Tao gör solodebut i Kina?!
Dom senaste dagarna har flera sidor rapporterat om att Tao ska göra en solodebut i Kina, vilket har blivit bekräftat. SM Entertainment har hittills inte gett något statement kring det här och många fans står undrande medan många har valt att vända Tao ryggen på grund av detta.
Jag känner mig så förrådd att jag inte finner ord. Han lovade att inte lämna EXO och han lovade att komma tillbaka men att han menade som soloartist hade jag ingen aning om. Att Tao dessutom inte ens gett ett officiellt uttalande om han ska stanna eller lämna gruppen gör mig ännu mer frustrerad. Han har dessutom gett fans hopp gång på gång och så gör han såhär. När Kris lämnade sa Tao att han var en förrädare som lämnade gruppen men nu gör han EXAKT samma sak.
Det värsta är att Tao först körde någon snyft-historia för att vinna alla fans sympati men nu plötsligt är han så frisk att han kan jobba och göra en solodebut men han kunde varken Promota med EXO eller stanna kvar i gruppen utan han åkte till L.A och lallade runt i ett par veckor innan han drog till Kina och började sätta upp en egen studio till sig själv och sina soloaktiviteter.
Är det fler som sett mönstret?! Kris, Luhan och nu även Tao har alla tre lämnat på exakt samma sätt. En påstådd skada eller sjukdom -> lämnar -> solokarriär i Kina bara veckor efter att ha lämnat gruppen. Det är helt sjukt att dom utnyttjat den koreanska industrin på det här sättet för att skapa ett namn och sen bara lämna resten av EXO bakom sig såhär. Jag mår rent illa av det här men ärligt talat räknade jag med att det här skulle hända redan när Tao saknades efter gruppen släppt Call me Baby. Däremot har han inte skött det här snyggt på något plan, riktigt ruttet gjort mot både killarna i gruppen och alla fans som väntat.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Lite artiklar kring det som händer:
http://www.koreaboo.com/news/tao-removes-exo-member-weibo-unfollowed-baekhyun-instagram/
http://www.koreaboo.com/photo/tao-cleans-following-list-instagram-unfollowed-chanyeol/
http://www.koreaboo.com/comebacks/tao-confirms-new-mini-album-official-teaser-weibo-announcment/
http://www.koreaboo.com/news/chinese-variety-show-caught-in-a-controversy-regarding-exo/
😮
ELLER HUR!!?!?! ELLER HUR!!!
Hur vågar gar han?! *crying*
Usch. Trodde först att han skulle lämna, men sen fick jag intrycket att han skulle vara kvar och nu det här.. det får verkligen inte försvinna mer medlemmar nu.
"We are one" Yeah right..
"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
but in developing the capacity to enjoy less."
Ja alltså just det här med att han kallade Kris för förrädare när han lämnade och sen gör Tao samma sak, fast värre. Jag menar.. han har verkligen inte skött det här snyggt någonstans.
Visst, saker kan hända osv men jag menar. Ska man ändå lämna kan man göra det på ett värdigt och snyggt sätt för att respektera resterande medlemmar och även sina egna fans.
Och här kom en teaser.. usch vad arg jag är.
http://www.koreaboo.com/video/z-tao-tao-unveils-video-teaser-upcoming-album/
Cool, but not cool! 😐
NOT cool! 🤐
Jag har inte koll på allt detta men utav det du skriver så är det ju skit dålig stil rent ut sagt. (skulle vilja använda andra ord, vet dock inte om det är okej) så använder de milda orden ;)
#10 Det har som hänt över en ganska lång tid men det som är mest upprörande i mina ögon är just att Tao sagt att han måste vila på grund av sin skada, vilket vore helt okej såklart, men sedan (bara liksom en månad efteråt) gör han solodebut i Kina?!?!
SM har även plockat bort Tao som aktiv medlem i EXO, vilket då betyder att Tao lämnat gruppen men inte ens gjort ett officiellt statement. Istället har han gömt sig bakom sin pappa och lovat fans gång på gång att "han ska komma tillbaka" - fast inte på det sättet som fansen velat såklart utan ensam. Utan EXO.
Nej usch, jag blir så förbannad över hans sätt att hantera den här situationen. Jag skiter i om han lämnar faktiskt, jag ser hellre att han lämnar än att stanna mot sin vilja för det är bättre för gruppen om EXO består av medlemmar som faktiskt VILL vara där. MEN, ska man lämna så ska man då fan sköta det snyggt för allas skull.
#11 Håller med till 100%, kunde inte sagt bättre själv! 👍
Jag kanske är helt borta nu.. Men så de har bara 9 medlemmar kvar? Fy vad trist…
#13 Stämmer 😢
#13 Yup 😢OT9