Etiketterserierfilmer
Läst 1532 ggr
Snurrig
2015-10-17, 14:54

Good Doctor

Good Doctor är en dramaserie från 2013 som består av 20 avsnitt.

Den handlar om Park Shi-On som har autism och savantsyndrom, vilket innebär att han har en del svårigheter inom det sociala samspelet, beter sig mer som ett barn än en vuxen, men samtidigt är otroligt smart och minns allt han lärt sig. När Shi-On var liten var det därför ingen som ville vara med honom, annat än hans storebror och kanin. Efter att både hans bror och kanin dött så bestämmer han sig att han ska bli en läkare för att kunna rädda livet på andra människor. Genom olika händelser så lyckas han som vuxen hamna på ett sjukhus där han under en 6månadersperiod ska visa (under övervakning) att han faktiskt skulle klara av att kunna arbeta som en läkare trots sina svårigheter. Många är emot det och tycker inte att han ska få vara kvar där.

Jag har inte sett klart serien men tycker att den är jättebra än så länge! Joo Won som spelar Park Shi-On är jätteduktig. Det finns även en hel del barnskådespelare och jag blir alltid lika imponerad när jag ser hur bra dom kan vara, trots sin unga ålder. Jag kan tycka att det är tråkigt att det är så mycket fokus på själva sjukvården, operationer och liknande, men det är ju inte så konstigt att det är så med tanke på seriens handling.. Allt runtomkring älskar jag däremot, det är många söta scener mellan Shi-On och Yoon-Seo, en läkare på sjukhuset som spelas av Moon Chae-Won.

Här har ni en till teaser:
https://www.youtube.com/watch?v=oUwRzqNcvJ8

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
2015-10-17, 15:10

Är bilden tillåten att använda?

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-10-17, 15:17

Tog bort den ^^

Cireea
2015-10-17, 15:20

#2 Okej! 👍 Det är alltid bättre att länka till en video på Youtube eller liknande om man inte är säker på att bilden är fri att använda. 

La till en av dina videos i "Infoga video" så den syns högst upp 🙂

Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-10-17, 15:21

#3 Hah. Blev i princip samma bild ändå. xD

Cireea
2015-10-17, 15:23

Haha ja, fast lagligt! 😃

För att hålla mig till ämnet, jag har inte sett den här draman faktiskt men har den uppskriven sedan länge. Det har väl mest inte blivit av.. 🤔

Du skriver att du inte sett klart serien, hur långt såg du och varför slutade du se?

Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
2015-10-17, 15:28

#5 Jag har inte slutat att se den, jag har nyligen börjat. Så det blir fler och fler avsnitt för varje dag! 🙂

Den känns lite mer seriös än de (flesta) serier jag har sett hittills som oftast bestått av mer komedi. Det är bra med lite omväxling ibland!

Cireea
2015-10-17, 15:35

#6 Aah! Okej, då missförstod jag dig. Jag trodde du hade lagt den på hyllan. 😃

Jag ska nog ge den en chans när min feeling för Kdrama kommer tillbaka, har just nu en svacka där det inte blir så mycket serier eller filmer för min del.

Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen