Sydkorea iFokus

Sydkorea

Etiketter: länkarartiklarnyheterskvaller
Läst 615 ggr
Cireea
0

Nord öppnar eld mot Sydkorea!

Läste precis en artikel på Aftonbladet om att Nordkorea öppnat eld mot Sydkorea som besvarat med att avfyra flera granater mot Nord. Ni kan läsa mer kring händelsen och hur spänningen mellan länderna ökats på senaste via länken nedan:

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21281855.ab

Citerar från Aftonbladet: "Upptrappningen började med att två sydkoreanska soldater skadades allvarligt av en mina i den demilitariserade zonen mellan länderna. Enligt Sydkorea ska minan ha placerats ut på order av regimen i Pyongyang."

Jag minns när jag läste om just den där händelsen med soldaterna och man fick verkligen en klump i magen. Det har pratats om upptrappning flera omgångar men det har alltid runnit ut i sanden men när sånt här händer börjar man verkligen oroa sig för vad Nordkorea planerar att göra. 

Några funderingar och tankar kring det som händer?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

Även Koreaboo har skrivit om händelsen!

Tessan01
0

Nooooo! 😢

Är skiträdd att något ska hända mina bae's, om någon rör dom så då jävlar (ursäkta språket)…! 😭

Såklart är det inte alls bra om någon skadar sig, men när det är bae's så är det ju lite extra! 😎

Cireea
0

Dock så verkar Sydkoreanerna ta det väldigt lugnt och är inte alls oroliga :) Inte dom jag pratat med åtminstone.

Tessan01
0

#3 👍