A.P skulle aldrig kunna konkurrera med dom och dessutom så tycker jag inte riktigt att dom passar in. 

YG har så otroligt mycket i händerna redan och om B.A.P nu skulle skriva kontrakt med dom så skulle dom först och främst behöva gå igenom ytterligare en period som Trainee innan dom ens skulle få komma tillbaka till scenen, vilket skulle betyda ytterligare några år utan dom. Sen skulle dom dessutom inte kunna släppa album varje år just för att YG har för många artister att se efter samtidigt. 

B.A.P är inte riktigt en etablerad grupp, dom måste släppa ny musik kontinuerligt för att kunna växa och bli större. Dom kan inte bara ta en paus på ett par år för det skulle helt enkelt skada deras jobb som dom hittills gjort. 

Personligen tycker jag att dom är helt perfekta som dom är, jag gillar att B.A.P (precis som Block B och C-Clown) inte är allt för stora än. Jag vill såklart att dom ska kunna tjäna pengar och bli framgångsrika men det är alltid lite speciellt när man följt en grupp som inte är allt för populära. Man känner sig närmre gruppen just för att dom har mindre fans än exempelvis EXO. Det blir lite mer speciellt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck