Annons:
Etiketterserierfilmer
Läst 2874 ggr
AnnaMoonshadow
3/6/15, 10:45 AM

Blood

blood är en kdrama som sänds måndagar och tisdagar melan 16e februari och 21 april 2015 på KBS2. I skrivandets stund har alltså 6 av de 20 avsnitten kommit ut.

Serien är en vampyr/doktor-serie. Park Ji-Sang's (Ahn Jae-Hyeon, från My love from the Stars) föräldrar har blivit infekterade av ett vampyrvirus som få dem att åldras långsamt men samtidigt ha en väldigt konstig relation till blod. Hans föräldrar mördas av en ond vampyr/forskare kallad Ji Jin-Hee (Lee Jae-Wook) som vill utnyttja viruset för egen vinning och inte kommer överens med Park Ji-Sangs föräldrar. Park Ji-Sang som föds som ren vampyr (både mamma och pappa var ju infekterade) växer upp med drömmar om att kunna hitta en vaccin mot viruset för att kunna bli mänsklig igen, detta har också fört honom in på en bana som läkare. På sidan om studier och yrkesliv letar han frenetiskt efter både ett vaccin och sina föräldrars mördare, ett sökande som för honom till ett sjukhus i Korea. Ett sjukhus där ha också möter Yoo Ri-Ta, en tjej som det visar sig han har träffat när han var yngre.

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Annons:
Cireea
3/6/15, 12:05 PM
#1

Jag har hört att den här ska vara bra men har inte känt orken att se serien faktisk. Har du sett något av den?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
3/6/15, 1:22 PM
#2

jo, jag har sett fem avsnitt hittills. Tycker den är okej 🙂 Fast storyn borde utvecklas lite snart för annars blir den lite för enkelspårig. Dessutom är main-tjejen rätt skrikig så jag vill se att hon förändras lite också 😛

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Snurrig
12/27/15, 1:25 AM
#3

Jag har endast sett 3 avsnitt, men hittills är den bra.👍

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
12/27/15, 1:38 AM
#4

#3 Berätta gärna var du tycker lite längre fram. 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Snurrig
12/27/15, 9:14 PM
#5

Jag har precis sett klart det sjätte avsnittet och tycker fortfarande om serien. Jag håller med AnnaMoonShadow om att main-tjejen är lite jobbig. Jag kommer nog inte att anse att hon är något "problem" i framtiden, då mitt ogillande av henne minskar för varje avsnitt. Hoppas det håller i sig och blir ännu bättre. 👍

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Cireea
12/27/15, 9:16 PM
#6

#5 Jobbiga maintjejer är jag så otroligt van vid 😂Får se om jag kanske ska ta mig tid att se denna. Har för mycket serier att se! 😭


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Upp till toppen
Annons: