Etiketterserierfilmer
Läst 2364 ggr
AnnaMoonshadow
2015-02-19, 17:28

Master's Sun

Master's Sun är en dramaserie som sändes på SBS under hösten 2013. Den 17 episoder långa serien är en romantisk komedi men med några inslag av skräck och övernaturligt. 

Historien handlar om Joo Joong-won (So Ji-sub) som är VD för Kingdom, en samling stora köpcenter och hotell. En stormig kväll när han sitter i bilen på väg hem från ett affärsmöte kör hans chaufför och sekreterare nästan över Tae Gong-shil (Gong Hyo-jin) en kvinna som verkar galen och har stora svarta påsar under ögonen. Det kommer att visa sig att Tae Gong-shil efter en olycka fick förmågan att se spöken, något som hon är fruktansvärt rädd för. Tae Gong-shil blir intresserad av Joo Joong-won när hon inser att genom att röra honom försvinner spökena runt omkring henne och hon kan inte lämna honom ifred.

Serien blev och är fortfarande väldigt populär och jag kan förstå varför. Förutom den intressanta kärlekshistorian som utvecklas mellan huvudpersonerna och några av bi-karaktärerna i serien, finns det även en övernaturligt deckare-tema i serien. Paret möter spöken som på ett eller annat sätt inte ännu kan lämna jorden och de blir upp till dem att lösa fallen för att andarna och de kvarlevande ska få ro. Dessa sidohistorier är både rörande och fantasifulla. En del visar sig också viktig för hur huvudhistorien ska utvecklas. 

Även om nu tekniken kring det övernaturliga kanske inte är den bästa så gillar jag i alla fall personligen både garderoben och en hel del av stylingen av skådespelarna i serien. Även musiken är stämningsfull och lämplig och flera av låtarna kommer jag leta upp och spara för att lyssna på igen.  

Har du sett serien? i så fall, vad tycker du? och har du inte gjort det så rekommenderar jag den i alla fall starkt!

Källa för bilden

**TRÅDEN KAN INNEHÅLLA SPOILERS FRÅN SERIEN**

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Tjeja
2015-02-19, 17:52

ÅÅh vill också se den serien! Vart kan jag göra det? Länk snälla?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Jazmin1e
2015-02-19, 18:37

Inte sett, men vill se! 🙂

AnnaMoonshadow
2015-02-19, 19:02

Jag har sett den på gooddrama.net 🙂

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

Cireea
2015-02-19, 23:09

Vill se den här, men har ju min enorma lista med massor av serier och filmer som går före. Det går trögt på den här fronten alltså! 😂

Gooddrama är en bra sida, där har jag sett många serier men nu för tiden laddar jag ner via Asiatorrents, mycket bättre kvalité (på de flesta serier). 🙂

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2015-02-20, 09:24

#4 visst måste man ha invite till Asiatorrents? för övrigt kanske vi inte ska diskutera nedladdning då det är olagligt ;)

Vea <3 

Cireea
2015-02-20, 12:54

#5 Ibland måste man ha invites och ibland har dom öppet för nya registreringar. Har för mig att dom har öppet nu. 

Diskutera spelar ju ingen roll, har inte satt upp som regel på mina sajter att man inte får diskutera nedladdning. 😛Finns mycket som är olagligt men som görs ändå.

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

AnnaMoonshadow
2015-02-20, 13:27

#6 haha okej, jag trodde de alltid bara var invites som gällde. :) och då vet jag vad som gäller med nedladdningsprat ;)

Vea <3 

RomDoll07
2015-02-21, 04:48

Har sett den, tyckte den var väldigt bra. Började troligtvis kolla för Myungsoo's skull (var ett tag sen så jag kommer inte riktigt ihåg), men den är absolut värd att se oavsett om du gillar honom eller inte. Just det, Seo Inguk är med också för den som gillar honom.

[Tex]
2015-04-06, 09:14

Började se på serien igår, har sett 8 avsnitt hittills och den är verkligen superbra!

Tjeja
2015-04-06, 10:12

Har sett hela nu! Gillade massor!😃

Snurrig
2015-09-01, 20:20

Har sett hela, och den är helt fantastisk! ❤️

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Snurrig
2015-12-29, 17:03

Fick en person att börja titta på Masters Sun i söndags. Igår hade hon endast ett avsnitt kvar som hon inte kunde se pga huvudvärk. Bevis på att den är bäst. 😉

"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Tjeja
2015-12-29, 17:36

😂

Upp till toppen