Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etikettmusikvideos
Läst 720 ggr
Cireea
0

BIGBANG - Sober (MV)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

BIGBANG har släppt sin nya låt "Sober" idag, vad tycker ni?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
1

Alltså vad händer?! Jag känner precis som tidigare, var är BIGBANG?! Det här känns inte som dom. Låtarna är helknasiga och inte alls så catchy som jag hoppats på. Jag sitter bara och stirrar på skärmen, av ren förfäran. 

Alla låtar har typ samma koncept och tema, ingen står liksom ut utan alla låter är EXAKT LIKADANA. Visst, dom vill ha ett sammanhängande tema, fine det är helt okej men när låtarna börjar låta likadant, har man inte tagit ett snedsteg någonstans då? Kan någon förklara hur dom tänkte när dom gjorde det här?! Jag menar, allt låtar likadant och känns likadant. Dåligt, ruskigt dåligt. 

Jag är inte ett dugg imponerad, var det inte meningen att BIGBANG's comeback skulle vara så jäkla bra och den bästa någonsin? Skulle inte dom krossa allt och alla i sin väg? Det här är inte ens i närheten! 😡

Är det bara jag som fortsätter bli besviken över deras comeback?

Marsvin-hund
0

#1 Vad är detta, förklara! Håller med dig som besvikelsen trodde de skulle vara något helt annat.

라키Hjärta

Cireea
1

Hela deras comeback borde ha varit något helt annat. 😕Jag har hypat så länge och verkligen sett fram emot deras comeback men hittills har den bara gjort mig irriterad och besviken. Jag förväntade mig mycket mer från BIGBANG, ska inte dom vara de så kallade "Kpop Kings"? 

Jag tror dom får kliva ner från sina höga hästar tillsammans med alla sina fans. För det här imponerar ingenstans. Det känns som att alla fans älskar det här bara för att det är BIGBANG. Dom älskar inte musiken för musiken utan dom älskar musiken på grund av vilka det är som framför den. 

Missförstå mig inte, det var BB som hjälpte mig in i Kpop världen och jag har varit en hardcore V.I.P men på senare tid gör BIGBANG mig besviken på många sätt, inte bara med sin comeback. Allra helst GD och Taeyang har fått mig att vända dom ryggen lite just på grund av sin girighet och storhetsvansinne. Att dissa hela MAMA bara för att det inte passade dom kändes barnsligt. Jag trodde bättre om dom men det är sorgligt att deras kändisskap har stigit dom åt huvudet. 

För er som missat det här med MAMA så ändrade la GD till en extra textbit i deras låt "Good Boy" där han dissade alla grupper som var på MAMA samt själva eventet,  han liksom viftade bort hela MAMA som om han inte ens behövde det där längre ju för att han blivit så "världskänd".  Här kan ni läsa hela texten: http://www.allkpop.com/article/2014/12/g-dragons-lyrics-from-2014-mamas-garner-attention-for-its-sarcastic-tone 

Det är dags att någon sparkar undan benen för dom här killarna så dom får komma lite närmare jorden en stund, det verkar behövas för vissa av dom.

Snurrig
0

Fan vilken tråkig låt.

Men jag gillar faktiskt BAE BAE, BANG BANG BANG, LOSER och WE LIKE 2 PARTY. Min första reaktion till dom låtarna var inte positiv, men sedan när jag lyssnade på det igen så tyckte jag helt plötsligt om dom. ☺️Men den här kommer jag nog inte kunna ändra åsikt om.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Snurrig
0

Kan lägga till att videon var rätt tråkig också. Men jag tycker om TOP's del, men det är väl för att jag är rätt så förtjust i hans röst och hur han rappar.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
0

T.O.P's del var bra för att han visar en liten galnare och mer avslappnad sida av sig själv, resten var liksom meh. TOP har visat en väldigt rolig sida av sig själv i den här comebacken!

Jämfört med den här är ju Bae Bae faktiskt bra, dock föredrar jag hellre Fantastic Baby framför alla dom här nya låtarna. Men den här kan nog ha varit sämst hittills faktiskt.

Tessan01
0

Njah, blev inte direkt en favorit, men helt OK. 😐

Jazmin1e
0

Låtarna har inte alls varit som jag trodde de skulle vara, men jag tycker om dom.

RomDoll07
0

Håller absolut med om att deras nya låtar mest har varit samma "skit" allihopa men Sober tyckte jag faktiskt var rätt hyfsad, jag tyckte i alla fall betydligt bättre om den än Bae Bae och Bang Bang Bang (Bae Bae tycker jag ärligt talat är totalt värdelös, har nog bara lyssnat på den en enda gång).

Zimplet
0

Eftersom att jag är dålig på att följa Kpop så är det min sambo som spelar låtarna för mig. Vi båda tyckte att den här låten inte når upp till deras "standard" och bara kändes felplacerad.