Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketterlänkarartiklarnyheterskvaller
Läst 698 ggr
Cireea
0

Zico i bilolycka

Det har rapporterats om att Block B's Zico har varit med om en bilolycka. Olyckan ska ha inträffat efter att han åkt från firandet av Block B's Kyung som nyligen fyllt år.

Zico satt inte vid ratten när olyckan inträffade utan han var passagerare i bilen. Dock var personen som körde påverka av alkohol vilket orsakade olyckan. Under omständigheterna mår Zico bra och han fick inga större skador efter olyckan. 

Mer information: Zico i bilolycka (Soompi)

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

När jag läste artikelns titel så hoppade mitt hjärta rakt upp i halsgropen då jag direkt tänkte på den tragisk  bilolyckan med Ladies Code förra året där två av medlemmarna avled.

Lyckligtvis gick det inte så illa den här gången men jag blev riktigt skräckslagen innan jag hunnit läsa artikelns innehåll! 😮

Tessan01
0

#1 Tänkte också på det direkt! 😮

Tur att det inte gick värre och han mår (hyfsat?) bra! 👍

(OT) - He's damn hot! 😍

Cireea
0

#2 Ja alltså dom där sidorna (Koreaboo, Soompi, Allkpop etc) vet verkligen hur man skrämmer slag på fansen alltså. Usch vad rädd jag blev alltså..

Cireea
0

Official statement från Seven Seasons! 

För er som inte orkar läsa artikeln så säger Seven Seasons att Zico inte visste att hans manager hade druckit alkohol samt att Zico själv var helt nykter, vilket bevisades genom ett alkoholtest. Seven Seasons tog även på sig hela skulden för att olyckan skett. 

http://www.koreaboo.com/news/seven-seasons-insists-zico-was-unaware-his-manager-had-any-alcohol/

Även Soompi har gett lite mer info kring olyckan: http://www.soompi.com/2015/07/11/police-reveal-results-of-investigating-zicos-car-accident/

Fans har verkligen rasat mot Zico innan Seven Seasons släppte ett statement. Många fans ansåg att det varit Zico's skyldighet att stoppa sin manager från att köra i påverkat tillstånd. Dock har det nu kommit fram att Zico inget visste och därför kunde han inte stoppa sin manager. För tillfället är fansen upprörda över hur managern kunde göra något så vårdslöst samt att dom begär att managern sparkas.

Tessan01
0

#4 Poor little Zico 😭

[RedHood]
0

Jag är glad att han mår bra! Jag tänkte också på händelsen med Seungri's olycka förra året och hoppades verkligen inte att det var Zico som hade druckit! 

Dåligt av managern att sätta  både sig själv och andra personer i fara! Oavsett kändis eller inte!

Cireea
0

#6 Ja jag måste säga att det var väldigt oansvarigt av managern att köra påverkad.