BIGBANG - Bang Bang Bang (MV)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
BIGBANG fortsätter sitt projekt med att släppa två låtar i början av varje månad fram till september. Förra månaden släpptes singeln "M" och nu är det "A" - tillsammans ska alla singlar stava MADE.
Denna månad är det Bang Bang Bang och We like 2 party som släppts. Här är MV'n för Bang Bang Bang. Vad tycker ni?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ärligt talat, jag är fortfarande inte imponerad över låtarna.
Alltså Bang Bang Bang slog verkligen både Loser och Bae Bae från förra månaden men jag känner ändå ingen wow-känsla som jag förväntat mig. Jag tycker själva Kpop känslan försvunnit i deras nya låtar…
Låten "We Like 2 party" skriker verkligen amerikansk musik i mina öron. Jag förväntade mig mer av den låten men den kändes lite för tam, kom igen BIGBANG! Ni kan bättre än såhär! 🤗
Alla fans älskar deras nya låtar och säger att dom är så grymma men ärligt talat känns det mer som att dom älskar musiken för att det är BIGBANG och inte för att låtarna egentligen är något att stoppa i fickan liksom. 😕
Jag håller med dig. Jag menar, lyssnade precis klart den och jag vet fan inte vad detta var. Men oftast behöver man lyssna några gånger innan man inser att låten är bra.
라키
#2 Jo absolut! Jag kan lyssna på alla dom här fyra låtarna, dom är helt okej. Bang Bang Bang och Bae Bae är till och med en smula catchy men dom känns lite för överskattade.
jag håller med er. Jag gillar Bang bang bang, men inte alls på samma vis som jag älskat några av BIGBANGs tidigare låtar/album. Som du säger låter det allt för mycket "amerikansk dansmusik" av det för att det ska vara nå speciellt… Jag kan lätt tänka mig att dansa till det om man är ute och festar men det är nog inte det jag kommer ladda telefon med och lyssna på när jag har tråkigt… och videon… Den gjorde inget alls för mig…
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3
Exakt så känner jag också. Tråkigt att BIGBANG bara dras mer och mer mot den amerikanska musiken. 😕Saknar den där riktiga Kpop-känslan som tidigare album och låtar gett mig. Tycker hittills att deras comeback inte alls håller måttet om man jämför med deras tidigare år..
Videon kändes bara liksom..förvirrande.
Man sa ju dessutom att det är skulle vara deras "Main dish". Det här ska alltså vara höjdpunkten i deras comeback. Hur tänkte dom egentligen? 🤔
et brukar ju tyvärr vara så att det är svårt att komma tillbaka när man gjort en sådan kanonskiva tidigare. Det var liksom höjdpunkten och nu försöker de hitta något nytt som inte är så jäkla bra :/
Vea <3
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]
"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3