Rap Monster under hot igen!
Ytterligare en gång har BTS's ledare Rap Monster blivit dödshotad. Senaste gången fick dom ställa in sin konsert i New York på grund av hot. BTS ska ha en konsert i Mexico men efter dödshotet mot Rap Monster vet man inte om konserten verkligen blir av.
Mer information: Koreboo - Rap Monster hotad
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vad är det för fel på folk?! 🤔
Jag tolkar hens användarnamn (@OhHiThereJoe) och "display namn" (Joseph Smith) som ogillning / hat mot Joseph Smith, grundare av "Mormonkyrkan". Vet inte alls vilken religion Rap Monster tror på (om nu någon), men om han tror på Jesu Krist öppet så kan det vara att denna person vill mörda honom bara för hans religion.
Eller så är denna person bara ett "troll".
I vilket fall som helst så är denna person inte klok.
#1 Nej, det är inte därför som det kommer dödshot mot Rap Monster. I artikeln står det varför man tror att han hotas. 🤐Det handlar om att han under en intervju sa följande: “Well, when I first saw V and J-Hope I couldn’t see them because they were too black. So…yeah, when the nights get dark, I couldn’t find them.”
Därefter tyckte folk att han gjort ett rasistiskt uttalande och sedan dess har dessa två hot kommit. Så jag skulle gissa att det handlar om hans uttalande i artikeln även om han inte menade det så som dessa personer tror.
Ah, läste inte artikeln 🤐
Kanske även om man är kritvit så syns man ju inte om det är mörkt…
Jag tycker dessa hot är löjliga .. det finns människor som säger och gör saker som är tusen gånger värre än den där löjliga kommentaren. Snälla, lägg energin på något vettigare i livet. 😇
#4 Håller med till 100%!
Så fånigt när folk överreagerar för småsaker. Om man bara vet litegrann om Sydkorea vet man att det anses som ett skönhetsideal för koreaner att ha mycket ljus hy och de skämtar ofta sinsemellan om detta. Det RapMonster sa är ett typiskt sådant skämt som jag har hört flera gånger förut, det är verkligen inte bara han som har sagt sådana saker. N från VIXX och Kai från EXO har också lite mörkare hud och brukar också få höra sånna skämt från de andra gruppmedlemmarna, men de menar inget illa utan det är som sagt bara skämt och jag är väldigt säker på att de som skämten riktas mot inte tar illa upp, det är liksom en del av deras kultur.
#6 Jo och det är alltid NÅGON som måste dra upp det i all evighet om hur "oförskämda" dom är mot varandra. Snälla, läs på liksom… 😕