Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etikettermusikdans
Läst 969 ggr
Cireea
0

Tjejer vs Killar

Läs inlägget innan ni väljer att svara!

Inom Kpop så finns det en uppsjö av artister och medan jag lyssnade på musik började jag fundera på vad ni lyssnar mest på, så här kommer min fundering.  

Vad lyssnar ni mer på när det kommer till Kpop?  tjejgrupper/soloartister eller killgrupper/soloartister. 

Från början tänkte jag bara ta grupper men det finns så många soloartister av respektive kön också så när ni svarar: tänk på både grupper och soloartister!

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Hoseok
0

Tjejgrupper.

Cireea
0

#1 Hur kommer det sig? 🙂

Personligen lyssnar jag mer eller mindre bara på killgrupper. Det finns nog en handfull med låtar från tjejgrupper på min Kpop lista. Jag har först och främst inte riktigt fastnat för någon grupp (bara någon enstaka låt här och där) samt att jag inte helt klarar av tjejgrupperna. Mycket tror jag beror på deras koncept, tycker alla har samma. Det ska vara sexigt och sött samtidigt och det blir lite för mycket.

Tessan01
0

Killar! 😍

Har inte fastnat för någon tjejgrupp hittils.

Hoseok
0

Aldrig fastnat för någon killgrupp.. Haha. Har lyssnat på många, men tycker tjejgrupper alltid varit bättre.

Cireea
1

#4 Aah, ja men så kan det ju vara. Det är ju så för mig också fast tvärtom! 😎 Tur att smaken är som baken!

Snurrig
0

Jag lyssnar på båda, men mest killgrupper. De få soloartister jag lyssnar på är killar, eventuellt någon tjej. Tycker precis som dig Kaosarn, att man fastnar inte för någon speciell tjejgrupp och att alla är väldigt lika. Ofta har grupperna någon bra låt, sen är resten skit.

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Jazmin1e
0

Lyssnar nog nästan lika mycket på båda.

[RedHood]
0

Lyssnar typ bara på killband :/ Jag fastnar aldrig för kvinnliga sångare av någon anledning, klingar inte rätt i mina öron!