Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 1626 ggr
[Sara-Kpop]
11/30/15, 4:58 PM

Because it's The First Time

Ni kan kolla på filmen utan att vara oroliga inget som avslöjas från seriens handling🙂

Är det nån mer än jag som har kollat in serien "Because It's The First Time" som sänds just nu?

Jag har precis kollat klart två avsnitt och jag tkr den verkar väldigt bra faktiskt. Men har som sagt bara sett två st avsnitt så kan ju ändras. Men jag håller tummarna över att den fortsätter vara bra. 😃

Här är lite kort om handlingen jag har kopierat den från dramabay.com därav att  den är på engelska. 

Yoon Tae Oh (Choi Min Ho) is a free-spirited college freshman who hosts his rooftop as a hideout of sorts for his five friends. Amongst this diverse group is his childhood friend, Han Song Yi (Park So Dam). As Tae Oh starts to fall for Song Yi, another friend, Seo Ji An (Kim Min Jae) starts to develop feelings for Song Yi as well. Will this love triangle be the downfall of an otherwise perfect group?

De som spelar de stora/huvud rollerna är följande:

Minho från SHINee spelar Yoon Tae-O  senast jag såg han var i To the Beautiful you, så blir spännande! 

Park So Dam spelar Han Song Yi har aldrig sett henne innan men hon har varit med i en del filmer. Dock tycker jag hon liknar Key från SHINee lite hahah, lite komiskt i med att hon ska spela mot Minho. Men väldigt söt så blir kul att se vad hon går för.

Kim Min Jae spelar Seo Ji- An. Har verkligen fått upp ögonen för honom han debuterade nu 2015 i serien "Persevere Goo Hae Ra." Då hade han en väldigt liten roll och sedan var han med i serien "The Producers"   där spelade han sig i ep 4, 10 &12. (för den som vill se) Så ingen stor roll där heller men sedan var han med i serien "Angry mom" där hade han en stor roll och var med i varenda avsnitt. Och nu denna vilket genombrott på bara 1 år! Att hinna att vara med i 4 serier är verkligen inte dåligt. Tkr minsann han ska få en award för duktig och begåvad är han också. Jag drar mig redan till the second lead mer än Minho i denna serie, haha!🙂

Jeong Eu - Gene spelar Hwang Sun- A har egentligen inte mycket att skriva om henne då jag aldrig sett henne innan. Men hon var med nu i år i en serie vid namn "Heard It Through The Grapevine" Men jag tkr alltid det är kul med nya ansiktet så det gäller även henne. 

Lee Yi - Kyung spelar Choi Hoon. Han har varit med en hel del serier jag sett tidigare bland annat "Lovers of Music, You're All Surrounded, My love from another star, School 2013, och Heartstrings" Det är en hel del serier och en hel del riktigt bra. dessutom! Så förstår inte riktigt varför jag inte kan lägga hans namn på minnet.

Cho Hye Jung spelar Oh Ga Rin har inte sett henne heller sedan innan så kan inte säga så mkt om henne heller. Men hoppas hon är duktig 🙂

Annons:
Cireea
11/30/15, 5:04 PM
#1

Oj, denna har jag missat helt! 

Låter helt klart intressant, ska nog kika på denna när jag sett klart den jag ser på just nu. 🙂(Försöker se en drama i taget så det inte blir för mycket på en gång).


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Sara-Kpop]
11/30/15, 5:09 PM
#2

Det har jag försökt med förr, funkar ALDRIG haha! Finns så mkt jag vill se😂

Cireea
11/30/15, 5:16 PM
#3

#2 Haha jag vet! 😂Så många Kdrama's men för lite tid!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: