Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 3313 ggr
Cireea
5/25/15, 12:13 AM

Orange Marmalade

Orange Marmalade är en koreansk drama som just nu är en pågående Kdrama, totalt kommer serien ha 12 episoder. Serien handlar om high school eleven Jae-Min som faller för Baek Ma-Ri, en ny elev på skolan. Något som Jae-Min inte vet är att Baek Ma-Ri döljer sin riktiga identitet som vampyr. 

Hittills har tre avsnitt kommit ut och serien har fått blandad kritik. En del anser att draman går för fort fram och inte alls håller sig till den Webtoon som serien baserats på medan andra menar att serien hittills har en intressant story.

Orange Marmalade går just nu att följa på myasiantv.com med bra kvalité och engelsk text.

**TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN SERIEN**


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
AnnaMoonshadow
5/25/15, 8:59 AM
#1

intressant! måste jag kolla upp så fort jag får lite ledigt :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
5/25/15, 11:04 AM
#2

Jag ska börja kika idag 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
5/25/15, 12:22 PM
#3

du får berätta vad du tycker sen :D

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Sara-Kpop]
5/27/15, 1:04 AM
#4

Jag följer även denna och tkr väl att den är helt okej, har inte sett det senaste avsnittet men helt ärligt vampyrer igen? Känns som allt går i vågor när det gäller Kdrama för ett tag sedan så gick Kill Me Heal Me och samtidigt gick Hyde Jekyll Me och båda två var om en person som hade fler personer "inom sig" 

Nu var det inte längesedan Blood var slut, hade varit kul med något helt nytt. Dock så ska jag följa klart denna serie och hoppas att den utvecklar sig positivt 🙂 För än så länge har jag inte riktigt fått nån "WOW VA GRYM" känsla som jag fått med andra den senaste som verkligen var helt suverän var Healer ❤️

Men hoppas som sagt på att den utvecklar sig bra, måste tillägga att jag tkr Jong-Hyun är skitsnygg som vampyr! 😍

Cireea
5/27/15, 1:07 AM
#5

Började titta på första avsnittet men klarade mig knappt igenom det, haha!

Jag har inte ens försökt titta något mer, tycker serien känns lite halvkass nästan. Den känns lite tvingad på något sätt. Jag är en sån som måste avsluta serier så jag kommer antagligen börja titta men just nu har jag annat att se som är så mycket bättre så jag avvaktar med den här serien. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/27/15, 1:11 AM
#6

Jag avbröt faktiskt " Producer" för jag tyckte den var så himla kass (såg de två första avsnitten) och det var på gränsen till att jag somna 😴 Så himla kass! Jag hade verkligen höga förväntningar på den samt att jag såg fram emot att se Kim Jong-Kook's debut som skådespelare men nej nej nej! 

Så då ger jag hellre Orange Marmalade en chans men om den inte förbättras så kommer jag inte fortsätta känns inte värt.

Annons:
Cireea
5/27/15, 1:12 AM
#7

#6 Samma här! Slutade se Producer efter ett par avsnitt, den höll verkligen inte måttet alls. Usch! Jag som verkligen hade längtat efter den serien.. 

Får nog testa se Orange Marmalade igen sen när jag avlutat några andra serier!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cireea
5/28/15, 9:43 PM
#8

Har precis sett klart första avsnittet och plötsligt känns det som en ganska intressant serie. Den ger inte värsta "wow"-känslan men än så länge känns det som en serie man åtminstone bör ha sett en gång. Fast å andra sidan, det kan ju ändras åt båda hållen. Endast blir serien rent bajs (ursäkta ordvalet) eller också blir den ännu bättre. Vi får vänta och se, hittills har bara tre avsnitt kommit ut så mycket kan ju hinna hända. 

Nu hoppar jag på avsnitt två och ser om jag känner likadant om en timme! 😉


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 12:47 AM
#9

Nu har jag precis sett klart 3:e avsnittet, och jag får se om jag ser hela har inte alls fastnat för varken storyn eller skådespelarna. Den enda jag gillar är Jong Hyun och han är ju inte ens huvudrollen.

Tycker dock det är en rolig twist att det är tjejen som är vampyren och killen är vanlig människa. Annars har det ju alltid varit tvärtom ^^

Jag själv tycker den är lite seg och jag gör gärna saker på mobilen samtidigt (vilket typ aldrig händer om jag verkligen gillar serien) Just nu har jag inte så många serier jag följer så kommer nog ge denna några chanser till 🙂 Men om det kommer andra som lockar mig mer så kommer denna ryka från min lista "Vill se"

Cireea
5/29/15, 1:01 AM
#10

#9 Mja, jag har sett två av tre avsnitt nu. Vissa delar vill jag bara skippa, dom känns långsamma och tråkiga men sen finns det delar som ändå fångar mitt intresse. Jag får ändå en känsla av att den kan utvecklas bra så jag ger den några avsnitt till. Om den inte blir bättre än såhär lär jag nog strunta i att se klart den.. men vi får se! 🙂

Jag har ändå inget för mig nu när jag måste vänta på nya avsnitt av School 2015 som kommer till veckan. 😛


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 1:39 AM
#11

#10 Har du kollat in Warm and Cozy

Den är ganska mysig och har sin charm samt rolig i mellan åt den är bra mkt bättre än Orange Marmalade iaf 🙂 Väntar också så in i sjutton på school 2015

Cireea
5/29/15, 1:43 AM
#12

#11 Den har jag inte sett! Skriver upp den med en gång så får jag kolla in den! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 1:51 AM
#13

#12 Ja gör det! Den går ju just nu och har än så länge bara släppts 6 avsnitt 🙂 Kang Sora och Yeon Seok är det som har huvud rollerna! 

Skickar med en liten trailer också! Ursäkta om jag bröt trådens huvud ämne.

Annons:
Cireea
5/29/15, 1:56 AM
#14

Psstt..vi gör en ny tråd. ELLER? 😃 Do it! Do it!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 1:59 AM
#15

#14 ska jag eller du göra det? 🙂

Cireea
5/29/15, 2:00 AM
#16

Du som har bättre koll kan göra ett inlägg så kan jag bara råka glida in bland kommentarerna! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/29/15, 2:18 AM
#17

#16 Nu är det gjort 🙂

Cireea
5/31/15, 12:50 PM
#18

Alltså avsnitt tre på Orange Marmalade.. wat? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/31/15, 10:56 PM
#19

Ja jag fattar inte hur hon helt plötsligt fick känslor för honom.. 

Tkr det som sagt är en rolig twist på denna serie att tjejen är vampyr och inte tvärt om men ja den kommer ju inte hamna på topp listen direkt.😕

Cireea
5/31/15, 10:59 PM
#20

Avsnitt fyra är ännu värre…😕Har du sett det än? 

Den här definitivt i botten. Typ som Heartstrings, usch vilken hemsk drama det var.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Sara-Kpop]
5/31/15, 11:02 PM
#21

#20 Hahha vi har verkligen samma tycke och smak ibland 😂

Jag avskydde heartstrings och fattade inte hur folk kunde tycka den var bättre än "You're Beautiful" bara för att där är det Shin Hye och Young Hwa som spelar mot varandra.. Nej inte ännu har som sagt varit dålig och inte ens orkat se på Iris ännu😢 Men har verkligen inte orkat.. 

Men  nu ska jag se den då jag känner mig iaf lite bättre. Vill ha en bra serie att se på nu så väntar med Orange Marmalade.. Jag längtar ju inte supermycket efter den direkt 😉

Cireea
5/31/15, 11:09 PM
#22

Alltså heartstrings var så dålig att jag nästan ville betala dom för att sluta sända serien. Alltså jag hatade den verkligen, dålig kemi och dålig story. Allt var bara dåligt, speciellt Shin Hye's kläder. usch! 

Jag väntar på School 2015 ❤️Men ska nog testa se serien du rekommenderade. Hoppas jag gillar den! 👍


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
5/31/15, 11:23 PM
#23

#22 Menar du Warm and Cozy? den är så mysig och rolig också 😍

Då testar vi att kolla på vad den andra rekommenderar då 👍 Längtar som sjutton till School 2015 ❤️

Cireea
5/31/15, 11:24 PM
#24

#23 Jag hoppas du har rätt! 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
6/1/15, 9:39 AM
#25

Det låter som om jag ska avstå från att se den här serien xD

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
6/1/15, 12:56 PM
#26

#25 Den här floppade verkligen, haha! 😂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
6/1/15, 2:21 PM
#27

Tråkigt, webtoonen är rätt bra :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Cireea
6/1/15, 2:24 PM
#28

#27 Jag tyckte att den började bra men sen i avsnitt 3 och 4 spårade den ur helt. Den kändes plötsligt så framtvingad och som att dom hoppade 10 episoder på en enda episod.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
6/1/15, 5:57 PM
#29

okej……Men jag fattade nada 🤪 Goodbye Orange Marmalade I will not look at you agian. Nej nu ger jag upp kände från ep 1 att detta inte kommer vara nån höjdare.  Valde ändå att ge den en chans vilket jag har gjort flera chanser. 

Men nu ger jag upp.. Känner inte alls för att lägga nån mer tid på denna.

Cireea
6/1/15, 5:58 PM
#30

#29 Samma här, den här draman ger jag upp. Tyvärr!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
9/26/15, 9:27 PM
#31

Såg typ 2 avsnitt av Orange Marmalade. Men var inte så kul att se, så det blev helt enkelt inte mer. Men sen nu i efterhand så insåg jag att det var ju Lee Jonghyun som var med! Så jag ska kanske försöka fortsätta titta och se om jag ändrat åsikt. 🤔

Bara för att jag tyckte om avsnitten i WGM när han var med, haha. xD

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
9/27/15, 1:10 AM
#32

#31 Tja.. klart man ska ge serien en chans till om man vill det. 😃Vem vet, någon dag kanske jag känner likadant.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: